Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Sid Meier's Alpha Centauri Sid Meier's Alpha Centauri Sid Meier's Alpha Centauri Sid Meier's Alpha Centauri
Firaxis Games
Firaxis Games
Firaxis Games
Firaxis Games
PC
17.02.1999
PC
17.02.1999
PC
08.02.1999
PC
08.02.1999
Sid Meier's Alpha Centauri Sid Meier's Alpha Centauri Sid Meier's Alpha Centauri Sid Meier's Alpha Centauri
Žánr
strategie > tahová strategie *
strategie > budovatelská strategie
strategie > sociální strategie
strategie > tahová strategie *
strategie > budovatelská strategie
strategie > sociální strategie
strategie > tahová strategie *
strategie > budovatelská strategie
strategie > sociální strategie
strategie > tahová strategie *
strategie > budovatelská strategie
strategie > sociální strategie

Forma
placená hra placená hra placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ano ano ano ano

Sid Meier's Alpha Centauri je tahová strategie, ve které se lidé snaží kolonizovat planetu v systému Alpha Centauri. Na začátku se ujmete role vůdce jedné ze sedmi frakcí, které se snaží planetu kolonizovat. S ostatními frakcemi je možno navazovat vztahy, uzavírat aliance či jinak spolupracovat nebo válčit.

Ke kolonizaci můžete využívat předem definované jednotky nebo si můžete vytvořit své vlastní. Prakticky tak můžete mít neomezený počet variant jednotek. Je zde také obsažen detailní výzkum technologií budoucnosti a možnosti řízení společnosti. Dle vašich možností a postupu ve hře se odvíjí několik možných zakončení. Sid Meier's Alpha Centauri volně navazuje na jeden z možných konců Sid Meier's Civilization.
Sid Meier's Alpha Centauri je tahová strategie, ve které se lidé snaží kolonizovat planetu v systému Alpha Centauri. Na začátku se ujmete role vůdce jedné ze sedmi frakcí, které se snaží planetu kolonizovat. S ostatními frakcemi je možno navazovat vztahy, uzavírat aliance či jinak spolupracovat nebo válčit.

Ke kolonizaci můžete využívat předem definované jednotky nebo si můžete vytvořit své vlastní. Prakticky tak můžete mít neomezený počet variant jednotek. Je zde také obsažen detailní výzkum technologií budoucnosti a možnosti řízení společnosti. Dle vašich možností a postupu ve hře se odvíjí několik možných zakončení. Sid Meier's Alpha Centauri volně navazuje na jeden z možných konců Sid Meier's Civilization.
Sid Meier's Alpha Centauri je mixem tahové, budovatelské a sociální strategie zasazené do 22. století, jejíž tematikou je kolonizace hvězdného systému Alfa Centauri. Prostředí a příběh hry volně navazují na jeden z možných konců Sid Meier's Civilization; týkají se cesty lodě UNS Unity, vybudované Spojenými národy (United Nations), k planetě Chiron. Dějová linka začíná poruchou reaktoru lodi, jež má za následek probuzení osazenstva lodi z hibernace a ztrátu komunikace se Zemí. Když se poté kapitán tohoto vesmírného plavidla, postaveného ve snaze o řešení problému přelidnění Země, stane obětí úkladné vraždy, a okolnosti této nepříjemné události se v rozumném čase nepodaří vyjasnit, posádka, traumatizovaná chaosem a svíravou nejistotou, se rozdělí do sedmi frakcí, odlišujících se představami o budoucnosti kolonistů. Hráč se nato ujímá role vůdce jednoho z těchto uskupení – dle svých ideologických preferencí.

Ačkoli řeč je o osídlení, cílová planeta není prostá života. Ten reprezentuje v prvé řadě plíseň na jejím povrchu, která velkou měrou ovlivňuje vlastní hru: je surovinovým zdrojem, poskytuje neviditelnost a plodí magií mysli vládnoucí červy, napadající populační centra a vojenské jednotky. V průběhu kampaně hráč zjistí, že na planetě existuje nervový systém, zvaný Manifold, jenž vznikl v potu krve mimozemšťanů říkajících si Tvůrci (Progenitors), a v nitru planety vyčkávají organismy vyhlížející přeměnu, jako jejíž důsledek lze důvodně uvažovat vymýcení života na planetě.

Každá strana začíná s určitým objemem surovin a jistou technologickou úrovní. Surovinami ve hře jsou živiny (Nutrients), součástky (Materials) a energie (Energy); živiny se slouží jako potrava, součástky jsou nezbytným předpokladem výroby a energie, nutná k nákupu vylepšení, je také předmětem obchodování. Jednotlivá uskupení mají proti konkurenčním různé výhody a nevýhody, které jsou dány způsoby vnitřního fungování dílčích společenství; tyto rozdíly hráč může prohlubovat. Ideologie, z nichž každou reprezentuje jedna frakce, zahrnují technologický utopismus, kapitalismus svobodného trhu nebo militaristický survivalismus. Systém sociálního inženýřství se odkrývá výzkumem, stejně jako upgrady budov a jednotek.

