Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (07.05.2023 22:37): Já už koukal, že to na Steamu mám, společně s dvojkou, asi jsem to kdysi už v nějaké té slevě vzal, takže super :). Teď už si jen najít ten čas :). Jako prvně se chci vrhnout ještě na ten FF 4 a 5 a Chrono Trigger, ale s tímhle (resp. prvně asi tou dvojkou) taky nebudu dlouho otálet. Má to dost herních mechanismů, které ,z toho jak jsi popisoval, mi vyloženě sednou.
Díky, bylo to fajn. Vlastně mě to v mnohém hodně příjemně překvapilo, o dost zajímavější kousek než jsem čekal :).
Snad ok. Ja už stejně chtěl končit. Tak díky za účast a zas příště ( snad bez výpadku :)
Stream zas asi vypadnul ale byla to už hodina a půl tak znovu to pouštět už nebudu :)
To je zase bordel ta hra :) Sice to je evidentně méně komplexni než Minstrel Song ale pořád dost na to aby člověk z toho měl hlavu jak pátrací balón. Vzásadě si s klidem tipnu ze když někdo nemá se SaGa sérii praxi skončí po prologu v prvním městě s otaznikem nad hlavou.
Priklad: Boss v dungeonu, nejde skoro porazit, hráč to zkouší desetkrát a nic. Ovšem pointa je ta ze si má všimnout ze nehraje typická boss fight hudba a ze souboje utéct a tím naváže na další část úkolu který k tomu poraženi bosse konečně vede, pak se vrátí, začne hrát boss fight hudba a za pomoci věci z te části úkolu po útěku od bosse je to o dost snazší. Navíc ta věc se získá v lokaci kde hráč vůbec predtim nemusel být a vůbec neví ze tam má jít.

A takhle to v kostce funguje skoro všechno. Clovek si říká jestli se s tím týrat a radši to nenechat být, ale celé to je zatraceně zábavné a každý nový objev jak postoupit dal je jak studené pivo v letním pařáku.

Dnes jsem zjistil, hrozná ostuda pro mně, že můj oblíbený art tvůrce jehož obrázky a práci na SaGa sérii zbožnuju je dáma. Ještě před pár hodinami jsem si myslel ze  Tomomi Kobayashi  je muž. Achjo, lol
Dojmy z Romancing SaGa Minstrel Song Remastered. Píšu to proto ze jde o profil RS3.

To jak kdybych to nikdy nehrál :)
Ta hra háže pro mne příjemné klacky pod nohy a je to boj.
Optimalizovat průchod hrou tak aby bylo co nejmíň potíží a člověk toho co nejvíc udělal je vzasade klíčová featura hry.

Event counter je neúprosny ( v originále nebyl videt, v remasteru videt je )a s určitým počtem soubojů leze nahoru. Je to ubihajici čas kdy po určitě úrovni některé úkoly a eventy zmizi a k tomu navíc skryty battle rank který zase zvyšuje obtiznost nepřátel čím víc hráč bojuje.
Idealni je bojovat jen když to je nutné ale to se hůř udělá než řekne. Dungeony bývají přecpane nepřáteli a vyhnout se jim kolikrát proste nejde, navíc jsou agresivní a mnohdy i rychlejší a utéct jim vyžaduje štěstí a šikovně kvrdlat ovladačem :)
Navic bojovat je potřeba aby se zkepsovali postavy a byl loot. Peněz je tak málo ze na nic poradně nemám, a ze toho ke koupi je fakt hodně.

