Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Plošinovku Rayman mohu bez sebemenší pochybnosti označit za nejnáročnějšího zástupce svého žánru. Za rafinovaně matoucí dětsky roztomilou grafikou plnou hřejivých barev a líbezných scenérií se skrývá výzva vskutku na samotné hranici hráčské proveditelnosti. Ať už se jedná o souboje s finálními bossy jednotlivých světů nebo vyčerpávající hledání nenalezitelných klecí s uvězněnými Elektony, je bezpodmínečně nutné mobilizovat vlastní reflexy na úplné maximum.
Pokud to však hráč dokáže, může očekávat naprosto famózní zážitek. Rayman i při své úctyhodné délce totiž nikdy nepřestane být zábavný. Každý z pěti světů má vlastní specifickou atmosféru podbarvenou skvěle padnoucím hudebním doprovodem. Náplň levelů překvapuje rozmanitostí jak po stránce nepřátel, tak i vyžadovaných akrobatických úkonů. Důmyslně je vyřešen systém jednotlivých schopností, kterými hlavní postava nedisponuje okamžitě, ale získává je v rámci postupu herním světem. K tomu připočtěte grafické zpracování, jež představuje jeden z vrcholů 2D kresby a animace, stejně jako odzbrojující sympatičnost samotného Raymana, a jedna z nejlepších plošinovek je rázem na světle světa. Za tím si pevně stojím i přesto, že zabijácky nastavená herní obtížností velmi těžce pochroumala moje už beztak slabé nervy. V tomto případě to byla jen malá cena za skutečně velkolepé dobrodružství.
+24
  • PC 80
Dostal jsem neodolatelnou chuť si zahrát po Blackthorne zase nějakou hopsačku a volba padla na další z devadesátkových klasik Raymana, kterého jsem naposledy hrál ještě snad z originálního CDčka někde z bazaru. No a uvědomil jsem si, že hopsačky prostě už nejsou žánr pro mě.

Samozřejmě se Raymanovi nedá nic vytknout. Malebná pestrobarevná grafika, uchu lahodící hudba, roztomilost, spousta různých prostředí. Hrdina je už dneska klasickou herní postavou. Ovládání je vyřešené na jedničku a pouhými třemi čudlíky se Rayman zvládne rozbíhat, plazit, létat, bojovat, přitahovat, zhoupávat na hácích a další věci. Samotná náplň je neskutečná - Rayman má 6 světů, každý z nich má několik epizod a každá epizoda ještě čítá několik kol. Dohromady je to neskutečných 70 levelů, což při srovnání s arkádovými či konzolovými hopsačkami, které si vystačili tradičně s osmi koly je výkon. Světem se pohybujete na minimapce, kde se dá ukládat.

Zkrátka a dobře, skvěle se na to kouká, dobře to zní, pěkně se to ovládá, horší je, když hru zkusíte opravdu dohrát. Ještě nikdy jsem neměl ve hře tak intenzivní pocit, že mě tvůrci nenávidí. Ze začátku Vám to nepřijde, ale později každá pasáž, každý skok skýtá nějakou zradu. Nezasažitelní nepřátelé na nepřístupných místech, miniaturní plošinky, náhodně rozpadající se plošinky, bossové kteří útočí všemi možnými způsoby, respawnující se potvory, klouzající místa, bonusy skryté tam kde stoprocentně zařvete. Ke konci přichází chuťovky typu obrácené ovládání, neustálý běh a v poslední epizodě tvůrci mazaně vypnuli možnosti cheatování.

Aby toho nebylo málo, tak v průběhy hry získáváte schopnosti, bez kterých se na určitá místa nedostanete. Jenže Vy se tam dostat musíte, protože je nutné v každé epizodě osvobodit všech 6 klecí s elektronky (takoví pidižvíci, které byste nejradši vzteky rozšlapali :D). A to znamená, že některé epizody si projedete na dvakrát. Navíc i objevit klece je husarský kousek - většinou to znamená nějaký šílený skok, pád na slepo, nebo třeba sebrání náhodné bobule, která klec zviditelní.

Nemyslím si, že jsem úplně neschopný, svého času jsem dohrál různé šílenosti včetně NESovských Battletoads, ale nebýt cheatu Raylives, který přidá 99 životů, ani bych si neškrtl. Některé kola jsem opakoval snad 50x (například přeskakování na bójích v jeskynním světě). Omlouvám se za upřimnost, ale kurvy a piče jenom lítaly a myslím, že zrovna Rayman je hrou, u které si neodpočinete, ale spíše na maximum rozzuříte. Navíc jsem si na konci řekl proč vlastně? Intro tu není žádné, hlavní záporák Vám uteče a outro má 10 sekund a následují titulky.

Rayman je bezesporu klasika, ale prakticky nedohratelná a za to více jak 80% nedám. Arkáda roku 1995.
+16
  • PC 85
Když jsem to nedávno zapl a dostal jsem se asi tak do půlky, začal jsem nechápat, jak jsem to v těch 7 letech mohl dohrát. Zasekl jsem se u bose v kamenné krajině a dál jsem se nemol ani za boha dostat. Jó, hra je hold dělaná pro mladší generace a asi jen ty mají dostatečný, skill :) Navíc v každém kole jsou tajnosti, bez kterých hru nedohrajete, takže budete muset prozkoumat opravdu každičký kousek světa. Jinak grafika je úžasně roztomilá, každá oblast má svoji specifickou atmosféru, kterou pomáhá dotvářet perfektní hudba - soundtrack stojí za stažení.

