Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 100
Portal mě stejně jako mnoho dalších lidí velmi příjemně překvapil. Čekal jsem zajímavou logickou hru, dostal jsem zajímavou logickou hru s HODNĚ zvláštním "příběhem a atmosférou". Mnoho lidí Portalu vytýká krátkou herní dobu, podle mě je ale v tomto případě těch pár hodin dostačujících. Takhle je hra celkem intenzivní zážitek plný skvělých GLaDOS hlášek, což by při delší herní době už nemuselo platit.

bonus na závěr: http://www.youtube.com/watch?v=VZ6BEPIP22c :)

Pro: originalita

Proti: krátká herní doba?

+8 +9 −1
  • PC 85
Právě jsem dohrál Portal. Skvěle jsem se bavil. Byly to opravdu zábavné 3 hodiny :-) Dokázal bych si představit AAA titul s podobnou tématikou, protože ty nápady by tu byly.
Design úrovní jednoduše geniální. Dialogy, pardon - monology, zábavné. Vzhledem k tomu, že je součástí Orange Boxu, který je k dostání za směšných 249kč v Tesku, tak u mě zasloužených 80% + 5% za poslední písničku a její text, u kterého jsem se vážně smál :-)

Pro: Hrátky v prostoru, zábava!, monology, humor

Proti: pouze krátkost

+8 +9 −1
  • PC 85
Kratke, ale vtipne a originalni logicke osvezeni. Spise prolog ke genialnimu druhemu dilu!

Pro: Originalita, humor, obcasna nutnost zapojit mozek

Proti: Kratke, jednoduche

+8 +11 −3
  • PC 95
Perfektní odreagovačka skoro se mi chce říct hříčka. Důkaz, že jde udělat FPS bez jediného výstřelu. Netuším ovšem, jestli mne něco bude nutit hrát tuhle věc znovu. Ono samotné uvažování a zkoušení, jak co otevřít, kombinování jednotlivých možností postupu, má své kouzlo a když už víte, jak dál, stává se z labyrintu pouze shluk chodeb.
Na druhou stranu nemůžu projektu upřít dokonalou atmosféru, perfektně zvládnutou hudbu a jak jsem už psal, nápad. Proto si tvůrci zaslouží potlesk!

Pro: nápad, hudba

Proti: délka, replayabilita

+7 +10 −3
  • PC 95
Portal je pro mě jedna z nejlépe provedených logických her, alespoň co se "velkých" her týče. Skvělý nápad (který už jsem sice viděli jinde, ale zde je dotažen k dokonalosti), neotřelý humor, vtipné hlášky, spousta otázek a jedno velké překvapení. Tak takhle by se dal ve zkratce charakterizovat Portal. Může se vám to zdát málo, ale pro hru tohoto typu je to naprosto dostačující. Jde o to, že umělá inteligence GlaDOS vás drží ve výzkumném středisku Aperture Science, ze kterého se snažíte uniknout. Drží vás tu proto, aby jste otestovali nový prototyp portálové zbraně, pomocí které budete muset řešit nejrůznější logické hádanky a zapeklité situace. Někomu se obtížnost může zdát nízká, ale věřte, že ke konci se váš mozek bude smažit. Zhruba ve třetí čtvrtině hry vás čeká velký dějový zvrat, po kterém se tempo hry dost zrychlí a události ve hře naberou na vážnosti. Škoda jen, že hra je tak neskutečně krátká. Je to zkrátka taková malá logická jednohubka, která vás ovšem dokonale pohltí a dokonce i pobaví.

Pro: skvělý nápad, atmosféra, krásná stylizace prostředí, hratelnost, vtipné hlášky, nejedno překvapení

Proti: neskutečně krátké :(

+7 +8 −1
  • PC 85
Po otevření hry si nelze nevzpomenout na Half-Life. Engine hry je naprosto shodný, tak jen ve zkratce - slabší grafika (pozor, nemyslím špatná, prostě ve srovnání s konkurencí lehce horší, přesto je vizuální stránka skvělá), vynikající fyzika, naprosto báječná odladěnost a plynulost i na slabších PC a technické zvuky, které každého kdo má o tuto oblast zájem nadchnou.