Chce to dělat úkoly za které jsou velké odměny. To se taky lehce řekne a hůř udělá. Hra nemá žádné ukazatele a poměrně vágní zadání úkolu když se nějaký podaří najít, je taky problém. Člověk pak je v lokací a jen si mysli ze tam ten úkol splní protože k tomu měl nejvíc indicií. Nebo taky nesplní. Takže souboje navíc a EC leze nahoru a úkoly po světě mizí zatímco se patlam s jedním úkolem.
Samozrejme to je koncipované tak aby hráč při každém vzasade unikátním průchodu s jednou z osmi postav narážel na úkoly které nezná. Každá postava začíná jinde a tedy je velká šance na úkoly které u jiné postavy byli daleko a zmizeli. Není účel při jednom průchodu udělat vše a ani podle návodu to nejde.
Po úvodní části, která je lineární se ze hry stane vzasade takový open world který je složen z lokaci a je na hráči kam půjde a co bude dělat, bariéry jsou minimální.
Grafika a art je z mojeho pohledu k sežrání. Je to cele jakoby to vystoupilo z obrazu nějakého malíře a převedeno do 3D a lehce se to upravilo aby to působilo jako reálný svět. Jak mne většinou ty chibi postavičky lezou na nervy tak tady mají jakysi pocit reálu. Těžko se to popisuje a obhajuje jelikož jde o na první pohled deformované zrůdičky. Mají v sobě aspekt vyzyvavosti a nějaké takové sprostoty :)
Hudba je taky super a co si zaslouží velkou pochvalu je design nepřátel. Žádní mončičáci ale seriózně vypadající nepřátele jak má být.
Minstrel Song je zejména gameplay a systémová hra, samozřejmě příběh a narace nechybí ( komplet dabing) ale pokud by někdo vyloženě chtěl hrát kvůli příběhu tak spis ne :) Ale pro ty kteří mají rádi když jim hra nepomáhá, nemá slitování a vyžaduje hluboké proniknutí do systému tak berte všemi deseti, nic lepšího jen tak nenajdete.
@Charllize (01.12.2022 19:09): Já si stejně zahraji asi nejprve SNES verzi, snad už ji přeložili kompletně :-) A tu PS2 verzi, to mi problém nedělá, já si to pak zahraji na emulátoru na noťasu s 15 monitorem :-) Sice jsem to přepálil na DVD, abych to mohl jet na svém PAL PS2, ale nechce se mi moc ty pálené DVD do PS2 dávat.
@Ringo (01.12.2022 17:58): Jo, ja ji před nedávnem na ps2 taky koupil, hrozne levne a bez manuálu a disk není nic moc. Ale mám poměrně obří TV a bohuzel už i na ps2 hry se to moc nehodí, je to proste už moc rozmazany. Takže jsem čekal na ten remaster kde to je samozřejmě v pohode. Ten nový obsah co do remasteru přidali je sice fajn ale jelikož jsem původní hru hrál kdysi a podařilo se mi ji dokončit za jednu postavu ani nevím jak ( měl jsem v tom guláš a byla to tusim moje první SaGa) tak to tolik nedocenim ty novinky. Mimochodem ten remaster nabízí pro puristy možnost hrát hru i v původní podobě bez těch novych věci, ale musí se to zvolit na začátku, v rozehrane hře to už prohodit nejde.
Tak remaster Minstrel Song venku. Nádhera. Ta hra je umělecké dílo co by mohli vystavovat v galerii. Remaster má přidané nové hratelne postavy, ŕádku super bossu, galerii, a nové vybavení plus úpravy systému aby šlo dosáhnout silnějších postav. Za 650 korun paráda :)
Jsem zvědav jak se s tím vyporadam, když jsem to kdysi hrál na ps2 byl jsem z toho trochu mimo :)
@Charllize (02.06.2022 13:37): Já hrál Romancing SaGa 3, SaGa Frontier 1, 2 a Unlimited SaGa. Z toho jsem teda dokončil jen Romancing SaGa 3, která je podle mě bezkonkurenčně nejlepší. Ve všech byl ten systém s různými modifikacemi +/- stejný a grind do skillů a zbraní byl v podstatě podobná nutnost jako expování ve Final Fantasy. Jinak jsem měl rozehranou i RS dvojku a tam je zajímavý systém přebírání skillů od padlých postav. V podstatě ta hra asi počítá s úmrtími a dohazuje ti pořád další charaktery s tím, že si zajdou pro jakýsi krystal, který jim dá ty skilly, co měly postavy před tím.

Jinak pixel remastery vítám pro jejich snahu přiblížit se originálu a nebýt úplně hnusný na dnešních monitorech, hrát je bohužel asi čas mít nebudu, všechyn ty FF mám v různých verzích za sebou a na opáčko něčeho takhle epického prostě není čas :-)

