Princess Maker 3: Fairy Tales Come True je tretím dielom série Princess Maker, ktorý vyšiel na PC ešte v roku 1998. Vtedy však bola dostupná iba japonská verzia a hra sa dočkala oficiálnej anglickej lokalizácie až v roku 2017. V nej bola mimo iné vylepšená grafická stránka, či animácie a k ďalším zmenám treba prirátať napríklad aj zjednodušený uživateľský interface.
Tak ako predchádzajúce časti, aj Princess Maker 3: Fairy Tales Come simulátorom výchovy mladého dievčaťa na jeho ceste k dospelosti. Tentokrát však dostanete pod kontrolu desaťročnú vílu, ktorá túži po tom, aby sa stala princeznou vo svete ľudí. Samotná výchova prebieha prostredníctvom možností dostupných na hlavnej obrazovke. Tieto činnosti sú klasicky rozdelené sú do troch kategórii - odpočinok, brigáda a štúdium. Do toho ešte vstupujú rôzne náhodné udalosti. Celkovú zdatnosť vašej dcéry určuje aj 12 charakteristík. Významným prvkom hry je rozhovor s dcérou, ktorú môžete aj pochváliť alebo pokarhať, pričom každá reakcia má niekoľko náhodných dôsledkov.
Tedy, ani se nedivím, že je Princess Maker 2 obecně brán za to nejlepší ze série, myslel jsem, že je to z větší části tím, že byl jako první přeložen do angličtiny, ale status nejlepšího dílu si drží oprávněně.
V trojce úplně osekali hru o výpravy, bojování, kouzlení etc., tady už je to vážně jen o té výchově klasické princezničky a sledování toho, jak vám některé statistiky rostou, jiné klesají a vlastně to začne být poměrně brzy nuda... o hodně prvků je hra ochuzena (itemy jsou zjednodušeny jen na několik málo šatů a jednorázovek), není nutné hlídat váhu, všechny soutěže na festivalech jsou tak nějak na jedno brdo (soutěž krásy, etikety, zdraví, pryč jsou artové, cooking, dance festivaly, které byly poměrně rozmanité). Nebudujete si tu postupně styky s obyvateli hradu, není tu příliš zajímavých "náhodných" událostí etc., člověk by nečekal, jak moc je díky osekání o tu "klasickou" JRPG část ta hra najednou fádní. Pořád je to asi lepší jak jednička, ale moc zábavné to taky není.
Plánování je možná vyvedeno lépe jak ve dvojce, jinak je to ale fakt sešup ve všech ohledech a obsahu (tj. jobs, class, endingů) dokonce ani není více, spíše možná i naopak.
I když "moods" je docela zajímavá herní mechanika, i když dokáže být dost otravná.
Mno, jedno dohrání mi asi stačilo a zase zpátky ke dvojce :).
V trojce úplně osekali hru o výpravy, bojování, kouzlení etc., tady už je to vážně jen o té výchově klasické princezničky a sledování toho, jak vám některé statistiky rostou, jiné klesají a vlastně to začne být poměrně brzy nuda... o hodně prvků je hra ochuzena (itemy jsou zjednodušeny jen na několik málo šatů a jednorázovek), není nutné hlídat váhu, všechny soutěže na festivalech jsou tak nějak na jedno brdo (soutěž krásy, etikety, zdraví, pryč jsou artové, cooking, dance festivaly, které byly poměrně rozmanité). Nebudujete si tu postupně styky s obyvateli hradu, není tu příliš zajímavých "náhodných" událostí etc., člověk by nečekal, jak moc je díky osekání o tu "klasickou" JRPG část ta hra najednou fádní. Pořád je to asi lepší jak jednička, ale moc zábavné to taky není.
Plánování je možná vyvedeno lépe jak ve dvojce, jinak je to ale fakt sešup ve všech ohledech a obsahu (tj. jobs, class, endingů) dokonce ani není více, spíše možná i naopak.
I když "moods" je docela zajímavá herní mechanika, i když dokáže být dost otravná.
Mno, jedno dohrání mi asi stačilo a zase zpátky ke dvojce :).