@oldgamer89 (komentář): To je opravdu tak krátké, že se to sfoukne za jedno dopoledne?
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ne
Styrateg je zaujímavá kombinácia ťahovej stratégie a RPG s nenáročnou grafikou, ktorá najviac pripomína prvé diely série Heroes of Might and Magic. Príbeh je jednoduchý - vašim cieľom bude zachrániť svet pred hordami nemŕtvych, ktorí prišli na náš svet rozosievať strach a smrť. Čaká vás viac ako 60 úloh, ktoré budete môcť splniť s 4 rôznymi postavami (bojovník, lovec, kňaz a čarodejnica), pričom každá z nich má odlišné špeciálne schopnosti.
Poslední diskuzní příspěvek
Nejlépe hodnocené komentáře
Jednoduchá tahovka se zvláštním názvem, který s největší pravděpodobností vznikl přesunutím posledního písmena v anglickém výrazu Strategy, je oddychovka, u níž jsem prožil pár příjemně strávených hodin bez jakéhokoli spěchu.
Hra nabízí dva režimy, kdy lze hrát jako strategie nebo jako RPG. Rozdíl je sice jen v tom, že v prvním režimu je omezený počet tahů v každé misi a ve druhém ne, ale já byl za tuto volbu rád, protože jsem se mohl volně pohybovat po mapě a nemusel sledovat, kolik tahů mi ještě zbývá.
Zpočátku jsem neměl žádné vybavení a boje byly celkem náročné, ale v ruinách, jeskyních a magických věžích jsem nacházel náhodné předměty, díky kterým se mi postupně zlepšovaly všechny vlastnosti. Někdy šlo opravdu o super kousky a obchod, který byl pro mě ze začátku drahý, nabízel mnohdy horší věci, a tak jsem ho v podstatě nevyužil. Vlastnosti se mi zlepšovaly i s každým dalším levelem postav, kdy jsem rozděloval získané body.
Postupně se ke mně přidávali další bojovníci, ale jelikož nebyli na koni, tak měli málo akčních bodů na pohyb a boj. Celou dobu jsem si tak v podstatě vystačil s původní trojkou, kdy hlavní hrdina a jeho pobočník objevovali a bojovali, čaroděj léčil a odvolával kletby a zbytek týmu se ani do boje nedostal.
Znovuhratelnost je téměř nulová, protože počáteční vlastnosti postav jsou v podstatě zanedbatelné a žádný další prvek, kterým by se hra při dalším projití lišila, hra nenabízí. Celkem jsem se bavil, ale znovu to zkoušet nemusím.
Hra nabízí dva režimy, kdy lze hrát jako strategie nebo jako RPG. Rozdíl je sice jen v tom, že v prvním režimu je omezený počet tahů v každé misi a ve druhém ne, ale já byl za tuto volbu rád, protože jsem se mohl volně pohybovat po mapě a nemusel sledovat, kolik tahů mi ještě zbývá.
Zpočátku jsem neměl žádné vybavení a boje byly celkem náročné, ale v ruinách, jeskyních a magických věžích jsem nacházel náhodné předměty, díky kterým se mi postupně zlepšovaly všechny vlastnosti. Někdy šlo opravdu o super kousky a obchod, který byl pro mě ze začátku drahý, nabízel mnohdy horší věci, a tak jsem ho v podstatě nevyužil. Vlastnosti se mi zlepšovaly i s každým dalším levelem postav, kdy jsem rozděloval získané body.
Postupně se ke mně přidávali další bojovníci, ale jelikož nebyli na koni, tak měli málo akčních bodů na pohyb a boj. Celou dobu jsem si tak v podstatě vystačil s původní trojkou, kdy hlavní hrdina a jeho pobočník objevovali a bojovali, čaroděj léčil a odvolával kletby a zbytek týmu se ani do boje nedostal.
Znovuhratelnost je téměř nulová, protože počáteční vlastnosti postav jsou v podstatě zanedbatelné a žádný další prvek, kterým by se hra při dalším projití lišila, hra nenabízí. Celkem jsem se bavil, ale znovu to zkoušet nemusím.
Kvůli komentáři jsem musel Styrateg po téměř deseti letech od posledního dohrání znovu oprášit, nainstalovat a odehrát a i po takové dlouhé době se mé poznatky ohledně hry příliš neliší.
Jedná se o velmi jednoduše zpracovanou a nenáročnou fantasy tahovou strategii ve slušivém grafickém kabátku, okořeněnou o nepříliš propracované, ale dostačující RPG prvky. Inspirace sérií Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest je zde naprosto zřejmá a mám pocit, že i vývojáři ze studia Rake in Grass se tímto faktem v době vydání nijak netajili.
Veškeré akce, to znamená boj i obsazování budov, probíhají na základní mapě, žádná obrazovka bitvy tady na vás tedy nevyskočí. Vše je maximálně zjednodušeno a osekáno, přičemž hratelnost stále zůstává na jakž takž stravitelné úrovni. Oceňuji především levelování hrdinů a jejich jednotlivé dovednosti. Ve výsledku je ovšem jedno, jestli zvolíte kouzelníka nebo válečníka. Za slabých pár hodinek je po všem a ani zcela průměrný pařan se u tohoto kousku moc nezapotí.
Možnost znovudohrání je zde limitována především skoro nulovými herními možnostmi. Hudba mi připadala spíše otravná a nudná, ale je to jen můj pocit. Na jedno končící pandemické dopoledne ale dobrá volba. 65%.
Jedná se o velmi jednoduše zpracovanou a nenáročnou fantasy tahovou strategii ve slušivém grafickém kabátku, okořeněnou o nepříliš propracované, ale dostačující RPG prvky. Inspirace sérií Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest je zde naprosto zřejmá a mám pocit, že i vývojáři ze studia Rake in Grass se tímto faktem v době vydání nijak netajili.
Veškeré akce, to znamená boj i obsazování budov, probíhají na základní mapě, žádná obrazovka bitvy tady na vás tedy nevyskočí. Vše je maximálně zjednodušeno a osekáno, přičemž hratelnost stále zůstává na jakž takž stravitelné úrovni. Oceňuji především levelování hrdinů a jejich jednotlivé dovednosti. Ve výsledku je ovšem jedno, jestli zvolíte kouzelníka nebo válečníka. Za slabých pár hodinek je po všem a ani zcela průměrný pařan se u tohoto kousku moc nezapotí.
Možnost znovudohrání je zde limitována především skoro nulovými herními možnostmi. Hudba mi připadala spíše otravná a nudná, ale je to jen můj pocit. Na jedno končící pandemické dopoledne ale dobrá volba. 65%.
Pro: příjemná vizuální stránka hry, jednoduché ovládání, vývoj postav
Proti: hudba, možná až příliš zjednodušený herní systém
Pro: oddychovka, možnost vypnout omezení počtu tahů, vybavení postav
Proti: zbytečný obchod, téměř nulová znovuhratelnost