A popravdě, já bonusy vůbec nevyžaduji, dá se vlastně říci, že je nemám rád. Mám rád tu pure záležitost, tak jak hra byla udělána. Nepotřebuji ji prodlužovat, když už tak mi vesměs zabraly 50+ hodin každá. Třeba v remacích, které jsem hrál, jsem do těch bonusů ani nešel a zahrál jsem si jen základní hru, např. u Final Fantasy 4, která má na PSP dokonce jakýsi bonus příběh navíc, co se jako odehrával pak. Zkoušel jsem to rozehrát, ale bylo to pro mě jakoby něco navíc, když už to bylo uzavřeno závěrečnými titulky a moc mě to už nebavilo. Stejně tak jsem třeba v Dragon Questech nejel bonusové dungeony po závěrečných titulcích a to ani v těch SNESových starých, kde ty bonusové dungeony už byly taky.
@Ringo (02.06.2022 13:20): Já spis vycházel z toho co jsem hrál a většinou příliš bojů mělo nějaké následky. A jak koukám nebude to všude stejne. U Minstrel Songu když moc bojuješ uteče ti cela hra a třeba u Scarlet Grace ti moc bojů zvyšuje Battle rank a čím vetsi je, tím jsou souboje těžší. Ale vypadá to dle toho co pises ze třeba dvojka a trojka nic takového nemají, já je nehrál.

A ano, samozřejmě jsem očekával ze pixel remastery uvidíš pozitivně, a samozřejmě to chápu :)
Jinak co se týče těch pixel remasteru, tak podle mě jsou to remastery právě původních verzí, proto tam není ani bonus obsah a proto nejsou tak malebné jako remaky na PSP. Pixel remastery jsou daleko bližší grafickým motivům originálu. V tom bych asi viděl jejich hlavní přednost. Nepřekreslují drasticky grafiku. Jen ji doplňují barvami o místa, která by na dnešních monitorech byla buď prázdná, nebo by roztáhla neúměrně původní pixely a bylo by to strašně kostkované obřími pixely (laicky řečeno :-)
@Charllize (02.06.2022 02:56): To není úplně přesné, že by tě SaGa serie netlačila do bojování. Naopak když chceš zlepšit skilly, tak bojuješ taky, je tam normální grind, akorát ve stylu Dungeon Mastera. Tedy jakou zbraň používáš, ta se ti pak zlepší. SaGa série dost lidi mate tím, jak má úplně jinak řešen systém Hit Pointů. Postava, které klesne počet Hit Pointůna nulu, je v podstatě jen v bezvědomí a ztrácí jeden life point z možných 10. Po boji je pak postava zase v plné síle, jen bez jednoho life pointu (někdy i více v případě že postavu během souboje dostaneš z bezvědomí). Ty life pointy je třeba si hlídat a v kritickém nedostatku si je jít doplnit. Opravdu mrtvá je postava až po vyčerpání všech life pointů. Je třeba si uvědomit, že ztráta HP nic neznamená a do dalšího souboje jdou postavy v plné síle. V mnoha krizových momentech by se mohlo zdát, že je nutno soubojům se vyhýbat. Ale není to tak.
@Red (02.06.2022 08:39): A to je skoda :) Ale třeba FF 12 nebo 13 má nepřátele vidět a jde se jim vyhnout. Případne prakticky každá FF má časem možnost no encouters, přes nějaký item nebo schopnost, ale samozřejmě spis až v pokročilejší fázi hry. Osobně to většinou nevyuzivam pac souboje mě baví a na nich závislý rozvoj postav rovněž.
@Isair (02.06.2022 05:11): Obecne mám taky dojem ze ty psp verze starých FF vypadají nejlíp, ale asi to bude jak kdo. Lidi co si potrpi na přesně pixely asi spis sáhnou po těch novych remasterech.

Za mne osobně je nejtěžší FF 13, i když s tím má plno lidi kontroverzi. A z těch klasických asi taky ta FF8, asi to bude tím ze tam příšery leveluji spolu s hráčem.
@Charllize (02.06.2022 02:56): Ono by stačilo, kdyby tam dali obtížnější běžné boss fighty, vyšší obtížnost od každého náhodného souboje rozhodně nevyžaduji. Chápu, že i vzhledem k tomu, jak moc jsou ty hry časem open ended, se to asi hůře balancuje, ale přeci jen mi přijde, že minimálně FF 6-9 jsou v tomhle nastaveny až na příliš casual úroveň. Paradoxně nejtěžší mi možná přijde FF 8 (když nepočítám super boss fighty, které měla nejtěžší nejspíš sedmička), hlavně ke konci je dost nepřátel, kteří sesílají hromadné instant death kouzla a jiné nepříjemnosti, hráč musí řešit různé trvalé negativní statusy u postav apod. (což třebas k mému překvapení v takové sedmičce skoro vůbec nebylo).

