Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@mazar1234 (17.11.2020 00:18): Tak ale vždyŤ tím jsi právě potvrdil tu jvempirovu teorii ne? :) Tenkrát nebyly univerzální enginy jako Unity dnes. Takže vývojáři měly ty svoje a případné další hry na tom enginu byly žánrově úplně stejné s minimálními odchylkami. To je to, co chtěl říct Ringo a jvempire (aspoň doufám).
@mazar1234 (17.11.2020 00:18): Já myslím, že tím chtěl říct vlastně totéž, co mě se nepovedlo říct svým asi možná příliš akurátním sdělením. A to v podstatě realitu, že když něco tehdy běželo na stejném enginu, jako Wolfenstein, Doom, Unreal atd., tak to byl prostě vždycky tak trochu ten Wolf, Doom a Unreal. Třeba Dark Forces běželo na stejném enginu jako Outlaws. Jeden Western, druhý Sci-fi, ale obojí vesměs střílečka, i když každá pojata naprosto odlišně, jinými zbraněmi atd. Když už jsme u Ravenů a jejich ShadowCasteru, tak je krásně vidět, jak v dalších jejich hrách Heretic a Hexenu využili enginu Dooma tak, že už to byla nepokrytě zběsilá střílecí 3D akce, do které bych už asi teda nešel a popravdě ten ShadowCaster si tak trochu navzdory enginu Wolfa mírnou dungeonovatost dokázal udržet. Nicméně směřování Ravenů vypůjčováním si enginu z 3D stříleček bylo jasné a zřejmé. Bylo to směrování k 3D střílečkám, nikoliv k žánrům jiným.
Jen co se enginu týká, v dřívější době byla většina her stejného enginu i stejného žánru(Doom engine, SCUMM, SCI...). To se začalo měnit až s příchodem novějších a univerzálnějších řešení.
@Psyx (15.11.2020 21:01): Zapamatuji si do budoucna, že WTF na můj názor znamená, že se mnou někdo souhlasí :-)

A co jsi myslel větou: "V tomto případě je žánr stejný, ale tys to použil jako argument ještě před samotným závěrem" - nad tím ještě popřemýšlím, zatím jsem nenašel její smysl :-)

Jo, napsat na DH, že jsem něco rozehrál a dohrál dost často končí takhle. Chytáním za slůvka a vyvracení něčeho, co sám jinými slovy pak potvrdíš. Fakt mě to tu má bavit? :-)
@Ringo (15.11.2020 20:39): Popotahování za slovíčka? To už jsem někde slyšel. Neoponoval jsem ti, jak ti můžu oponovat, když píšu to samé co ty? Má myšlenka byla, použili upravený engine Wolfa, právě proto, že byl určený k pomalejšímu tempu hry, proto ta akce, i když tam je, nepřipomá klasické střílečky. Debata směřuje zbytečně do flamu, když máme oba stejný názor, a to že je Shadowcaster akční hra z prvního pohledu. Ustupuju, snad se to vrátí zas k normální debatě.
@mazar1234 (15.11.2020 20:49): Tak hlavně jde o to, že jsem to nemyslel absolutně takto a je to od Psyxe zbytečné tahání za slůvka avytvoření nesmyslné třenice. Podstata hry i mého sdělení je jinde. ShadowCaster měl být spíše FP akcí a proto zvolili engine Johna Carmacka vycházející z jeho Wolfensteinu 3D, nikoliv třeba engine Ultimy Underworld od Looking Glass.
Tak engine moc so žánrom nemá, aj keď sú veľmi špecifické, ktoré sú špeciálne dizajnované na "niečo"...

Už len také Unity, na to fičia žánre zľava doprava a odhora dole....
@Psyx (15.11.2020 20:30): Ale no tak, teď mě tady popotahuješ divně za slovíčka. Já jsem ten fakt o enginu použil právě až na samotný závěr. Realita, že Shadowcaster je spíše First person akce je prostě daná gameplayem. Použitý engine jen podporuje tuto tézi, protože pro hru tohoto typu byl použit právě proto, že to měla být spíše first person akce než dungeon.

A k tomu - "však to píšu". Já jsem to psal před tím taky a ty jsi mi tím oponoval, v tom zase logiku postrádám já. Říkáš, není to wolfenstein engine. Já říkám, je to modifikovaný Wolfenstein engine ;-)
@Ringo (15.11.2020 20:16): V tomto případě je žánr stejný, ale tys to použil jako argument ještě před samotným závěrem a proto mi tam chybí základní logika.

