Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Syrian Warfare Syrian Warfare Syrian Warfare
Cats Who Play
Cats Who Play
Cats Who Play
PC
21.02.2017
PC
21.02.2017
PC
21.02.2017
Syrian Warfare Syrian Warfare Syrian Warfare
Žánr
strategie > real-time strategie *
strategie > real-time strategie *
strategie > real-time strategie *

Forma
placená hra placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ne ne ne

Syrský konflikt táhnoucí se od března 2011 patří k mnoha hořkým plodům tzv. "arabského jara", jež těžce sužuje obyvatelstvo Sýrie, kde byla do vypuknutí války udržována křehká multietnická a multikulturní mozaika pohromadě nejen za pomoci v regionu ne zcela běžné náboženské tolerance. Taktická RTS reflektující po Lybii druhou agresi hybridního charakteru v jedenadvacátém století, vás postaví do role obránců arabské republiky proti teroristům s podporovateli ze států zálivu i západu v zádech.

Syrian Warfare dá hratelností vzpomenout na tituly jako World in Conflict (2007) či Men of War (2009) a děj se posouvá skrze dialogové boxy s portréty protagonistů. Každé misi předchází briefing, následovaný přípravnou obrazovkou s výběrem z jednotek, spadajících do sedmi kategorií - od pěchoty po různé obrněnce. Rozlišovat je třeba mezi rezervisty, posádkou a předvojem, jenž se přímo účastní příslušné mise. Množství jednotek a posily pro každou z misí se odvíjí od počtu command points, získávaných jejich veliteli za úspěšné plnění bojových úkolů s co nejnižšími ztrátami. V úvodu mise zkuste odhadnout místa pravděpodobného kontaktu s nepřítelem, místo vhodná pro obranu a útok.

Nad bojištěm zabíraném z ptačí perspektivy otáčíte 360° kamerou, přičemž úspěch zaručí jen vhodná kombinace jednotek tak, aby na bojišti vzájemně vyvažovaly své přednosti a nedostatky. Pěchota a různé typy vozidel mají odlišný rozhled a podle kalibru zbraní i vzdálenost, na níž mohou či nemohou pálit. Budovy jsou ve hře odstupňovány do tří druhů podle odolnosti a vaši pěšáci v nich najdou přechodné útočiště, vozidlům se zase šiknou coby kryty. Pokud se potřebujete vyhnout bezprostřednímu střetu, lze jednotky ukrýt zraku nepřítele. Čím více nerovného terénu s vegetací, tím lepší kamufláž. Podceňovat nelze ani zásobování střelivem, palivem a náhradními díly, což zajistíte nákladními automobily.
Konflikt v Sýrii táhnoucí se od března 2011 patří k mnoha hořkým plodům tzv. "arabského jara", jež těžce sužuje obyvatelstvo země, kde byla do vypuknutí války udržována pohromadě křehká multietnická a multikulturní mozaika i za pomoci v regionu ne zcela běžné náboženské tolerance. Taktická RTS reflektující po Lybii druhou agresi hybridního charakteru v 21. století vás postaví do role obránců arabské republiky proti teroristům s podporovateli ze států zálivu i západu v zádech.

Syrian Warfare dá hratelností vzpomenout na tituly jako World in Conflict (2007) či Men of War (2009) a děj se posouvá skrze dialogové boxy s portréty protagonistů. Každé misi předchází briefing následovaný přípravnou obrazovkou s výběrem z jednotek spadajících do sedmi kategorií, od pěchoty po různé obrněnce. Rozlišovat je třeba mezi rezervisty, posádkou a předvojem, jenž se přímo účastní příslušné mise. Množství jednotek a posil se odvíjí od počtu command points získávaných jejich veliteli za úspěšné plnění bojových úkolů s co nejnižšími ztrátami. V úvodu mise zkuste odhadnout místa kontaktu s nepřítelem a místa vhodná pro obranu a útok.

Nad bojištěm zabíraném z ptačí perspektivy otáčíte 360° kamerou, přičemž úspěch zaručí jen kombinování jednotek způsobem, aby na bojišti vzájemně vyvažovaly své přednosti a nedostatky. Pěchota a různé typy vozidel mají odlišný rozhled a podle kalibru zbraní i vzdálenost dostřelu. Budovy jsou ve hře odstupňovány do tří druhů podle odolnosti a vaši pěšáci v nich najdou přechodné útočiště, vozidlům se zase šiknou coby kryty. Jednotky lze přechodně ukrýt zraku nepřítele a platí, že čím více nerovného terénu s vegetací, tím lepší kamufláž. Podceňovat nelze ani zásobování střelivem, palivem a náhradními díly, což zajistíte nákladními automobily.
Konflikt v Sýrii táhnoucí se od března 2011 patří k mnoha hořkým plodům tzv. arabského jara, jež těžce sužuje obyvatelstvo země, kde byla do vypuknutí války udržována křehká mozaika kultur, a to i prostřednictvím v regionu ne zcela běžné náboženské tolerance. Taktická RTS věnovaná herně opomíjené hybridní válce vedené skrze zástupné síly je zasazena v letech 2012–⁠2017⁠⁠⁠⁠, tedy před kolapsem sekulárního státu a ustavením fundamentalisty dominovaného zřízení (2024) následovaného masakry náboženských a etnických menšin. V příběhu mladého policisty Anwara, který se po přepadení svého města přidá k armádě, budete během osmi misí velet obráncům arabské republiky v boji proti džihádistům z tzv. Islámského státu, ale i dalších odnoží teroristické Al-Káidy a „umírněným rebelům“. Poradíte si na válčištích 21. století?

Děj vycentrovaný kolem bojových operací 25. speciální divize Tiger Force se posouvá skrze dialogové boxy s portréty protagonistů. Každé misi předchází briefing následovaný přípravnou obrazovkou s výběrem z jednotek spadajících do sedmi kategorií, od pěchoty po různé obrněnce. Při tomto managementu je třeba rozlišovat mezi rezervisty, posádkou a předvojem, jenž se přímo účastní příslušné mise. Nad bojištěm zabíraném z ptačí perspektivy otáčíte 360° kamerou, přičemž úspěch zaručí jen kombinování jednotek způsobem, aby v bitvách vzájemně vyvažovaly své přednosti a nedostatky. Pěchota a různé typy vozidel mají odlišný rozhled a podle kalibru zbraní i vzdálenost dostřelu. Podceňovat nelze ani průběžné zásobování střelivem, palivem a náhradními díly, tento materiál po mapě převážíte nákladními automobily.

Syrian Warfare mělo původně využívat PathEngine, nicméně běží na vlastním odvozeném z engine ve Warfare Reloaded (2010) od studia GFI, odkud vzešla většina zaměstnanců Cats Who Play. Právě z posledního dílu série Warfare (1997–2010) her SW hodně čerpá i co do hratelnosti. Množství jednotek a posil se odvíjí od počtu command points, jež coby velitelé získáváte za úspěšné plnění bojových úkolů s co nejnižšími ztrátami. V úvodu mise zkuste odhadnout oblasti kontaktu s nepřítelem a místa vhodná pro obranu a útok. Budovy jsou ve hře odstupňovány do tří druhů podle odolnosti a vaši pěšáci v nich najdou přechodné útočiště, vozidlům se zase šiknou coby kryty. Platí, že čím nerovnější terén a hustější vegetace, tím lepší poskytnou kamufláž. Tvůrci zvažovaný multiplayer nakonec nebyl obsažen kvůli nedostatku financí na jeho vývoj.

Pro základní hru vznikla dvě DLC rozšíření – Return to Palmyra (2017) a Battlefields (2018).