Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS5 80
Můj úplně první dohraný Resident Evil :-). Bavilo velmi, jdu hned na remake dvojky. Osobně mě nejvíc bavila část hry u Bakerovic ve vile, samotný konec byl trochu víc akční, ale atmosféru to mělo. Jestli je tenhle díl hodnocen jako návrat ke kořenům, tak se do těch remaků pustím co nejdříve.

Pro: atmosféra, univerzum, brokovnice

Proti: molded monstra jsou hodně generický, klidně bych to snesl delší

+11 +13 −2
  • PC 85
Po šestce vyznívá RE7 jako hra z úplně jiné stáje. Autoři se rozhodli pro spoustu změn a musím uznat, že přestože vrchol série (u mě RE2) zůstává nepřekonán, dostáváme zde do rukou ucházející moderní horor.

Hlavní změnou je patrně pohled, kterej nově sází na ten z první osoby. Ačkoliv proti tomuto rozhodnutí nic až tak nemám, je to pro mě překvapením, neboť právě pohyby postav a detailní zpracování jejich modelů bylo u předchůdců často na vynikající úrovni. Hra se nicméně nyní však stává jaksi více pohlcující, kdy se dostavuje pocit, že člověk bojuje o svůj vlastní krk.

Ačkoliv se ze začátku zdálo, že bude hra o schovávání se za překážkami a stealth postupu (ala Outlast) naštěstí jde jen o jakejsi (krátkej) úvod, než člověk ukořistí první zbraň. Ačkoliv nábojů pak není moc, není jich rozhodně ani zoufale málo (NORMAL) a tak jsem bez rozmyslu jsem všechny nepřátele likvidoval, probíhat okolo nich nebylo třeba (a na nůž došlo jen dvakrát).

I když střelba je nyní jaksi atmosferičtější, mrzela mě slabá hlasitost výstřelů a vůbec zvuky zbraní byly takový nerealistický a odfláklý, především zvuky pistolí. Taky škoda, že není zpracováno zamíření optikou zbraně, tohle přidává až DLC "Not a hero". Zaměřovací kříž tak člověk (pokud se nepovažuje za herního boha) nemůže v základní hře vypnout.

Samotnej gameplay se přes výše popsané rozdíly kupodivu vrací na úroveň dílu 1 (a 0), kdy jde o procházení malých (ale o to detailněji zpracovaných) prostor a postupně člověk proniká do dalších a dalších míst, aby se ve vhodnou chvíli mohl vrátil zase zpět. Této rozvážné atmosféře "hledání cesty kudy dál" prospívá výborně zvolený tempo pohybu (walk). Ačkoliv jsem se na něčem vyloženě zasekl jenom dvakrát, nelze říct, že bych to prošel s prstem v nose, občas jsem musel skutečně přemejšlet a pořádně se koukat okolo po detailech.

Trochu nudnější byla přecejenom část "Lucasova party" tam mi to přišlo trochu přitažený za vlasy - tam mi to survival moc nepřišlo.

SUMMARY
Capcomu se povedlo vytvořit jakoby hru nové generace, přesto hezky navázat na kořeny série. Ucházející horor, kterej většinu předchozích dílů překonává a vrací RE na výsluní.
Díky za něj!

85%

Pro: RE univerzum, komorní, svěží, tempo hry.

Proti: Absence optiky zbraně, některé zvuky, část "Lucas".

+10
  • PS4 90
Vlastně to není ani tak dávno, jako ano nějakou chvíli ano, co jsem to dohrál, ale prostě na tuhle hru se nedalo zapomenout. No když jsem to poprvé dostal do ruky, tak jsem byl skeptický, ale na druhou stranu moc jsem o tom nevěděl a dělám to u všech her, mrknu se třeba na recenzi nebo na pár videí ale nic si o tom nezjišťuju a nechám se překvapit sám. A tady jsem byl sakra překvapen protože jsem slyšel, že demo je mazec ale tohle teda byl fakt mazec. Co mne celou dobu provázelo tak takový ten divný pocit, kdy vlastně nevíte kdo na vás z jakého rohu vyskočí, přesně jako u starého dobrého RE2 a takový ten pocit nejistoty. Ostatně jako v minulosti i tady střílíte jen z důvodu sebeobrany a ano moc nábojů tu fakt není. A ty boss fighty? Ty mne bavili ze všeho nejvíc. Hra se s tím nepáře a ani s vámi. Akorát hlavní hrdina, no moc o něm nevíme a přidal mi takový nemastný neslaný, což je trochu škoda protože přece jen série RE byla i o hlavních hrdinech a je to takový ten typický rambo, sice tu je takový ten pocit, že máte propíchlou ruku ale nijak vás to neomezuje, takže zase o nějaký survivor nebo prostě takové ty vymakané věci tu nemůže bejt řeč, ale i tak nějaké to bodnutí vás taky zabolí, udělané je to hezky, ale to je vše. Nu což, každopádně i ten ending mne jako úplně nevzal za srdce, ale co ve výsledku je to opravdu povedený restart který si zaslouží nějaký ten váš herní čas.

Pro: příběh, napětí, rodinka magorů, boss fighty, vhsky

Proti: ending, když vás někdo zraní tak to nemá na nic žádný dopad a lékárnička vše vyléčí, hlavní hrdina je nevýrazný

+10
  • PC 60
  • PS4 60
Dokud se hráč pohybuje v domě a jeho blízkém okolí, tak je to super, ale závěrečná třetina na lodi i finální boss nestojí za nic. Příběh příliš poutavý není, protagonista je nudnej cápek a boss fighty by mohly být komplexnější a náročnější. Nelze jim však upřít působivost.