Však to píšu, byl vytvořen pro pomalejší tempo hry, ne pro čisté kosení nepřátel v akčním stylu.
@Psyx (15.11.2020 19:33): Stejný engine neznamená stejný žánr, ale tady to tak spíše u této hry prostě je. Tak jaképak WTF?

A s tím engine je to přesně takhle: The ShadowCaster game engine, a successor of the Wolfenstein 3D engine and a predecessor of the Doom engine, was written by id Software's John Carmack and licensed to Raven Software. Carmack wrote the ShadowCaster 3D engine during his technology research after id Software completed Wolfenstein 3D.
@Ringo (15.11.2020 18:40): Stejný engine se přece nerovná stejný žánr, wtf? Jinak pro přesnost není to wolfenstein engine, ale jeho vyspělejší verze Raven engine. Z wiki "The engine was "about half as fast as that of Wolfenstein" but fit the exploration of ShadowCaster rather than the fast-paced action of Doom."
@jvempire (15.11.2020 16:05): Tak divné to je hlavně proto, že já moc 3D střílečky rád nemám, baví mě opravdu jen výjimečně. A druhá věc, a to je hlavní, že Shadowcaster byl mnohými označován za totální propadák a já s tím tak nějak počítal a spíše mám pocity jiné. Propadák to určitě není, jen to člověk nesmí brát jako dungeon nebo RPG. Po takovém Wolfensteinovi 3D to byl určitě velký pokrok.

Mimochodem hra běží právě na enginu Wolfensteina a proto ji jasně řadím k First Person akcím. RPG prvky tam jsou, ale nedělají podstatu této hry.
@Richmond (15.11.2020 16:13): Přiznávám, žánry jsem při přidávání nezvolil šťastně a akce z prvního pohledu by tam měla být. Dal jsem to podle toho, jak se mi to hrálo, což v první řadě bylo expení a na klasické FP akce typu Hexen/Heretic jsem ani nevzpomněl. Mimochodem i popisek by zasloužil rozšíření, dobrý adept na kardinální rekonstrukci.
@Richmond (15.11.2020 17:25): To zas ne, Heretic a spol jsou mnohem dál. Ale tady je zas dost odlišná atmosféra, je to takové na půl cesty. Ale vzpomínky mám dobré, ovšem třeba by mi to dnes už tak dobré nepřišlo.
@jvempire (15.11.2020 16:33): A myslíš, že to je fakt alespoň tak dobré (jako akce tedy) jako Hexen s Hereticem? Já to tady zaříznul, protože jsem fakt byl tenkrát brutálně zklamanej, nechápal jsem proč dal Jindra Skeldal takový šílený hodnocení.
@Richmond (15.11.2020 16:13): Tak žánrové zařazení není vždy přesné, nejen na DH. Osobně beru ShadowCaster spíše jako akčnější hru. Tím proč divné jsem narážel na to, že není divné aby akce bavila viz. Ringo zde nebo Elemir, který si teď celkem užil Heretica.
Dohráno a divné je, že mě to bavilo. Ale vytknout by se tomu dalo lecos. Většina prostor je prázdná a slouží jen k vymýcení potvor. Je to spíše First Person akce s pár dobrými nápady a moc pěknou grafikou. Ale prostě....bavil jsem se. A na konci hry ten kamenný rytíř z Black Cryptu, dobrá sranda :-)
Tak jdu do toho, uvidím, jak dlouho vydržím. Kdysi jsem to zkoušel a pak toho nechal. Ale nyní zjišťuji, že tady je nějaký přísun bodů coby expů, které zvyšují postavě, respektive aktuální morfóze, hit pointy a hned mě to začalo motivovat. Jinak z CD verze jsem záhy přešel na floppy verzi, má hezčí intro. Navíc v CD verzi intro i animované sekvence vždy spadly s tím, že byl problém načtení něčeho z CD, zřejmě copy protekce, která poznala v ISO image neoriginál CD. Takže oželím i ty dvě bonusové úrovně CD verze.
Ty jo žádný komentář, žádná diskuse! :) Průměrný hodnocení asi odpovídající řekl bych. Nesmí to akorát člověk hrát jako crpg :) Tenkrát jsem po přečtení Skeldalovy recenze, kde tomu dal v Exkáči 95%, to rozjel brzo po vydání a jako prostě...nevím :) I ten Andrew a jeho 74% je divný hodnocení.