Výzkum je rozdělen do čtyř směrů, rozdělování prostředků mezi něž má hráč pod kontrolou a napříč jimiž se vine strom závislostí: dobývání (Conquer), jehož specializací jsou vojenské aplikace, průzkumu (Explore), zaštiťujícího technologie pro jednotky a základny, výstavby (Build), rozvíjející technologie infrastruktury, a konečně odhalování (Discovery) – odvětví bez zaměření, jež je vědou samou pro sebe. Cíli výzkumu jsou mj. šasi, reaktory, zbraně a pancíře.

Hra nabízí několik cest k vítězství; dostupné je rovněž více než jedno rozuzlení. S ostatními stranami je možno válčit, uzavírat vojenské aliance a obchodovat, to vše ovšem s vědomím, že úkolem je získat nad nimi převahu. Hráči je umožněno navrhovat a vyrábět vlastní jednotky.

Přibližně půl roku po vydání se titul dočkal datadisku Alien Crossfire.
Sid Meier's Alpha Centauri je mixem tahové, budovatelské a sociální strategie zasazené do 22. století, jejíž tematikou je kolonizace hvězdného systému Alfa Centauri. Prostředí a příběh hry volně navazují na jeden z možných konců Sid Meier's Civilization; týkají se cesty lodě UNS Unity, vybudované Spojenými národy (United Nations), k planetě Chiron. Dějová linka začíná poruchou reaktoru lodi, jež má za následek probuzení osazenstva lodi z hibernace a ztrátu komunikace se Zemí. Když se poté kapitán tohoto vesmírného plavidla, postaveného ve snaze o řešení problému přelidnění Země, stane obětí úkladné vraždy, a okolnosti této nepříjemné události se v rozumném čase nepodaří vyjasnit, posádka, traumatizovaná chaosem a svíravou nejistotou, se rozdělí do sedmi frakcí, odlišujících se představami o budoucnosti kolonistů. Hráč se nato ujímá role vůdce jednoho z těchto uskupení – dle svých ideologických preferencí.

Ačkoli řeč je o osídlení, cílová planeta není prostá života. Ten reprezentuje v prvé řadě plíseň na jejím povrchu, která velkou měrou ovlivňuje vlastní hru: je surovinovým zdrojem, poskytuje neviditelnost a plodí magií mysli vládnoucí červy, napadající populační centra a vojenské jednotky. V průběhu kampaně hráč zjistí, že na planetě existuje nervový systém, zvaný Manifold, jenž vznikl v potu krve mimozemšťanů říkajících si Tvůrci (Progenitors), a v nitru planety vyčkávají organismy vyhlížející přeměnu, jako jejíž důsledek lze důvodně uvažovat vymýcení života na planetě.

Každá strana začíná s určitým objemem surovin a jistou technologickou úrovní. Surovinami ve hře jsou živiny (Nutrients), součástky (Materials) a energie (Energy); živiny se slouží jako potrava, součástky jsou nezbytným předpokladem výroby a energie, nutná k nákupu vylepšení, je také předmětem obchodování. Jednotlivá uskupení mají proti konkurenčním různé výhody a nevýhody, které jsou dány způsoby vnitřního fungování dílčích společenství; tyto rozdíly hráč může prohlubovat. Ideologie, z nichž každou reprezentuje jedna frakce, zahrnují technologický utopismus, kapitalismus svobodného trhu nebo militaristický survivalismus. Systém sociálního inženýřství se odkrývá výzkumem, stejně jako upgrady budov a jednotek.

Výzkum je rozdělen do čtyř směrů, rozdělování prostředků mezi něž má hráč pod kontrolou a napříč jimiž se vine strom závislostí: dobývání (Conquer), jehož specializací jsou vojenské aplikace, průzkumu (Explore), zaštiťujícího technologie pro jednotky a základny, výstavby (Build), rozvíjející technologie infrastruktury, a konečně odhalování (Discovery) – odvětví bez zaměření, jež je vědou samou pro sebe. Cíli výzkumu jsou mj. šasi, reaktory, zbraně a pancíře.

Hra nabízí několik cest k vítězství; dostupné je rovněž více než jedno rozuzlení. S ostatními stranami je možno válčit, uzavírat vojenské aliance a obchodovat, to vše ovšem s vědomím, že úkolem je získat nad nimi převahu. Hráči je umožněno navrhovat a vyrábět vlastní jednotky.

Přibližně osm měsíců po vydání se titul dočkal datadisku Alien Crossfire.
Oficiální stránky hry (http://www.firaxis.com/smac/)