Po barvité čtyřce (2005), melancholické pětce (2010) a optimistické šestce (2016) přichází pompézní Civilization VII nastolující asi nejzásadnější změny charakteru hratelnosti od opuštění dvojrozměrné grafiky po vydání trojky (2001). Devět dějinných ér z Civ VI bylo zredukováno na tři tzv. „doby“ (ages), konkrétně Age of Antiquity, Exploration a Modern Age, na něž se váží sady konkrétních civilizací. Počátkem hry si tedy vyberete lídra bez fixního pouta k národu, z nějž v reálu vzešel.
Takový Oktavián může proto ve starověku panovat Persii, ve středověku a raném novověku Mongolsku, aby pak v moderní době vedl třeba Mexiko. Význačné lidi (great people) už má však každá civilizace sobě vlastní. Generály a admirály nahrazují velitelé (commanders), nyní jediné jednotky získávající XP body. Pilíř civilizace, osadník, existuje ve dvou provedeních - osadník zakladatel (founder) vám založí hlavní město (capital), zatímco řadový osadník (settler) postaví všechna následující.
Pracovníci (workers) jsou definitivně ty tam a o zušlechťování políček se teď starají osady (settlements) dělící se na města (towns) a velkoměsta (cities), která podle specializace poskytují různé typy výnosů (yields). Menší lidská sídla zajistí základní suroviny jako jídlo nebo zlato, zatímco významnější aglomerace i vědu s kulturou. Veškerá využívaná políčka jsou teď rurální nebo urbánní čtvrtě. Čtvrť pojme maximálně dvě budovy a jejím ustavením do říše začleníte také přilehlé hexagony.
Vliv (influence) je novým druhem přínosu políček nutným pro praktikování diplomacie. Technologie a společenská opatření (civics) nově prohloubíte za body vědy a kultury. Národy stojící za divy světa v naší realitě je ve hře mohou postavit dříve a levněji než ostatní. Barbaři prodělali proměnu v „nezávislé síly“, jež buď podmaníte, nebo necháte přerodit v městské státy. Říčky přebrodíte, širší toky překonáte pomocí lodí. Multiplayer podporuje až 5 hráčů v prvních dvou a až 8 ve třetí době.
Takový Oktavián může proto ve starověku panovat Persii, ve středověku a raném novověku Mongolsku, aby pak v moderní době vedl třeba Mexiko. Význačné lidi (great people) už má však každá civilizace sobě vlastní. Generály a admirály nahrazují velitelé (commanders), nyní jediné jednotky získávající XP body. Pilíř civilizace, osadník, existuje ve dvou provedeních - osadník zakladatel (founder) vám založí hlavní město (capital), zatímco řadový osadník (settler) postaví všechna následující.
Pracovníci (workers) jsou definitivně ty tam a o zušlechťování políček se teď starají osady (settlements) dělící se na města (towns) a velkoměsta (cities), která podle specializace poskytují různé typy výnosů (yields). Menší lidská sídla zajistí základní suroviny jako jídlo nebo zlato, zatímco významnější aglomerace i vědu s kulturou. Veškerá využívaná políčka jsou teď rurální nebo urbánní čtvrtě. Čtvrť pojme maximálně dvě budovy a jejím ustavením do říše začleníte také přilehlé hexagony.
Vliv (influence) je novým druhem přínosu políček nutným pro praktikování diplomacie. Technologie a společenská opatření (civics) nově prohloubíte za body vědy a kultury. Národy stojící za divy světa v naší realitě je ve hře mohou postavit dříve a levněji než ostatní. Barbaři prodělali proměnu v „nezávislé síly“, jež buď podmaníte, nebo necháte přerodit v městské státy. Říčky přebrodíte, širší toky překonáte pomocí lodí. Multiplayer podporuje až 5 hráčů v prvních dvou a až 8 ve třetí době.
Po barvité čtyřce (2005), melancholické pětce (2010) a optimistické šestce (2016) přichází pompézní Civilization VII nastolující asi nejzásadnější změny charakteru hratelnosti od opuštění dvojrozměrné grafiky po vydání trojky (2001). Devět dějinných ér z Civ VI bylo zredukováno na tři tzv. „doby“ (ages), konkrétně Age of Antiquity, Exploration a Modern Age, na něž se váží sady konkrétních civilizací. Počátkem hry si tedy vyberete lídra bez fixního pouta k národu, z nějž v reálu vzešel.
Takový Oktavián může proto ve starověku panovat Persii, ve středověku a raném novověku Mongolsku, aby pak v moderní době vedl třeba Mexiko. Význačné lidi (great people) už má však každá civilizace sobě vlastní. Generály a admirály nahrazují velitelé (commanders), nyní jediné jednotky získávající XP body. Pilíř civilizace, osadník, existuje ve dvou provedeních - osadník zakladatel (founder) vám založí hlavní město (capital), zatímco řadový osadník (settler) postaví všechna následující.
Pracovníci (workers) jsou definitivně ty tam a o zušlechťování políček se teď starají osady (settlements) dělící se na města (towns) a velkoměsta (cities), která podle specializace poskytují různé typy výnosů (yields). Menší lidská sídla zajistí základní suroviny jako jídlo nebo zlato, zatímco významnější aglomerace i vědu s kulturou. Veškerá využívaná políčka jsou teď rurální nebo urbánní čtvrtě. Čtvrť pojme maximálně dvě budovy a jejím ustavením do říše začleníte také přilehlé hexagony.
Vliv (influence) je novým druhem přínosu políček nutným pro praktikování diplomacie. Technologie a společenská opatření (civics) nově prohloubíte za body vědy a kultury. Národy stojící za divy světa v naší realitě je ve hře mohou postavit dříve a levněji než ostatní. Barbaři prodělali proměnu v „nezávislé síly“, jež buď podmaníte, nebo necháte přerodit v městské státy. Říčky přebrodíte, širší toky překonáte pomocí lodí. Multiplayer podporuje až 5 hráčů v prvních dvou a až 8 ve třetí době.
Takový Oktavián může proto ve starověku panovat Persii, ve středověku a raném novověku Mongolsku, aby pak v moderní době vedl třeba Mexiko. Význačné lidi (great people) už má však každá civilizace sobě vlastní. Generály a admirály nahrazují velitelé (commanders), nyní jediné jednotky získávající XP body. Pilíř civilizace, osadník, existuje ve dvou provedeních - osadník zakladatel (founder) vám založí hlavní město (capital), zatímco řadový osadník (settler) postaví všechna následující.
Pracovníci (workers) jsou definitivně ty tam a o zušlechťování políček se teď starají osady (settlements) dělící se na města (towns) a velkoměsta (cities), která podle specializace poskytují různé typy výnosů (yields). Menší lidská sídla zajistí základní suroviny jako jídlo nebo zlato, zatímco významnější aglomerace i vědu s kulturou. Veškerá využívaná políčka jsou teď rurální nebo urbánní čtvrtě. Čtvrť pojme maximálně dvě budovy a jejím ustavením do říše začleníte také přilehlé hexagony.
Vliv (influence) je novým druhem přínosu políček nutným pro praktikování diplomacie. Technologie a společenská opatření (civics) nově prohloubíte za body vědy a kultury. Národy stojící za divy světa v naší realitě je ve hře mohou postavit dříve a levněji než ostatní. Barbaři prodělali proměnu v „nezávislé síly“, jež buď podmaníte, nebo necháte přerodit v městské státy. Říčky přebrodíte, širší toky překonáte pomocí lodí. Multiplayer podporuje až 5 hráčů v prvních dvou a až 8 ve třetí době.