Pro: krásná grafika, hratelnost, délka a obtížnost hry

Proti: jakmile hru dohrajete, dáte si od ní pěkný čas odpočinku

+11
  • PC 90
Raymana jsme se svého času nahráli moc a moc. Dokonce jsme snad měli i rozvržené funkce v těžkých částech. Jeden obsluhoval pohyb a druhý pěst. Dneska člověk projde Raymana téměř jedna dvě. Tenkrát jsme se u toho navztekali. Nikdy jsme se nedostali přes velkého štíra. Tady jsme taky hru většinou naštvaně vypli. Zpětně si říkám, jak je možné projít některá kola tolikrát dokola, jako jsme je prošli za starých časů, bez ztráty nadšení.

Rayman je neskutečně nádherný designově. Každé kolo má svojí atmosféru už jen díky náramné hudbě (část Dream Forest), kterou si pustím velmi rád i dnes. Pěkná hra.
+10 +11 −1
  • PC 100
Raymana mám mezi prvními příčkami mých oblíbených plošinovek. Už jen to zpracování mě vážně dostává. Krásně barevná grafika a paradní hudba, která má vážně krásnou melodii.

Ze začátku si řeknete, jé to je roztomilé a tak jednoduché, ale později se vaším největším nepřítelem stanou jen dvě věci: voda a díry. To jsou dvě asi nejvyskytovanější věci. Jo a samozřejmě vaše brzdící buňky, protože občas máte fakt chuť projet monitor tou nejbližší věcí, kterou máte po ruce. Nepřátelé jsou v pohodě, krásně naanimováno, nejradši mám smích toho kníratýho týpka, co vystřeluje ty kulky, co z nich trčí ruka s paličkou =D není zas těžký na porážku, ale když vážně spěcháte jako v levele kde stoupá voda, tak najednou toho ten týpek přežije. V týhle hře je krásný jak je všechno živé. Flétny mají kukadla co vás sledujou, no občas zamračený a jdou z nich blesky, ale je to paráda. Obyčejný psací pera v picture city anebo napínáčky. Říkáte si to je hezký, ale když vás to ďobne, už lítaj klávesy vzduchem.

Nápady designu levelů jsou taky skvělé....v band lands chodíte po všemožných nástrojích anebo prostě kloužete po taktových čarách, jak originální. V picture city si to zas koužete po podlaze politý inkoustem, anebo skáčete po gumovacích gumách anebo probíháte pod ořezanýma tužkama, který vás chtěj propíchat. V Cave of Skops mě zas dostal takovej ten kluzák co jel po těch elektrických drátech =D taky dobrý =D

Ale takovej problémek jsou ty klece s Electoonama, bohužel jen tak na cestě je potkáte ležet jen v prvních levelech, ale potom už musíte se někam dostat, ozve se vám pak už známý zvuk že se něco objevilo, no a pak si to štrýdujte zpátky, protože se vám možná za zadkem objevila klícka. Ale když už to znáte tak potom už to je v pohodě. Zpočátku když jste nováčci tak dohrajete za pěknej čásek, ale když už si pamatujete co a kde, tak potom já už to dal za tři a půl hoďky.

Prostě BOOOMBA HRA

Pro: Grafika, Hudba, Bossové, 70 levelů ve kterých to žije a jsou zde originální objekty, vtipní nepřátelé hlavně kníratej týpek s pistolkou =D

Proti: voda a díry

+9 +13 −4
  • Android 100
Skvělá hra. Grafika ( na to že je to stará hra), je hezká. Ovládání je ( alespoň pro mě) lehké. Ale vy si na to budete muset asi zvyknout. V levo dole máte páčku (kterou můžete mít kde koliv na levé části obrazovky) a tou pohybujete Raymanem. V pravé části obrazovky máte tlačítka A B C (ze záčátku tam máte tlačítka A C to tlačítko B, se kterým házíte Raymanovo pěsti, které později získáte. Hra má 5 světů = 70 levelů. Hru jsem jsi stáhl z internetu jelikož na Google play byla smazána. A navíc je tam obtížnost easy kde máte nekonečný počet životů.

Pro: Skvělá grafika, hratelnost.

+3 +4 −1
  • PC --
Raymana vymyslel jenom jeden ne několik vývojářů jak si někdo mohl myslet za druhý jsem naraziljsem na zajímavou věc od stejního tvůrce coho vymyslel původně ho chtěl portovat i na SNES jenže zjistil že na ten port nemá vybavení progrmátorský udělal jenom demo s klukem co se mu podobá herně :-D dokonce jsemto demo i skoušel doporučuju nemá chybu :-D moje nejoblíbenější mise je Band Lands neboli země kapel celkově Soundtrack kněmu nemá chybu

Pro: bezvadná hra na dlouhý zimní večery

Proti: žádný nemá