Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ať si říká kdo chce co chce, mě ta hra dost pobavila. S ovládáním jsem neměl problém absolutně žádný. Kamera občas zlobila, ale zažil jsem horší věci. Navíc, nepamatuju si přesně jak, ale dalo se tomu vypomoct.
Atmosféra tam je, originalita a humor taky... když si člověk dodá dostatek nadhledu, tak je z toho opravdu povedená hororová komedie.
@Všivák (28.01.2013 16:50): Jj, nedávno jsem shodou okolností obě recenze četl. Také proto i o tři roky později byla v Levelu jako plná hra (což bylo velice slušné období - Revenant, Chaser, Devil Inside, Wizard and Warriors...).
@Drolin (28.01.2013 09:46): S ovládáním Shadowmana naprosto nemám problém. Hraje se na klávesnici velmi podobně jako svého času doomovky a funguje v něm autoaim. Kamera je napevno na jednom fleku a hra obsahuje quicksave i normální save :-)

V Ultimě IX jsem na začátku, jako obvykle :-) A jelikož jsem začal konečně hrát pořádně Black Crypt, tak to tak asi dlouho zůstane.
@Phoenix (27.01.2013 23:29): Jsem zvědavý, jak se ti bude líbit ShadowMan. Toho mám "rozehraného" pět let, ale nikdy jsem se nedostal přes úvod (imho je v něm ovládání a další technické prvky podstatně horší jak v TDI). A jak si na tom vlastně v Ultimě?
@Phoenix (27.01.2013 22:29): Ja jsem si rikal, ze napsat navod se ji moc nepodoba, bohuzel ale byl podobnej zpusob "psani" tehdy bezna praxe, nevim jestli se vubec navody pisou jeste ted. Delal to Himmat a v podstate skoro vsichni dalsi. Nekteri (Zeman) se s tim nesrali vubec a klidne prelozili navod na Playstation verzi, ktera je trochu odlisna od PC verze, viz. Metal Gear Solid.
Sice jsem se dostal na konec, ale můžu hrát rovnou poslední dva levely znovu. Hra totiž nepočítá s tím, že byste na konec přišli jako démonka Deva, ačkoli to klidně umožní. Opravdu se bavím.
@mazar1234 (27.01.2013 22:29): Přidání písmena. Mělo, ač mimo Dune (a možná Atlantis s Black Moon Chronicles) nic světové extratřídy. No a z hlediska audiovizální kvality se nemýlíš, to bylo vždy výborné (proto je také Dune hra s nejlepším OST všech dob a Atlantis II vypadá stále nádherně :).

No a myslím to tak, že po Devil Inside již nevydali nic dobrého.
Právě se potýkám s velice zajímavým bugem. Po určité videosekvenci černá obrazovka, jediný způsob jak pokračovat dál spočívá v hraní přes "fly cam" v pravém horním rohu (protože hra ve skutečnosti jede dál). Nepomohl reinstal, ani starší save. Opravdu vtipné.
@Bodkin (27.01.2013 22:28): S tím se dá celkem souhlasit, jednak jsem cholerik a druhak v sobě Devil Inside skutečně snoubí snad všechny designérské rozhodnutí, které mě osobně nebetyčně vytáčejí.
@Drolin (27.01.2013 21:52): pockaj ako to myslis "nejlepší posledení vydanou hru Crya" (ha ha, ctrl+c ctrl+v a az teraz som si vsimol ze tam mas gramaticku chybu)..... Cryo malo celkovo dobre hry nie? napriklad taka Dune je podla mna ukazkou toho co je to skutocna "Real time strategia" skoro jedina naozaj skutocna real time strategia v celej historii..... takticke akcne hry marketingovo zvane RTS sem samozrejme vobec nepatria.

Ale predpokladam ze grafiku to ma spickovu ako sa na Cryo patri.
Tenkrá to bylo docela slušné, zase nějaký hrozivý fail to nebyl. Spíše je to problém mezi klávesnicí a židlí :P
@Všivák (27.01.2013 21:23): Uznávám, že je dost přísný, možná zvednu po dohrání. Ale ne o moc, protože i From Dusk Till Dawn se dalo hrát líp a to není ani průměr. Mě by hra i bavila, kdyby nebyla tak blbě udělaná.
Mno, jakasi Linda Vavrikovova tomu ve Score dala 90%, ji ale omlouva fakt, ze predtim hrala asi 20 her.
Phoenix dava...

Pri citani toho popisu a pozreti sa na hodnotenia hry ma napadla okamzite jedna vec - na com to hrali ti ludia co tomu nasukali 80-tky, snad nejake nezname herne zariadenie asi (Phoenix nespomina joystick, zeby?).