Jo já mám hrozné dilema u FF 5, vlastním tu 2D android verzi, pixel remaster vypadá nádherně a má mnohem lépe řešené GUI, ale zároveň tam chybí taktéž ten bonusový obsah... hmpf. Ty 3D remaky FF 3 a 4 se mi nelíbí naopak vůbec, tam půjdu určitě do těch pixel remasterů... akorát mě štve, že už jsem je koupil a asi je ani nezahraji (no možná někdy v budoucnu až bude více času je zkusím taktéž, prý mají i lehce předělaný příběh či co).

Jinak včera jsem nainstaloval ten pixel remaster FF 1 a vypadá to vážně docela pěkně. Ale na PSP verzi se vzhledově nechytá a ten font a GUI jsou také takové nepěkné (i když alespoň ne tak humpolácké jako u těch androidích remaků pětky a šestky).
@Isair (01.06.2022 20:01): Možná ze už jsem to někdy říkal ale ta celkem přívětivá obtížnost u FF serie při normálních soubojích je i kvůli tomu ze jich je ve většině dilu ( 1-10 ) opravdu hodně. Ono při tom množství když bys u každého měl nějak výrazne taktizovat tak se to dost natáhne a po nějaké době to bude neúnosné. Musí to odsypat proste. SaGa serie většinou tlačí na to abys tolik nebojoval takže to má komplikovanější. A přispívá k tomu i absence klasického levelovani a expu.

Jinak co se tech pixel remasteru tyce tak taky mě mrzi ze, ackoliv jinak jsou povedené, tak nemají ten obsah navic co měli verze predtim. Osobně bych i u FF 3 a 4 preferoval ten 3D remake a u sestky ten co zminujes a hrál jsi ho.
@Ringo (01.06.2022 21:00): Hmm, no každopádně jste mě na to s Charllizem nalákali ještě více :), měl jsem to v takové kolonce "někdy v budoucnu, až nebude do čeho píchnout", ale dost se to posunulo směrem nahoru :)...
@Isair (01.06.2022 20:01): Ona je FF série dělaná tak, aby nikoho nezklamala a i méně nároční hráči ji dohráli do konce, proto final fight nebývá nejtěžším soubojem ve hře. Pro fajnšmekry si obvykle FF schovává takové ty spešl bossy. A tady zase můžu říci, že mnohé z nich jsem dal jen díky hintům a na ty posloupnosti, které bylo vyloženě nutné používat, bych nepřišel, respektive bych a ně neměl trpělivost. Nerad něco opakuji 40x dokola na to, abych přišel na nějaký konkrétní fígl stylem pokus omyl - aha, tak tohle tady na něj teď funguje.

Ale zpět k Romancing SaGa, tahle série mi právě přišla dělaná pro ty, pro které Final Fantasy byla moc casual záležitost. A ono to ve výsledku vlastně taky není úplně těžké, jen mnohem více komplikované.
@Charllize (01.06.2022 09:04): Já reagoval na tu PSP verzi Final Fantasy 1, 2 (jak o ní mluvil Ringo), o Saga sérii toho moc nevím. O FF 1 jsem si už něco načetl (viz. body vypsané níže) a GBA a PSP verze jsou zjednodušeny, ten pixel remaster na Steamu z nich právě vychází, ale některé herní prvky vrací z původní NES verze, takže je možná zjednodušen trochu méně, ale pořád oproti NES verzi prý dost znatelně. A ještě tam chybí bonusový obsah z GBA a PSP verzí, což mě trochu mrzí, hlavně u Final Fantasy 6, kde mě ten bonusový po-herní obsah bavil ve staré steam verzi (což byla předělaná androidí) možná nejvíce z celé hry
a v novém remasteru není.

