Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
The Blackwell série je opravdu jako dobrý seriál. První díl působí jako pilot a načne děj, díl druhý nás vezme zpátky do minulosti a představuje mytologické možnosti celé zápletky a třetí díl na obě předchozí epizody volně navazuje a rozvíjí je dále. Po jazykové stránce je to sice nenáročné napsané (což mi vůbec nevadí, spíše naopak), ale writing je i tak hodně kvalitní, postavy jsou charismatické a hráč se s nimi rychle sžije.

Po stránce hratelnosti je to víceméně pořád stejné. Je to spíše adventura filmovějšího rázu, hráč nemá k dispozici moc itemů a ani kotel aktivních míst, hra ani není moc dlouhá, ale rychle odsýpá a nenudí. Tvůrci evidentně ví co chtějí a umí to hráči předat. Jednotlivé postupy jsou přísně logické a ačkoli jsem v předchozích dílech měl tu a tam nějaký ten zásek, The Blackwell Convergence jsem projel jako nůž máslem a měl ze sebe dobrý pocit, protože jsem si řadu věcí domýšlel už za pochodu. A takhle to imo dobrá adventura má dělat.

Pro: příběh, příjemný humor, charismatické charaktery, logické postupy, vylepšená grafika, dobrý dabing

Proti: nic významného, snad jen, že tentokrát chybí kombinování položek v zápisníku

+17
  • PC 80
Jak píše JohnCZ, Blackwell je opravdu jako dobrý seriál, na který se těšíte celý den v práci, abyste večer zkoukli pár dílů a posunuli se dále v příběhu. Třetí díl se mi zdál celkově zatím nejlepší, i když z herního hlediska tu bylo pár kroků zpátky. Ale popořadě.

Ve trojce se ocitáme zpátky v současnosti u Rosy a Joeyho. Uplynulo 6 měsíců, Rosa si stále na duchy úplně nezvykla, ale s Joeym už víceméně fungují normálně. Hned na začátku jsou vrženi do případu - duch zkrachovalého bankéře chce skočit z římsy a netuší, že už skočil. Následuje pomoc herci, který dostal infarkt a přehrává si poslední scénu z posledního filmu. Hra je rozdělena do 4 dnů, přičemž v půlce přijde zvrat - herec nezemřel na infarkt, ale byl zavražděn.

A tentokrát bez bez SPOILERů k předchozím dílům neobejdu, ale předpokládám, že ti co hrají třetí díl, hráli i ty předcházející a vědí kdo je Komtesa. Šílená žena-médium bez duchovního průvodce "pomáhající" živým na druhou stranu, která na konci dvojky zemřela se vrací ještě šílenější a vraždí koho může. Stále odhodlanější Rosa tak stojí prvně proti vraždícímu duchovi, Joeymu přes sarkastické hlášky probleskuje strach o svoji kamarádku. A to není všechno - v druhé rovině se Rosa snaží odhalit zcela přízemní motivy komu jednotlivé smrti prospěly. A pak je tu ještě pár střípků z minulosti samotné Komtesy a její duchovní průvodkyně, které sice neřeknou skoro nic, ale nahodí udičku a navnadí k tomu, abyste se těšili na další díl. Já se teda těším určitě a nebýt vstávání do práce, nejspíše bych si ho zapnul hned teď a šel spát zas někde ve tři ráno :) Krásné zakončení s dvěma možnými konci, humor, emoce... zkrátka příběh je tady opravdu úžasný. Tvůrci do něj zakomponovaly i skutečné postavy jednoho novináře a jednoho hospodského pábitele a jediné co mě štve, že ani po třech dílech nevím o Joeym skoro nic.

Grafika je zas o něco hezčí, je tu pár atmosférických scén a naprosto úchvatná kavárna na půli cesty. Nechybí opět skvělý dabing, jazzová hudba a jedna písnička na konci.

Hratelnost udělala bohužel pár kroků zpět, jinak by to bylo i za 85-90%. Ooglení (bez G) s nutností ručně vypisovat příkazy je otravné, používání předmětů je omezeno na minimum a celkově hratelnost opravdu už spočívá jen v procházení cca 6 lokací, prokecávání postav a pár rychlých akcích spočívajících ve spolupráci postav (kočka, finále). Kladně hodnotím hackování emailů a páčení zámků (oboje je ale jen cca 2*). Bohužel v rámci zlehčování zmizelo i kombinování záznamů z deníčku, což na prvních dvou dílech bylo jednoznačně to nejlepší. A herní doba je opět tak na 3-4 hodiny max.

A ještě jedna věc, která mě štve napříč díly. Achievmenty. Psal jsem to už u několika her, ale nechápu proč je něco takového v adventuře. Tentokrát jsem je zkusil najít, ale bez návodu se při pátrání neobejdete a návod na ně vyspoilí podstatnou část hádanek. Tak jsem si hru zbytečně zkazil, všechny stejně nenašel protože jeden spočívá v tom mít zapnutý komentář tvůrců, na který s prominutím nejsem zvědavý, protože si chci užít příběh bez nějakých řečí kolem. Takže v dalších dílech achievmenty ignoruju a nebudu si kazit pátrání.

Přes pár výtek a pěknou, leč stále prastarou grafiku opět jedna z nejlepších adventur v roce 2009.
+16
  • PC 75
Mnohí hráči adventúr vedia, že AGS engine umožnil tak trochu retrorenesanciu ak nie aspoň revitalizáciu adventure žánra. Tam kde sú nemecké adventúry nevtipné a sterilné, telltale kúsky po čase (žiaľ) stereotypné a tých výnimočnejších "moderných" adventúr sa rodí pramálo, dáva AGS možnosť tvorcom, ktorí nie sú ani tak zručnými grafikmi či programátormi ako scenáristami, rozprávačmi.

Séria Blackwell je práve takým prípadom. Grafika tu nie je na to, aby posadila hráča na zadok. O tom adventúry ani nikdy neboli a byť nemali. The Blackwell Convergence po načrtnutí v prvej časti, usmernení v časti druhej, prináša tretí, už pomerne vyleštený kúsok. Samozrejme, z môjho pohľadu bola nostalgická atmosféra druhej časti silnejšia, to však neznamená, že časť tretia je zlá. Tam kde nie je atmosféra tak intenzívna sa zlepšili pre zmenu iné prvky. Logika deja i postupovanie používaním predmetov, dialógov a hádaniek je stále na dalo by sa povedať, knižnej až filmovej (kvalitnej seriálovej) úrovni. V zásade je to ako užívať si dobrú novelu pri teple krbu. Je jasné, že je to súčasťou série, to však nijak nedegraduje konkrétny príbeh. Odporúčané aspoň s jedným hrnčekom čaju/kakaa.

Pro: logický postup hrou, príbeh, dialógy

Proti: nie tak intenzívna atmosféra ako pri druhej časti, mohlo to byť dlhšie

+15