Nikdy som nehral, nepoznam a neplanujem hrat, ale zjavne sa nejedna o ziadny must-play to je mi jasne.
@Drolin (27.01.2013 18:31): Stalo se mi to zatím jednou (že se publikum nebavilo :-)).

Jinak jsem někde v polovině sedmé části z devíti, dnes to snad dorazím. Půda byla opravdu strašná, tam jsem měl už dost cukání se na to vykašlat. Pozdější levely byly o něco lepší, otřesnou kameru jde poladit tím, že má člověk nestále zapnutou "flying cam", pak kamera ve hře zůstává za každou cenu za zády postavy.
@Phoenix (27.01.2013 13:27): To bylo ve všech materiálech, že se musí publikum bavit :).

Ale toto asi nebude tvůj favorit (imho pokud se hra nelíbí na záčátku, tak se to jen těžko později mění), budeš pokračovat?
@Drolin (27.01.2013 00:09): RE4 je při míření "over the shoulder", ale jinak se pohyb postavy ovládá podobně (až na to, že u Devil Inside postava poskakuja jako koza, stejný problém byl i ve From Dusk Till Dawn).

Gamepad použít jde, ale je to trochu z bláta do louže. Hra totiž rozeznává jen levý analog a ignoruje křížek. Pohyb se tak ovládá lépe než na klávesnici, míření pro změnu hůře (navíc není možné navolit tlačítko pro menu s předměty, takže používání klávesnice se člověk nevyhne).

Mimochodem, právě jsem se setkal s další úžasnou možností Game Over, stačí, když moderátor usoudí, když se dlouho nic zajímavého nestalo.

Použil bych větu, kterou kdysi dávno někdo napsal na Bonuswebu. "To už není náhoda, tady si někdo dal práci s tím, aby Vás nasral."

Edit: Právě se mi stalo, že mě hra díky užasně zprasené kolizi objektů zavřela na trvalo do ledničky.
@Drolin (26.01.2013 23:55): Hraju to na klávesnici a myši, dnešní klasika, hraní pouze na klávesnici si tady neumím představit. Vadí mi krom jiného to, že i když někam mířím, tak hlavní hrdina pohybuje pistolí (a tím i laserovým paprskem) ze strany na stranu a shora dolů, pak je problém něco trefit i když se člověk nehýbá a nikdo po něm nestřílí. Ale když takhle otevřu hned ze začátku skrýš s brokovnicí a do toho mi mimo záběr kamery přilítnou tři borci s puškama, tak je to vážně opruz.
@Drolin (26.01.2013 23:41): No jo, jenomže na té hře funguje všechno ostatní, jen ne hratelnost. Ten nápad je celkově opravdu kouzelný, něco mezi Running Man a Alone in the Dark, jenomže herně to vypadá tak, že buď hraju za Davu a dochází mi magie, nebo hraju za Dava a než na někoho pořádně zamířím (běžně to není až zase takový problém, ale když nepřátelé od někud skriptovaně vyběhnou, tak to opravdu trvá), tak to díky kameře a nepřesnému ovládání pětkrát koupím. Borce na začátku jsem prostě probíhal, ale v baráku se střelci je to fakt dost na palici.
@Phoenix (26.01.2013 23:36): Všechny zmíněné prvky mi také vadí, ale mimotechnické kvality jsou více než nadprůměrné (zvláště hudba a humor! :). Pokud máš rozehráno, tak doporučuji dále setrvat. Já již savy z před konce ztratil, ale mám v plánu někdy dohrát.
Námět na jedničku. Ovšem z herního hlediska opravdu vzácná kombinace mnoha faktorů, které na hrách většinou dost nesnáším. Omezené ukládání (jak místně, tak početně), respawn nepřátel, špatná kamera a současně dost problematický pohyb hlavní postavy a zaměřování. To se opravdu tak hezky po kupě často nevidí.
Ovládání mi právě přišlo celkem fajn. Zkus třeba nejnovější Alone in the dark :-)
A kamera mi též celkem sedla, taková klasika. Sem tam menší problém možná nastal, ale i tak mi to nebránilo, abych hru dohrál skoro 10krát. To je moje srdcovka.
Omg, wtf?. Já nechápu ty nízké hodnocení, vždyť na rok 2002 to má megaluxusní grafiku, není to jen bezduchá akce a level design byl luxusní. Atmosféra místy temná a zároveň díky černého humoru a hudby odlehčená. Skvělé puzzle. Snad jen příběh není moc složitý, ale mě se ta jednoduchost a ten styl jakým byl podán, líbil. A ještě je hra moc krátká, to je asi jediný zápor hry.