A zrovna FInal fantasy série je poměrně dost casual záležitost, těšil jsem se, že starší díly budou trochu výzva i mimo super boss fightů (což asi pro možná dvojku a trojku i do jisté míry platí, a pro NES verze určitě, ale jednička prý zase tak moc obtížná krom NES a PS 1 verze není). V tomhle mě třebas dost zklamala šestka, kde jsem čekal poměrně nepřívětivou těžší hratelnost (jak bývá u podobných oldschool her zvykem) a ona to ve výsledku byla procházka růžovým sadem, obtížnější byl snad jen právě ten post-game obsah, ale i to nebyl žádné extrém (a právě proto mi utkvěl v paměti nejvíce a nejvíce jsem si jej užil).
To mě u FInal Fantasy série strašně štve, on má úplně skvěle navržený soubojový systém, tam by se dalo taktizovat jedna radost, ale v 99% hry to nepotřebuješ a vystačíš si s obyčejným příkazem "attack" či nějakými plošnými kouzly a zase těch pár super bossů bývá většinou naopak extrémně přepálených, není tam zkrátka nějaká rozumná hranice mezi tím, ale alespoň to trénování postavy nepřijde úplně vniveč mno. Final bossové jsou možná trochu tvrdší, ale když během hry byť jen průměrně trénuješ a nejsi ve vývoji postav úplně mimo, tak i ty dáš s prstem v nose (kór když máš s FF sérií už trochu zkušenosti).
@Isair (31.05.2022 22:24): Oproti valné většině jrpg jsou SaGa hry obtížnější v jakékoliv podobě.
Myslim ze pro plno lidi jsou některé díly na hranici hratelnosti, tak možná proto u těch remasteru delaji ústupky. I když toho moc velký fanda nejsem.
Kuprikladu takový Last Remnant což je vzasade taky klon SaGa hry šel zahnat až do takových extrému ze kvůli navysujici se obtiznosti díky Battle ranku vzasade nešel dohrát. To se týkalo původní x360 verze. U pc verze už to změnily aby se to nestavalo a poslední vydání remasteru je ještě víc dumb proof. A i tak to dokáže být těžký jak prase :)
Tak bych možná napřed zkusil jak ti to sedne a až pak řešil jestli to je potřeba nějak upravit.
Proste tím chci říct ze SaGa hry jsou dost hardcore a nějaké to ulehčení se nakonec muže ukázat jako vítana věc. Obvzlast pro lidi co s tou serii nemají moc zkušenost. ( což jsem i trochu já pac jsem hrál asi tak dva díly. Klony nepočítám )
Ja jak sem nedavno měl chutě na nějakou Sagu tak jsem si lustroval Scarlet Grace a po zjištění vo co go jsem radši zas vycouval :) Jako super ale je to pro maniaky do serie.
@Isair (31.05.2022 22:24): Mě už asi v tomto směru více láká rozjet úplně původní NES verze. Byť jsem je teda kdysi hrál a přišly mi strašně těžkopádné a tak jsem se daleko nedostal a sáhl raději po remaku. Teď bych ale teda sáhl asi po tom pravém originále, kdybych si měl FF sérii opakovat. Vůbec rekordmanem v remacích je asi Final Fantasy 4. Tu jsem dohrál na SNES emulátoru, v NDS remaku a pak v PSP remaku. Teď koukám je další verze - tedy ten remaster origiálu. Ale nemyslím si, že bych si Final Fantasy 4, byť patří k nejlepším, stihl dohrát ještě jedou.
@Ringo (31.05.2022 21:16): Jo PSP verze vypadá nádherně, ta Steam verze z ní do jisté míry prý vychází, i když je více pixelová (ale vypadá v pohybu též velmi pěkně, když jsem si pouštěl pár videí).

Horší je to s tou obtížností, kterou oproti NES verzi prý v GBA a PSP verzi notně zjednodušili a ta Steam remaster vychází z nich, max. level se zvedl z 50 na 99, vývoj postav je rychlejší, v bednách je obecně více itemů (+ nové druhy, které v NES verzi nejsou), ceny v obchodech klesly atd. pixel remaster nadto přidal ještě automapu a quicksave v dungeonech, ale zase vrátil kouzlící systém (aka DnD memorizaci) z NES/PS 1 verze namísto mana systému z těch ostatních (který souboje prý zjednodušil ještě krapet více). Ale zase final boss má oproti NES verzi ve Steam/GBA (a asi i PSP) verzi více životů a sesílá kouzla náhodně (což je nejspíš více o držku, než když dodržuje přesný pattern). Na druhou stranu PSP/GBA a Steam verze mají opraveno spoustu bugů, které obsahovala NES verze. Škoda, že tam nejde nastavit něco jako hard mód, byť na to jsou jistě alespoň nějaké fanouškovské módy, které pak hru blíže přiblíží obtížnosti NES a PS 1 verze.
Když je tohle trojka/šestka, kde jsou na databázi díly předchozí? Nechcete to někdo dát dohromady?
@Isair (31.05.2022 20:34): Já jsem FF 1 a 2 dohrál pod PSP, krásně překresleno, ale faktem je, že jak koukám na ty předělávky starých verzí jen z lehka dopixelovanou grafikou, tak mě to láká znovu. To samé FF3, ale tu jsem dohrál kdysi jak v NES verzi, tak v NDS verzi. Jako kdyby člověk měl hrát všechny remaky všeho, co už dohrál, tak by asi nedělal nic jiného. Svým způsobem mě to vydávání remaků štve, ale zároveň těší, protože se ty hvězdné tituly oprašují a nezapadnou.
@Charllize (31.05.2022 19:36): Super, díky.