Paradoxně je na enginu akční pecky postavena vlastně logická hra. A to velice dobrá, většina hry sou vlastně jen logické hádanky, až ke konci když se vás řidicí počítač pokusí zabít se dostanete do lehce akčnější části. Celou dobu máte ovšem k dispozici jen Portal Gun, tudíž žádné střílení, vše musíte překonat jen vlastní hlavou, včetně závěrečného finálního bosse i když tam se přece jen práce s projektily dočkáte ;-). Obtížnost je rozumná, asi dvakrát jsem mrknul na YouTube, protože jsem nechtěl zase jednou hádankou strávit tolik času. Vtipné komentáře hlavního počítače provází celou hrou.

Celkově je to velmi dobrý počin, originalita se dnes hledá těžko. Máte-li aspoň trochu rádi logické hlavolamy, neměli byste tuto hru minout...a přidávám pět procent hodnocení za závěrečný song :-)

Pro: + originalita, nápad, odladěnost, slabé nároky na HW, vtipnost

Proti: - lehká sterilita prostředí (i když je to účelem)

+7 +9 −2
  • PC 100
Portal je velmi krátkou hrou, která se ale podle mého názoru bezesporu zapíše do paměti nejednoho hráče. V roli tajemné neznámé čelítě ještě tajemnější A.I., která se chová velmi vtipně, neustále nabízí jako odměnu za utrpení během testování koláč...
Není to těžká hra, obtížnost je nastavena "tak akorát", tedy nenudíme se, ale ani nedojde na šílené zákysy (subjektivní názor).
+7 +9 −2
  • PC 95
Maybe Black Mesa, that was joke, HAHA - FAT CHANCE. Od začátku až do toho nejzasšího konce - tzn. titulek - neskutečná zábava. Za poslední roky neexistuje originálnější počin než je právě Portal - kdo by tušil, že tak jednoduchý koncept může být tak zábavný? Jako možná ještě větší paradox působí skvělá příběhová linka s počítačem a dortem v hlavní roli. Po všech stránkách geniální počin, z kterého Valve prostě musí udělat minimálně dvoudílnou sérii.

Pro: portal koncept a provedení, glados a dort

Proti: herní doba, There will be no cake served

+6 +10 −4
  • PC 90
Nenápadná hra, která se schovává na Orange Boxu. Dlouho jsem si k ní hledal cestu, až jsem se ji konečně poddal.

Chytré hřičky, kterých je opravdu mnoho a zdaleka se nevyrovnají žádné jiné logické hře, tak to je Portal. Každou úrovní se obtížnost zvyšuje a Vy tak musíte své mozkové závity namáhat daleko více. Až dojdete do určitého bodu, začnete si říkat, že tady něco nehraje. A je tomu tak, Portal totiž není jen obyčejnou logickou hříčkou, ale je to něco daleko lepšího (o překvapení Vás nebudu připravovat).

Zkrátka tahle nenápadná věcička je vážně k sežrání a tak Vám prostě nedá, nedohrát hru na jeden zátah. Jednoduše se to vyplatí.

Pro: Chytrá a úžasně překvapující hra, závěrečný song Stiil alive, optimální délka,

Proti: -

+6 +8 −2
  • PC 95
Úžasná hra plná vtipných hlášek počítače glados, rychlých logických puzzlu řešných portály a s obrovským herním duchem. Hra je sice krátká, ale to hře není k mínusu ale spíše k plusu. Radší méně a hodně kvalitního než hodně a nekvalitní. A tak se taky stalo. Jakmile se zorientujete v používání "Aperture Science Handheld Portal Device" stane se tato hra pro vás krásným zážitkem.

