Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Sice jsem hru původně v plánu vůbec neměl, ale neberte relativní novinku zadarmo přes vánoce, že :) Hra to není špatná, jen má na triku pár fleků, které by bylo záhodno vyčistit, ale dohrání hry to nijak nepřekáží, jen to otestuje nervy a odhodlání hráče to zadarmo dohrát.

První, co na mě vyskočilo, bylo logoí přes celou obrazovku s informací, že mám stisknout tlačítko - tyhle herní obrazovky/screensavery pro konzole nějak nechápu, už na samotném začátku a spuštění hry zbytečné kliknutí navíc, ale budiž. Hra, co by úprava pro PC, nabízí celkem pěknou grafiku (nejvíc k poznání asi ve venkovních přírodních lokacích) a na 1920x1200 se počítadlo ani nějak moc nezapotilo, což potěší, takže vyladěná hra je. Jde si i přemapovat klávesy (a připojit i ovladač a i na něm si zřejmě přemapovat ťuflíky) a upravit si jde i poměrně dost grafických udělátek, což je u konzolové předělávky příjemné překvapení.

Než jsem se dostal do hry, moc jsem o ní nevěděl, takže ihned ve hře po prvních krocích mi v hlavě vyvstanulo: "Hele, Duke Manhattan Project". Prostředí je v jakémsi popisovaném 2,5D - postava se na monitoru prohybuje jen nahoru, dolů a do stran, maximálně, pokud to hra vyžaduje, zajde do pozadí nebo se přiblíží, ale pak zase pokračuje ve 2D pohybu. Zprvu mě to docela mátlo, protože prostředí je poměrně hezké a bohaté a ne vždy jsem si byl 100% jist, jestli mám vyskočit nebo kolem překážky jen projdu, nebo mám vyskočit na krabici nebo se propadnu do díry, které je vedle ní. Naštěstí Jason (vaše postava) neutrží žádné poškození při pádu z výšky - pokud tam není láva, laser nebo nějaký rotor, je tam vždycky další herní úroveň, nebo případně můžete vyskákat nebo s pomocí malého jetpacku povylétnout nahoru - svým způsobem je to tak akrádová akce a umřít se mi vždy podařilo jen právě na nějakých ultimátních místech - lasery, elektrika, robot, co vás dostane jednou ranou pěstí - při běžných potyčkách má ale postava dost výdrže a po ruce většinou dostatek krabic s potřebnými granáty. Ano, ne municí, protože všechny střelné zbraně mají neomezenou munici, jen musí přebíjet zásobníky.

Výzbroj a výstroj je také dost zjednodušena, aby se nemusl hráč moc zatěžovat - zbraň máte jen jednu a tečka. Časem nacházíte lepší kvéry a staré prostě zahodíte. Postupem času ale konečně dojde k jakémusi vylepšování - krom střílení tak zbraň dokáže zastoupit granátomet, raketomet i metač pěny. Jo, pěny :) Ve hře jen nechodíte a nehopsáte, plno věcí, jak postup hrou, tak i bonusy, které vám zvyšují zdraví, brnění, množství nesených granátů raket apod. jsou za různými překážkami, které jen střelbou a skákáním nepřekonáte. A každá taková překážka má svoji barvu, která se odkryje poté, co na ní posvítíte baterkou - hra je plná takovýchhle secretů a bez je hra dost... o ničem.
Když jsem koukal na nějaké gameplaye Remastered verze hry, překvapilo mě, kolik hráčů skáče na místě, nevědouc co dělat a kam jít, nebo již hráli pokročilou fázi hry bez zvýhodňujících propriet propriet, které prostě cestou opomenuli a neviděli - a přitom stačí svítit.
Je pravda, že pokud si asi nepřečtete tipy, které vám hra na začátku řekne a poté už nikdy více nezjeví, lze plno funkcí hry a jejích a hráčových akcí naprosto opomenout.

Jediné, co mě fakt štvalo byl pohyb a skákání. Protože je prostředí "side-scrolling", takže nevidíte, co máte nad/pod sebou a vpředu a vzadu, nedokážete mnohé akce odhadnout. Snad hodinu jsem se snažil skočit z rozjetého a následně padajícího důlního vozíku na převis, kdy mi chybělo skutečně jen několik milimetrů, abych se zachytil a ne a ne se trefit na tu správnou dobu, abych pak zjistil, že o chvíli později mám najít jetpack, se kterým tam už i s pomocí wall-jumpu doskáču. A jinde je skutečně nutné se snažit a snažit, protože dokončení na tu "první správnou" je fakt o nervy. Cestou se také dostáváte stále tam a zpět ve stejném podzemním komplexu, takže si hra takto i trochu natahuje svoji hrací dobu, byť pod zdůvodněním, že do některých částí již prolezlých lokací se dostanete právě až poté, co získáte např. pěnu, která dokáže roztrhnout některé poklopy a "oblbnout" dveře s některými fotobuňkami.

Zadarmo to bylo dobré, za nějakých €7 maximálně bych za to, kdybych tenhle žánr běžně hrál, taky ještě dal, za víc, až to bude uveřejněno, bych do toho ale nešel. Dobře to vypadá a hýbe se a ze začátku je fajne to skákání a běhání a střílení a odkrývání příběhu a nových fíčur hry, zbraní i postavy, ale řekněme tak ve dvou třetinách hry, kdy se objevíte na mostě a na každé straně je jeden ultimátní robot, který vás sejme jednou ranou do frňáku mě to už moc nebavilo a protože už máte většinu toho, co můžete najít a využít, nebylo to chození a hledání správného průlezu a cesty už moc zábavné. Nejlepší tak asi bylo proplouvání zatopenou základnou a k tomu hrající hudba :)

Pro: Grafika a její nenáročnost; arkádovost bez množství přebytečných serepetiček; zajímavé nápady a drobné logické hádanky; animace postaviček; většinou oddechovost

Proti: 2,5D - ne vždy je jasné, kam postava jde a kde po skoku skončí; ukládání jen v checkpointových místnostech; některé (ne všechny) lokace se po vyprázdnění zase zaplní nepřáteli; UI, kdy bych čekal, že mě panďuláci zmerčí dříve (poplatno arkádovosti); postp

+6