Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

SOBR Fighter

2007
28
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

SOBR (speciální jednotka rychlého nasazení, rusky специальные отряды быстрого реагирования) je reálná speciální jednotka ruského Ministerstva vnitra, která dnes existuje pod názvem OMSN. Ve hře SOBR fighter dostane několik příslušníků této jednotky za úkol prozkoumat podezřelé plavidlo, pravděpodobně naložené radioaktivním materiálem. Všichni příslušníci vyslaní do této akce (samozřejmě kromě hlavního hrdiny) jsou ovšem zlikvidováni teroristy a loď následně vyplouvá směrem k tajné základně.

Úkolem přeživšího hlavního hrdiny je pomstít padlé spolubojovníky, zjistit, co mají teroristé v úmyslu a následně je zlikvidovat. Jeho výbava sestává z vojenského nože, pistole, samopalu s tlumičem a granátů. Hra obsahuje celkem 11 úrovní a běží na enginu, známém ze hry Vivisector: Beast Inside.


Poslední diskuzní příspěvek

@Ultron (10.02.2016 14:48): Tak jsem to vyzkoušel a máš pravdu ("archive is corrupt" a s přejmenováním páté části to nesouvisí). Zkus ještě prohledat fórum 3dshooterlegends, občas se tam podobné věci řeší.

Jinou radu nemám.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 25
Na počátku hry je Vašim úkolem projít spolu se spolubojovníky vzpomínanou podezřelou loď. Už tam začnete větřit cosi podivného, protože spolubojovníci setrvávají na místě a Vás samojediného pošlou na průzkum. Poté, co přijdete několika chodbami k cílové místnosti, začnou odnikud (z prošlých prázdných místností a chodeb) dobíhat teroristé a Vaším úkolem bude dostat se zpátky na začátek. Tam zjistíte, že ostatní specialisté byli zlikvidování a Vy samojediný musíte pokračovat dál.

Hra díky enginu z Vivisector: Beast Inside vypadá i dnes celkem koukatelně a poměrně atmosféricky, což je po řadě ruských FPS slušně řečeno nevalné kvality (už z hlediska enginu, o hratelnosti samozřejmě nemluvě) příjemná změna. Bohužel jediná.

Jak už bylo řečeno výše, protivníci dobíhají po překročení myšlené čáry na zemi odnikud, bohužel často z již vyčištěných místností či chodeb, což působí jako pěst na oko. V poslední misi dobíhali několikrát za sebou stejným způsobem, ale není to tím, že by jich bylo nekonečno, jen je spawn tak okatě špatně naprogramovaný. Reakční doba nepřátel hravě překonává druhou kosmickou rychlost a často Vás trefí přes zeď, kde Vás rozhodně nemohou vidět. Občas po vás také přesně střílí ze stovek metrů, zatímco vy je netrefíte ani náhodou a musíte se přesunout blíž.

Zbraňový arzenál je neuvěřitelně chudý, nůž nepoužijete nikdy, pistoli taktéž, granáty jsem použil velmi sporadicky. Celou hru tedy projdete za používání jedné zbraně. Do té máte 200 nábojů a zbraň se nepřebíjí, střílíte, dokud Vám nedojde munice (nenechte se zmást menšími čísli vlevo a vpravo dole, brnění ani náhradní zásobníky se ve hře opravdu nevyskytují). Variabilita ani délka misí také není nijak omračující, po několika úrovních na lodi se přes přístav dostanete do opuštěného vojenského komplexu a konečně do Pripjatě (ano, hra se snaží parazitovat na S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl seč jí síly stačí).

Už se nejedná o krystalicky čistý průser, jak bývá u "východních" FPS často zvykem, ale zachraňuje to bohužel pouze grafika, zbytek hry stále kulhá na obě nohy.

Pro: grafika, ucházející atmosféra

Proti: chudý arzenál, okatě špatný spawn nepřátel a jejich nevěrohodné chování

+12