Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Labyrinth of Time

78
4 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1993 PC
25.05.2005 Amiga
Vývojáři:
Terra Nova Development
Příběh hry The Labyrinth of Time se opírá o řeckou mytologii a začíná hráčovým odchodem z práce domů. Cestou metrem se ale společně s dopravním prostředkem dostanete do alternativní dimenze. V té k vám promluví iluze mytologického hrdiny Daidala, který byl pověřen králem Mínosem, aby dohlížel nad výstavbou labyrintu, díky němuž bude moci Mínos obepnout časoprostor a ovládnout nejen všechna místa ve vesmíru, ale i čas. Hráčovým úkolem tedy není nic jiného než tento plán překazit a zničit labyrint před tím, než zlý král Mínos uskuteční svou vizi.

The Labyrinth of Time je další přírůstek do klasických adventurních her, z pohledu první osoby, ovládaných myší. Čeká na vás obrovské bludiště, kde budete řešit všelijaké puzzly a pendlovat mezi různými časovými rovinami, naštěstí není složité se v tom všem orientovat.

Zajímavostí je, že po dohrání hry jste měli možnost spatřit upoutávku na pokračování s názvem The Labyrinth II: Lost in the Land of Dreams, které avšak nikdy nevyšlo. Hra byla znovu vydána v roce 2004 pod taktovkou The Wyrmkeep Entertainment Co. a to jak na PC, Mac OS, Amigu, Linux, tak i na iPhone. Více informací se dozvíte na oficiálních stránkách Wyrmkeepu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Amigácký předchůdce Mystu, s krásnou grafikou a nádhernou hudbou. Příběh labyrintu je volně založený na řecké mytologii. Hra začíná když hráč jede metrem domů z práce. Zatímco je ve vagónu metra, je náhle vtažen do alternativní dimenze. Iluze ve formě mytologické postavy Daedaluse vysvětluje, že King Minos ho donutil, aby dohlížel na výstavbu labyrintu, který se klene přes časoprostorové kontinuum. Na jeho výstavbě, King Minos napadnul a podmanil si všechny časová období a místa s jeho nadpřirozenou armádou. Daedalus prosí hráče aby našel způsob jak zničit labyrint předtím než Minos může dokončit jeho dobytí.

Pro: Pěkný příběh, grafika, nádherná hudba.

Proti: Některé zvuky, složitost puzzlů.

+16 +17 −1
  • PC 60
Labyrint of Time mám v paměti jako hru, která se mi nelíbila a navíc jsem si nepamatoval proč. A protože jsem dojel graficky, tématicky i názvem podobný Lost in Time, rozhodl jsem se do ní dneska pustit.

Labyrint of Time je nádherný. Na rok 1993 má neskutečnou grafiku, která zatím s přehledem strká do kapsy většinu adventur a možná i her, které v tom roce vznikly. Renderovaná 3D grafika ve vysokém rozlišení, prostředí vidíte z vlastního pohledu a pohybujete se po čtverečkách jako v dungeonech. Na začátku jste obyčejný člověk, kterého odchytí mýtický stavitel Daidalos, abyste se pustili do Labyrintu. Král Minos se vrátil z podsvětí a staví labyrint napříč časem a prostorem, aby mohl ovládnout svět a to napříč celou historií. A tak procházíte "dungeon" ve kterém se dostáváte do starých chrámů, zrcadlového bludiště, na divoký západ i orbitální stanici. Každá lokace je pastvou pro oči i uši jenže...

... jenže se to nedá hrát. V životě jsem neviděl tak prázdnou (a falešnou :D) hru. 99% lokací a místností je k ničemu, můžete si toho spoustu prohlídnout, ale také se můžete spolehnout, že drtivá většina z toho vám k ničemu nebude. Je to jak kdybyste vzali libovolný dungeon a odstranili z něj veškeré souboje, tlačítka, pasti, hádanky a předměty a máte představu. Pokud už něco najdete a tváří se to důležitě, tak to do konce hry nepoužijete (Excalibur, bouchačka, maltézský sokol). Za celou hru uděláte tak zhruba 10-15 akcí, do čehož počítám i zapínání teleportů a odemykání dveří, narazíte na jeden puzzle.

Co je pak platná skvělá automapa, odladěný inventář i ovládání, když se nudíte a bloudíte. Navíc se předměty pod kurzorem nehlásí, v jednu chvíli autoři mazaně schovali důležitou lampu za dveře a jindy musíte z jukeboxu ulovit naprosto neviditelný klíč.

Po příběhové stránce si můžete přečíst pár záznamů v knihovně a na konci Vám Daidalos poděkuje a nechá Vás uprostřed nicoty. Ech. Všemocný Minos se ani neobjeví.

Labyrinth of Time tak spíše nádherně vypadající, atmosférický walking simulator než pořádná adventura.

Pro: Úchvatná grafika, hudba, atmosféra.

Proti: Nulový příběh, herně naprosto prázdné.

+10