Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sudden Strike

20.10.2000
74
52 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Tato real-time strategie nás zavádí do druhé světové války, ve které si zahrajete za Rusy, Spojence i Němce. V tohle ohledu hra nevybočuje ze standardu těchto her. Ale v dalších věcech ano. Nic nestavíte. Jednotky dostáváte nahodile. Ve hře je kladen důraz na taktiku, není možné vrhnout své jednotky do útoku, jinak vám nezbude nic. Musíte zapojit průzkumníky, odstřelovače, kombinovat těžkou techniku s pěchotou, využívat terénu, krýt se v lesích, dá se zajmout nepřátelská technika. Musíte své jednotky zásobovat municí, opravovat, léčit pěchotu. Tato RTS je o provázanosti různých jednotek mezi sebou.

Hra je po grafické stránce adekvátní době vzniku, jednotky jsou vymodelovány do nejmenších detailů. Hra je i na nejlehčí obtížnost pro nováčky poměrně těžkou záležitostí.


Poslední diskuzní příspěvek

Jo, to je mi jasné, protože chyba může být v DVD/CD nosiči. Stáhni si hru z Warezu a vlož svůj key.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Ze Sudden Strike jsem byl při prvním setkání naprosto odvařený. Co mi svítilo na obrazovce nebyla jen další tuctová RTS, ale něco nevídaného - realisticky působící polní WWII strategie s podporou ohromného množství jednotek a krásnou detailní 2D grafikou, kde všechny formy stavby a tvorby nahrazují surová jatka a demolice. A že to stálo za to!

Vojáčci běhali a stříleli, tanky jezdily a střílely, vojáčci umírali, artilerie střílela, tanky a vojáčci umírali... A sakra. LOAD! Tak kudy to vezmu teď? Třeba tudy.... Kurva, tady je to taky horké! LOAD! Jak na to, jak na to... Už vím, pošlu pěchotu lesem a zatímco odvede pozornost děl, tak po silnici zaútočím tanky! ... Chm... vesnice dobyta, ale s tím co mi zbylo sotva porazím těch dalších pět, co na mapě zbývá... Tak takhle taky ne. LOAD! Tak jak na ně, na hajzlíky...... Co takhle, kdybych strávil buchví jak dlouho tím, že budu pomocí ostřelovačů, minometů, dělostřelectva, šilek a bombardování likvidovat z dálky všechno co mi stojí v cestě a až když bude zřejmé, že toho nepřítel moc nemá, tak si pro srandu zastřílím s tanky... No vida, to funguje... *Zív*... Docela dobrá hra to je... taková... záživná...
+11
  • PC 65
Sudden Strike (SS) byl ve své době velkým hitem. Jedná se o strategii v reálném čase s důrazem na boj. Vyřazena tedy byla těžba surovin, výstavba základen i tvorba nových jednotek. Jistě - ryze akční nestavěcí mise byly přítomny již v prvním Warcraftu, tam se ale jednalo jenom o drobná zpestření.

SS se odehrává za druhé světové války, a to na západní i východní frontě. Hráč se může stát ruským, německým či spojeneckým velitelem. Hra má mnoho společného s tahovými strategiemi. Základní principy působí vcelku reálně, munici je nutno doplňovat pomocí muničních vozů, děla nestřílejí bez posádky, lze ničit (anebo opravovat) mosty, odpalovat domy, provádět mohutné letecké nálety, pokládat minová pole, střelbou z kaťuší demolovat celé vesnice či bloky domů. Vojáky lze převážet v nákladních automobilech či v malých džípech a tak dále a tak dále. To vše je zabaleno v hezké a úžasně detailní grafice, přičemž scenérie působí velmi malebným dojmem. Vše ja znázorněno z poměrně velkého nadhledu, vojáci jsou malí a kostrbatí, tančíky vypadají roztomile. Pro krajinu byla zvolena pochmurná barevná paleta, což navozuje atmosféru bitevního pole. Líbí se mi, že vývojáři zvolili velmi střídmé uživatelské rozhraní, ovládací prvky jsou malé a neruší. Hra se ovládá intuitivně.

A v čem že je tedy háček? U vašich jednotek není implementována žádná inteligence, vše (krom střelby na blízkého nepřítele) je třeba zadávat ručně, ať již se jedná o pohled dalekohledem, či ústup vojáků z odstřelovaného území. Jednotek je v pozdějších misích příliš mnoho, bojuje se na několik místech současně a je obrovský problém vše uhlídat. Mise jsou příliš megalomanské (jedna z misí za ruskou stranu se snaží obsáhnout celou bitvu u Stalingradu a podobně). Scénáře jsou na strategickou hru příliš lineární. Často existuje jedna jediná cesta, jak se s tím či oním problémem vypořádat, přičemž ostatní cesty vedou k velmi rychlému konci. Při zbrklém útoku je zničení vašich jednotek otázkou několika málo vteřin. Nejčastějším řešením bývá pomalé uždibování nepřítele, vytváření dlouhých obranných linií, tahání dělíček sem a tam. Hraní je únavné. Některé scénáře jsou velmi dobré (úvodní komornější mise, vylodění v Normandii).

SS se tváří jako historická strategie, je to však skutečně jen forma. Ve hře je příliš mnoho zjednodušení, nepřesností a nesmyslů (tanky dostřelí na dvacet metrů, dalekonosná děla jsou příliš přesná a smrtící). Vše je značně povrchní. Vývojářům nešlo o historickou přesnost, jejich hlavním cílem bylo mít ve hře zkrátka vše, tento můj dojem se potvrdil s druhým dílem, v němž přibylo Tichomoří, obrněné vlaky, pilotování letadel a další prkotiny. Obsahem je hra podivnou akčně-logickou záležitostí, vše ostatní je zkrátka jenom kulisa.
+7 +8 −1