Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Rewrite

Key
24.06.2011
80
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Město Kazamatsuri je známo svým kladným vztahem k životnímu prostředí. Sdílí prostory s lesem, ve kterém jsou často pozorována neznámá zvířata. Jedním z obyvatel Kazamatsuri je i středoškolský student Kotarou Tennouji. Mezi spolužáky je známý jako samotář. Jenže Kotarou se jednoho dne rozhodne svůj život změnit. Netrvá dlouho a stane se členem klubu pro výzkum okultních věd. Podaří se mu získat ještě pět dalších členů. Netuší ale, že žádný z nich není "normální" člověk.

V Kazamatsuri totiž již dlouhou dobu probíhá boj mezi dvěma tajnými organizacemi, lidí s nadpřirozenými schopnostmi, kteří si říkají Guardians a přivolávači tajemných stvoření ze společenství Gaia. Jejich jediným cílem je najít tzv. Key, ztělesnění vůle planety, které může spasit, ale i zničit svět.

Rewrite obsahuje pět cest, každá z nich se soustředí na jednu z hlavních hrdinek. Po jejich dokončení se postupně otevřou další dvě. Součástí hry je minihihra Mappie, která je GPS aplikací v mobilním telefonu protagonisty. Její pomocí lze zpřístupnit "mini-eventy" odemykající vedlejší questy. O anglický překlad se postarala skupina Amaterasu Translations.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Společným rysem všech vizuálních novel od Key je zvláštní spojení romance/drama a mystery/fantasy, která dodává jejich hrám zvláštní hloubku a rozměr. Zatímco první díla byla spíše dating sim, poslední dobou se však váhy obrací k akci a fantasy. Je to správný směr? Obtížná odpověď.

Základním tématem Rewrite je ochrana životního prostředí. Planeta pomalu umírá a tak čas od času vyšle na Zem bytost nazývanou prostě "Klíč". Jejím cílem je pozorovat lidstvo a určit zda je potřeba jeho vyhlazení. Hlavní hrdina příběhu Kotarou je jedním z mála lidí, kteří jsou schopni ji vidět. Zaplete se tak do bojů mezi organizací Guardian, která chce Klíč jednoduše zabít a společenstvím Gaia s cílem zachránit planetu, a to i za cenu smrti všech lidí.

Základní a převážně humorná Shared cesta se v závěru dělí do pěti dalších cest točících se právě okolo jejich soupeření. Podle toho, kterou z hrdinek si Kotarou vybere je na konflikt pohlíženo z různých směrů. Každá z nich má svůj ucelený a srozumitelný příběh, ale zároveň přidává trochu do celkového děje, který dává smysl až po dokončení každého z pěti scénářů. Poté se zpřístupní cesta s názvem Moon. Odehrává se po vymření lidstva, odhaluje skutečnou roli Klíče a nabízí hodně metafyzický děj. Poslední se otevře příběh Terra, v něm je vyřešeno několik posledních otázek a nejasností. Autoři se netají, že stylem vyprávění se nechali inspirovat sérií When They Cry (její tvůrce dokonce do Rewrite napsal jednu z příběhových cest). Přes znatelnou snahu se jim však nepodařilo dosáhnout jejích kvalit.

Jednotlivé postavy zpočátku zapadají do klasiky žánru, nicméně v jednotlivých cestách dostávají více prostoru a jejich osudy jsou mnohem zajímavější než v Little Busters!. Tomu pomáhají i dospělejší postavy a jejich detailní design, který patří k vrcholům žánru. I zbytek vizuální stránky je povedený a plný detailů. Zklamáním je naopak malé množství 2D spritů, ty mají pouze příběhově nejdůležitější charaktery, a to samé platí i o hlasech. Zrovna od Key bych čekal, že si dají více záležet a trochu plácnou se přes kapsu.

Na hudbě není příliš co kritizovat a především v posledních dvou scénářích je obzvláště povedená, i když v tomto ohledu špičkou nadále zůstává Clannad. Dabing je povedenější, než u LB! kde občas působil až otravně. GPS minihru Mappie lze přeskočit, ale ochudíte se tím o nejzábavnější dialogy hry a mnoho vedlejších úkolů představujících řešení záhad.

Rewrite se proti svým předchůdcům vydává jiným směrem. Občas jakoby se nemohla rozhodnou zda jít naproti When They Cry (který má lépe napsaný příběh) nebo Fate/Stay Night (která má zase lépe napsané bojové scény). Vzniká tak kvalitní vizuální novela, po dohrání ale zůstává pocit, že lepší scénárista by za herní dobu 50 hodin dokázal z daného tématu vytěžit více.
+5