Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS5 75
Můj herní záběr je poměrně široký. Baví mě skoro všechny žánry, pokud je daná hra udělaná dobře. Vždy jsem však sveřepě vykřikoval, že sportovních her a simulátorů se nedotknu ani dvoumetrovou tyčí... a pak tu přes padesát hodin šplíchám wapkou hektolitry vody na virtuální objekty v té nejnudnější "střílečce" všech dob.

K vyzkoušení PowerWash Simulatoru mne přesvědčila nadšená kolegyně a obrovská popularita hry po jejím zařazení do nabídky služby PS Plus. První dojmy byly strašné. Dodávka ještě šla. Když jsem však šíleně pomalu omýval virtuální zahrádku nějakého prasete, začal jsem přemýšlet, co to sakra dělám se životem. Jenže pak to "zacvaklo" a já během asi čtvrt roku prošel celou kampaň. Za hraní jsem se stále trochu styděl, ale většinou si to vlastně užíval.

Hra se postupně přetransformuje ve skvělou relaxační oddechovku, která většinou štve pouze ke konci jednotlivých úrovní, kdy se nešťastně snažíte vyselektovat poslední nedočištěné plochy. V registrování umytého/špinavého je hra trochu nekonzistentní a občas je tak kus objektu ještě viditelně celkem zašvihaný, hra vám přitom již uzná část jako hotovou. V úrovni skateparku a poté na jedné z obřích ploch posledního levelu (který mimochodem trvá vyčistit cca šest hodin!) se mi stalo, že i po stisknutí tlačítka pro zobrazení špíny bylo již až na pár "teček" vše čisté, ale plocha se ne a ne započítat jako hotová.

Hra působí jako narvaná obsahem a úrovní je spousta - 38 v rámci kampaně a slušná nálož nepovinných bonusových, které vychází i z jiných populárních herních sérií (kdo by byl řekl, že je Lara Croft takový nehorázný čuně). V některých lokacích však strávíte třeba 2-3 hodiny a jde vlastně "jen" o vymodelované objekty s různými částmi, takže ono to zase takové terno není. Některé lokace či objekty jsou rafinované a povedené jsou asi všechny. Rozhodně utkvělo třeba ruské kolo, stanice metra, či právě závěrečná úroveň. Vlastně mě překvapilo, že má hra i příběh, který je vyprávěn textovými promluvami zadavatelů jednotlivých zakázek i povahou zakázek obecně. Není moc dobře napsaný ani podaný, ale lze ho s klidným svědomím ignorovat. Že se autoři vaše snažení v kampani pokoušeli nějak propojit, beru jako plus.

Vizuální zpracování úrovní i menu je poměrně strohé, ale naprosto funkční. Hudbu hra vůbec neobsahuje, ona by ale spíše rušila od poslouchání relaxačního "pššššššššššššššššš". Návykový je poté cinkavý zvuk, kterým hráče PowerWash Simulator odměňuje za umytí dané části objektu. Líbil se mi i přístup autorů k trofejím, které hráče motivují k hraní úrovní či jejich části specifickým způsobem. Úplně mě nenadchl nekompromisní challange mód, jež je trochu v rozporu s zenovou podstatou hry. Jako další možnost pro hraní hry ale rozhodně ok.

Hodnocení na DH v době dohrání: 74 %; 12. hodnotící;  zdarma v rámci PS Plus

Pro: Absolutně relaxační záležitost; spousta objektů k umytí; má to i příběh (byť ne moc dobře zpracovaný); CINK

Proti: Za hraní se budete občas stydět; někdy je to přeci jen příliš nudné a otravné; nekonzistentní registrace míry umytí jednotlivých ploch

+8
  • PC 80
Upozornění: nejedná se o recenzi, jen se chci vybrečet.

Simulátorů uklízečky jsem hrál už vícero (1,2) a vždycky jsem se u hry velmi BAVIL. PowerWash Simulátor je ale jiný. Spousta lidí ho prezentuje jako skoro až zenovou meditační záležitost, jiní zase jako velkou bžundu pro vyřádění se s kamarády v coopu. Nemyslím si, že by takoví lidé přímo lhali, ale asi buď skončili se hrou po pár levelech nebo jsou to silní jedinci, jejichž ocd metr ukazuje hodnotu blížící se nule. Já bohužel u hraní tohodle svinstva zjistil, že musím mít mezi předky nějakého mývala a musím mýt. Ze začatku, navnaděn poztivními ohlasy na hru, jsem se celkem BAVIL až skoro MEDITOVAL. S postupem času ovšem zážitek začal připomínat noční můru a já se NEBAVIL a TRPĚL. Nemohl jsem přestat. Domyl jsem mapu, mrknul do další a viděl - všude špína, fleky. Pryč s ní! A tak pořád dál a dál... Rád bych dostal do pazour level dyzajnéra tohoto odpadu a nějakým ostrým předmětem mu vysvětlil, že třeba takový stromový domek nebo úplně poslední level (který jsem si musel rozdělit na 4 seance) nejsou funny, ale je to hnůj hnojskej hnusnej prašivej.

Přes některé výhrady, výše zmíněné, dávám vysoké hodnocení, protože jsem u hry vydržel kolem šedesáti hodin bez toho, že by mě kleplo.

Pro: je to zábava

Proti: je to utrpení

+17