@Ringo (31.05.2022 18:43): @Charllize (31.05.2022 19:36):  No já teď plánuji rozjet Final Fantasy sérii hezky od začátku, to mi asi nějaký čas zabere. Během týdne asi koupím na Steamu tu Final Fantasy 1 pixel remaster a až bude trochu času, tak bych to rozjel. Ze série jsem zatím dohrál jen díly 6-9. Vlastně mě k sérii přivedla FF 8 demoverze, která byla jediná se sedmičkou, která na PC kdysi vyšla a strašně mě uchvátila, že jsem jí hrál neustále dokolečka. Časem jsem JRPG přišel více na chuť, jakkoliv mi na nich vadí celkem dost věcí, zároveň je to tak specifický subžánr a se svou osobitou stylizací, že jej za některé prvky vlastně zbožňuji i nenávidím současně :). Čas od času si ale rád nějaké JRPG střihnu, anžto je to jako svěží vítr mezi všechna ta ostatní RPG.
Ale v podstatě jsem jej objevil až nedávno a nedávno jsem přišel na chuť i japonským akčním RPG aka YS série (což jsou spíše tedy Zelda like arkády s lehoučkým vývojem postavy, označení RPG je hodně v uvozovkách, ale je to strašně chytlavé). Tudíž zase nějaké velké ambice zatím nemám, spíše chci výhledově dohrát takové ty nejznámější série, než se vrhnu na nějaké specifické kousky.
Hodně mě mimo starých dílů Final Fantasy a Chrono Cross/Trigger lákají ještě Legend of mana (steam verze) a Phantasy Star 4, popřípadě nějaké další díly Princess Makerů, což jsou spíše takové netradiční jednohubky mimo, ty ani do celkového součtu nepočítám (jakkoliv to do jisté míry určité minimalistické JRPG taktéž jsou, zvláště pokud hrajete se zaměřením bojovník/mág). Ale Romancing Saga mě taktéž dost zaujala, když jsem jí na Steamu uviděl, to nepopírám.
@Isair (31.05.2022 18:16): Můžeš zkusit SaGa Scarlet Grace Ambitions. Je to fajn. Učené jazyky tvrdí ze to je nejlepší SaGa. Z podobných SaGa styl her ti mužů ještě doporučit Aliance Alive, což je hra od původních tvůrců SaGa serie a je to taky bezva.
A ano, ten remaster Minstrel Song vychází i na PC.




