Schizm: Mysterious Journey je 3D adventura ve stylu her Myst nebo Riven. V herním světě se pohybujete po předem daných vyrenderovaných místech, na nichž se můžete volně rozhlížet kolem dokola. Hra vyšla na 5 CD nebo na DVD.
Krátký nástin příběhu: Sam a Hannah pilotují vesmírnou loď vezoucí zásoby pro vědeckou výpravu na planetu Argilus. Při průletu nad planetou ale ztratí kontrolu nad plavidlem, začnou se řítit k zemi, a proto uniknou záchrannými moduly. Hlavní hrdinové se tímto rozdělí a ocitají se sami na zjevně neobydlené planetě. Sam přistává ve městě balónů a vznášedel, Hannah na létajících ostrovech. Jejich úkolem bude jednak sejít se, ale i zprovoznit starou argilianskou techniku. Na řadu přicházejí hádanky, na kterých hra stojí a padá. Některé jsou lehčí, některé i velice těžké a vylámou si na nich zuby i zkušenější hráči. Rozhovorů je ve hře minimum, hratelnost se točí výhradně okolo puzzlů.
Schizm: Mysterious Journey má pokračování jménem Mysterious Journey II: Chameleon.
Schizm je adventura mystovskeho /rivenovskeho střihu, ve které nechybí průzkum cizí planety, FMV sekvence s naklicovanymi herci ani oblíbené počítání v ne-desitkove (dvanactkove) soustavě. Vizuálně se podobá starší hře studia Reah, ale autoři se alespoň trochu poučili z předchozího pokusu a výsledkem je daleko lepší hra. Nicméně hra po většinu doby velmi frustrující a pekelně obtížná i s návodem, protože některé puzzly se generují náhodně a u jiných opravdu záleží na štěstí. Speciálně u "piskvorek" neboli zvedání železničního mostu to bylo na prohozeni myši obrazovkou takové puzzly jsou hned dva, pokaždé musíte po sobě vyhrát dvě hry a po prvním vítězství si nemůžete uložit pozici .
Rozhovory, či dokonce větvené rozhovory, ve Schizm rozhodně nenajdete, npc se objeví, něco zakdakaji (často v mimozemskem jazyce) a zase zmizí. U Mystovek unikátní je ale přítomnost dvou hráčských postav, mezi kterými můžete /musíte přepínat. Protože každá začíná na jiném místě, musíte je nejprve dostat dohromady... Aby se zjistilo, že se nevidí, ale jen slyší prostřednictvím vysilacky. Je působivé, že limitace použitého enginu našla opodstatnění /vysvětlení v rámci příběhu.
Kromě celé řádky neuvěřitelně vypecenych (rozumějte nasiracich) puzzlu mi neskutečně lezl na nervy všudypřítomný backtracking. Ve hře jsou vsehovsudy čtyři různé lokace (pravda, chrámový okrsek a závěrečná lokace jsou obrovské a otevírají se postupně), mezi kterými musíte neustále pendlovat, občas s oběma charaktery.
Jednou stačilo, každopádně díky Gogu za distribuci DVD verze, která navíc po technické stránce šlape velmi dobře (Bug jsem měl jen jeden a vyřešilo ho prosté uložení hry, nebo možná jen odskok do menu.)
Rozhovory, či dokonce větvené rozhovory, ve Schizm rozhodně nenajdete, npc se objeví, něco zakdakaji (často v mimozemskem jazyce) a zase zmizí. U Mystovek unikátní je ale přítomnost dvou hráčských postav, mezi kterými můžete /musíte přepínat. Protože každá začíná na jiném místě, musíte je nejprve dostat dohromady... Aby se zjistilo, že se nevidí, ale jen slyší prostřednictvím vysilacky. Je působivé, že limitace použitého enginu našla opodstatnění /vysvětlení v rámci příběhu.
Kromě celé řádky neuvěřitelně vypecenych (rozumějte nasiracich) puzzlu mi neskutečně lezl na nervy všudypřítomný backtracking. Ve hře jsou vsehovsudy čtyři různé lokace (pravda, chrámový okrsek a závěrečná lokace jsou obrovské a otevírají se postupně), mezi kterými musíte neustále pendlovat, občas s oběma charaktery.
Jednou stačilo, každopádně díky Gogu za distribuci DVD verze, která navíc po technické stránce šlape velmi dobře (Bug jsem měl jen jeden a vyřešilo ho prosté uložení hry, nebo možná jen odskok do menu.)