Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Docela obsahla diskuse, ale zadne hodnoceni. Jak to vnimate, zejmena tedy @Charllize: ? Pokud me bavila Persona 5 Strikers ,je to nejak rozumne porovnatelne?

Zatim to neplanuji, drzi si to cenu hooodne vysoko (nad 1200 jak krabicka, tak digital), ale tema a vizual se mi libi.
Pokracovani příspěvku nize.

Soubojak tentokrat nenabízí tři akce po sobě v jednom kole ale jen jednu, takže je o dost těžší využívat předpověď jak akce proběhne a je třeba to řetězit na další postavu, je to o dost těžší než v prvním dilu. Dobre je ze hra hráče v rozvoji postav nijak neomezuje a po případném menším grindu jde dostat postavy nad rámec nastavené obtiznosti hrou. Na stranu druhou nekteri nepřátele co se vyskytují v dungeonech mají kolikrát třeba o dvacet levelu víc, takže ani takzvane prelevelovani nic nepokazi a výzva je stále přítomna.
V polovině hry mám cca 30 hodin, takže to vypadá na dostatečnou délku a když pripoctu post game kde by by měl čekat 100 patrový dungeon se speciálními pravidly určitě zehrat na to ze to je odflaknuta krátká hra nebudu.
Pro mě osobně je Caligula 2 celkem překvapeni, necekal jsem ze potom co první díl totálně západnul udelaji hru co je konkurence schopna vůči jejím slavnejsim a známějším seriim.
Zapracovat na animaci postav, přidat par AAA cutscen a případná trojka bude hit, aspoň u lidi co tyhle hry hraji :)
Pro obrovský zájem ještě par postřehů :)

Hra běží 60 fps, nevím tedy jestli i na základní ps4 ale na PRO a PS5 tomu tak je. Na to ze to vypadá docela hezky a kolikrát se tam pohybuje hodně npc to je celkem úspěch.
Charaktery postav a jejich příběhy jsou hodně povedené a až na výjimky je zábava to sledovat.
Ackoliv je to v jrpg trosku už klišé, tak příběh o lidech co jsou lapeni někde ve virtuální realitě a v reálu leží někde v komatu, to je tady provedeno dost uvěřitelné a nepůsobí to pitome. 
Pres nesporné výhody virtuálního světa ( nestarne se, nejde umřít, věci jdou na ruku atd) má hlavní partička studentů logické důvody se vrátit do normálního světa i když vědí ze to tam bude horší než v tom virtuálním. Legrace je ze většina obyvatel digi světa ho bere jako realitu a situace co díky tomu vznikají jsou zábavné a k zamyšlení.
Samozrejme už se mi zpřístupnil sociální grid kde jsou stovky npc každé se svým problémem a vedlejším úkolem. Tentokrat je vše daleko přehlednější, hra má konečně quest log kde je vše vypsané a hráč se v tom neztrácí. I když u mnoha úkolu je potřeba hledat ve světě naslepo jelikoz ukazatel na mapě chybí. Ten je přítomen jen u group úkolu které na sebe navazují a vždy se týkají jiste skupiny obyvatel která má cosi společne. Různorodost tam určitě nechybí, jednou se řeší obtěžování studentky ucitelem, jindy skupinka vyrosku co mlátí lidi nebo třeba milostná aféra provozovatelky školní jídelny.

Co bych zatím vytknul je poměrně malá různorodost nepratel i když z logiky proč to jsou nepřátele a kdo vlastně jsou to dává celkem smysl.
Dalsi obecne neoblíbena věc, která me je jedno, je poměrně častý backtracking a sólo úkoly jsou vzasade fetch/kill věci. Ale to je díky tomu ze je jich několik stovek. Group část ukoloveho gridu, zmíněného výše, by to měla kompenzovat. Za všechny úkoly jsou ovšem velmi dobre odměny, v podobě zvýšení bojových statistik, fajn vybavení, peněz a speciální měny pro nákup raritnich věci.


A už ten zdejsi editor na mobilu tak blbne ze se neda prakticky pokračovat, trochu delší text a cele to oreskakuje nahoru dolu při zadání písmena a podobne. Meh
Za mne to je velký pokrok oproti prvnímu dilu. Graficky to je mnohem lepší, i když v případě Unreal engine by to šlo asi ještě lip. Postavy vypadají mnohem lépe ale pořad trpí trochu prkenou animaci. Hlavně jsou vizuálně originalnejsi, v prvním díle byli všichni, hlavně holky, dost uniformní a vzasade jsem si je pletl, která je která. Budget byl evidentně daleko vyšší.
Hudba je zase pecka a dokonce se z ni stala tak trochu soubojova mechanika.
Dejove to je zatím to same co v prvním dilu, jen jinde a nově.
Prvni dungeon se vším všudy má zas cca 3 hodiny a jednu z hlavních featur ze to je dungeon crawler splňuje perfektně. 
Prostredi a dungeony obecne jsou daleko uveritelnejsi a pestřejší než tomu bylo v první části, kde to bylo trochu copy paste, chodba, místnost jedna jak druha.
Inspirace Personou a SMT se nezapře. Ještě jsem se nedostal k social gridu a Wire funkci, tam doufám ze došlo k vetsi přehlednosti a úkoly budou zajímavější.
Soubojak je opět top a originální. Je upraveny a má víc možnosti a samozřejmě nechybí ani možnost podívat se dopředu jak zadaná akce bude pravděpodobně probíhat a dle toho ji upravit.
Hra je taky výrazně těžší, první díl i na hard byl celkem lehký.
Mam pocit ze tahle opomíjena už serie ještě bude mít co říct a dočkáme se dalších pokračování.
Dvojka totiž z mého prvního dojmu tak nějak po svém začíná Persone dýchat na zada :)
Vsem kdo tenhle žánr hraji doporučuji podpořit, tvurci mají našlápnuto !
PS: a zatím komplet dabing ! Japonsky, meh :)
Tak respektabilni youtuberi už hrajou samozřejmě. A vypadá to skvěle, aspoň pro někoho kdo hrál první díl. Údajně návaznost obou dilu je minimální tak někdo muže s klidem naskocit rovnou do dvojky. Akorát nevím co hrát dřív a za necelý měsíc SMT V.
A eng dabing zase není, achjo.
@Solidor (25.09.2021 20:15): Jo, Voice of Cards by mohlo být zajímavé, ač karetní hry zrovna nevyhledávám. Klidně to prubnu ale. Triangle Strategy se mi též líbí, ale jelikož Switch ještě nevlastním, tak mám stejně dost velký skluz a tohle určitě nebude jedna z prvních her, co pořídím. :D
@Fritol (25.09.2021 18:48): Monark mě taky zaujal. Od tvůrců Megatenu. Ještě se mi líbí Voice of Cards. Hudba, art a Yoko Taro asi utvoří dohromady unikátní zážitek. A Triangle Strategy bude patřit mezi moje nejočekávanější hry pro příští rok.
@Charllize (25.09.2021 17:02): Mně se teď od NIS zalíbilo spíš Monark. Naštěstí to vyjde až začátkem roku, tam snad už nebude taková konkurence. Teda... Atelier nejspíš, ale to vynechám ofc. Leda tak Granblue Fantasy Relink by to mohlo přebít pokud vyjde.
Jsem na to zvedav. Vzasade mi to gameplayem bylo blizsi nez Persona 5. Tim nechci rict ze Caligula je kvalitnejsi, to jiste neni, ale dle meho stoji za to. A ta hudba. Jen je toho na mne takhle koncem roku trosku moc tech her :)