@Ringo (31.05.2022 18:41): Ten Minstrel Song má trochu svéráznou grafiku a stylizaci a ackoliv si na postavičky s velkými hlavami moc nepotrpim tak tady mi to kupodivu sedelo. Ta hra má i na SaGa hru dost divoké mechaniky kdy se třeba dění ve světě posunuje na základě počtu vybojovanych souboju. Takže když moc bojuješ zmizí ti plno úkolu protože jim skončí timer. Teoreticky je možné pořad jen bojovat až do te doby dokud se ti nezpristupni úkol zabit hlavního bose hry :) Ta hra je dost divočina a vzasade open world kde si můžeš dělat co chceš a pokud někdo bude chtít udělat co nejvíc úkolu a podobne tak to dá dost zabrat. 
Celkem se těším, kdysi jsem to odehrál jen za jednu postavu a dost me bavilo ale byl jsem z toho trosku jelen :)
@Isair (31.05.2022 18:16): Romancing SaGa 3 je boží a já ji mám mezi TOPkami v rámci jRPG, hned bych si ji zahrál znovu. Ale asi bych opět sáhnul po SNES verzi, ta PC verze se sice snaží vystihnout originál, qale místy má tu grafiku jakousi poprzněnou. Ale ve wishlistu na STEAMu ji teda mám, někdy ji plánuji koupit, ať to mám jako zaplacené, to že jsem si to kdysi dávno dojel na SNES emulátoru :-)
@Charllize (31.05.2022 14:53): Romancing SaGa 1 na PS2 mám v origoš krabičce, jen NTSC verzi teda, v PAL nevyšla. Schovával jsem si ji na to, až budu mít comp, který bez potíží utáhne emulaci PS2. Ten už v podstatě sice mám, ale asi už můžu teda rovnou počkat na tu PC verzi :-) Za chvíli budu mít ty PS2 hry v krabičkách vyloženě jen na výstavku, když už si většinu z těch her můžu zahrát na STEAMu :-) Pokud teda hraní na PS2 nemá nějakou pocitovou přidanou hodnotu. Třeba Final Fantasy 12 jsem si teda dohrál v té PS2 verzi :-)
@Charllize (31.05.2022 14:53): Vychází i na PC? To je jediný díl, který koukám na Steamu chybí (dvojka a trojka tam jsou)... sice Romancing Saga nepovažuji za nějaké přední must play JRPG (prvně mám třebas ještě starší díly Final Fantasy, které teď vyšly v těch pixel remasterech či Chrono Cross/Trigger), ale někdy v budoucnu určitě...

Zrovna teď mám nějakou JRPG náladu, váhám, že bych se vrhnul na Final Fantasy sérii, konečně mám šanci si jí zahrát komplet i na PC bez emulátoru (byť zrovna (S)NES asi není problém emulovat). Ono vůbec se s těmi JRPG na Steamu teď nějak roztrhl pytel, za těch pár posledních let se mi toho ve wishlistu nashromáždilo tolik, že vůbec nevím, kdy si na to najdu čas :).
Koncem roku vyjde remaster Romancing Saga Minstrel Song. Což je remake prvního dilu pro ps2. 
Zrovna nedavno jsem měl cukání si to zahrát na ps2, ale tedy počkám.
@Ringo (18.05.2021 12:47): Ono to je tím ze to vychází hlavně na ty nové konzole a tam má většina lidi televize s velkou úhlopříčkou a je to proste třeba nějak dat do vyšších rozlišení jinak by to na te TV vypadalo jako shluk kosticek a tím by i ta původní stylovost vzala za své. Samo na PC monitoru by to tak asi nepusobilo. 
Plus v tom remasteru je jedna nová postava s příběhem navic, údajně původně měla být i v ps1 verzi ale nějak ji tam nestihli dat :)
@Charllize (18.05.2021 12:33): No mě to remakování trochu rozpolcuje. Na jednu stranu bych si asi rád zahrál třeba vychytanější novější verzi, na druhou stranu mi to pořád přijde přirozenější si zahrát v originále v původní verzi. Třeba ta Romancing SaGa 3, to je vlastně fajn, že konečně skrze remake doputovala k západním hráčům, jenže já to hrál už kdysi dávno pod emulátorem SNESu s překladatelským patchem a musím tedy říci, že ta grafika původní verze je prostě stylovější. Ten remake některé věci kapku překopal, vyhladil až moc a působí místy dost kýčovitě a jakoby uměle.
@Charllize (18.05.2021 11:12): To už je i tohle zremasterované na Steamu? :-) Kdysi jsem to docela složitě sháněl na eBayi a sehnal jsem nakonec jen kousek s docela dost poškrábaným CD. Nakonec budu místo emulace hrát všechny ty PS1 kousky, z těch, co mám, a ještě jsem nestihl zahrát, přes STEAM, jak to tak sleduji.
Tak jsem si vyzkoušel Saga Frontier remaster. Takhle pěkne prevedenou ps1 hru jsem snad ještě neviděl. Podle mě to vypadá lip než třeba FF9. Moc nechápu proč ta FF9 nemá podobnou kvalitu. Dokonce ta Saga má i 16:9, předělané renderovane pozadí, postavy jsou vyhlazene hires sprity a jsou detailní. Nepřátele jsou lehce rozmazani ale žádná tragédie. Moc pěkne :)