Pro: Rychlost, GLaDOS, Portály, Zábavnost, možnost přidávat další mapy

Proti: Příliš lehký

+5 +7 −2
  • PC 100
Jednoduchý a originální nápad v jednoduchém a originiálním zpracování a přitom jedna z nejzajímavějších a nejchytlavějších her posledních let! Kapitola sama pro sebe jsou skvěle napsané dialogy - resp. monology - a postavy (z nichž jedna je šílená umělá inteligence, druhá plechová krychle bez jakýchkoliv vlastních projevů a třetí robotická děla se slušným vychováním).

Pro: nápad, zpracování, humor, originalita, nekonvenčnost, příběh, "postavy"

Proti: krátká herní doba

+4 +7 −3
  • PC 100
Geniální hra. Hrátky s portály jsou zábavné, hlášky GlaDOS vtipné, příběh skvělý. Škoda, že je to celé takové krátké... ale aspoň člověk nemusí probíhat nějaká hluchá místa nebo zdlouhavé pasáže.

Pro: GlaDOS

Proti: The cake is a lie

+3 +7 −4
  • PC 80
...a když jsem dohrál Portal jedničku, ze všeho nejvíc líto mi bylo, že byl tak krátký. Sranda byla, napětí trochu taky, ale člověk se cítil asi tak jako neuspokojený zákazník odcházející z nevěstince. I tak mě to ale bavilo. Nás to bavilo.

Naštěstí další "content" přidal Portal 2, ale vraťme se k jedničce. Humor je její největší deviza. Geniální myšlenka "vypůjčená" (nebo spíše spolknutá) od vývojářů N. Dropu je dovedena do maximální účinnosti. Jasně, dvojka má pár blbůstek navíc, ale to důležité je i tady. Ale zase narážíme na tu dobu hraní.

I tak mě ale Portal zaujal.



^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
KDY (poprvé/naposledy) -------- 2008 (N/A)
KOLIK (hodin circa) ----------- 3
DOJEM (ano/hmm/ne) ------------ ANO
OBTÍŽNOST (pokud je/pamatuji) - N/A
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pro: Realizace nápadu, humor

Proti: Doba hraní

+3 +7 −4
  • PC 70
Parodie špionážního a mysteriózního žánru, především ale sebeironie směřující k Half-Life. Malá chuťovka ve fyzikálním enginu a jeho nápaditosti. Těším se na dohrání dvojky, která prý těží z potenciálu hry maximum.

Pro: Původně studentský projekt.

+2 +8 −6
  • PC 95
-------------------------------------------------------------------------------
38. Pokud by svět měla ovládnout umělá inteligence, kterou byste preferovali?

[ ] Skynet
[X] GLaDOS
[ ] Shodan

-------------------------------------------------------------------------------

Pro: GLaDOS, portály, the cake...

Proti: ...is a lie. :(

  • PC 80
Portal se řadí mezi hry, kterou si musel zahrát snad každý. A já se k tomu dokopal až teď kvůli herní výzvě. Je to jednoduchá fajn rychlovka, kterou dohrajete během dne.

Pro: Originální koncept, zábava

Proti: Mohla by být delší

  • PC 95
Skvělé "rozšíření" Narbacular Dropu, které nahrazuje princeznu jakousi jinou ženštinou a želvy nahrazují bedny. Gameplay zůstává prakticky stejný, ovšem hlavní hvězdou je GlaDOS, bez které by portal nebyl ani ze třetiny tak zábavný, jako je. Úsměv jsem měl na tváři od začátku do konce - humor v Portalu snad musí dostat každého. "Please kindly lay down, hands straight with your body, and wait 'till the party transport will come for you".

Pro: What is that?? Look at that!! Oh, look at that!!! What is THAT????

Proti: ? asi nic

-2 +5 −7
  • PC 95
ikdyž je Portal krátký tak výrazně vyčnívá originalitou, která se zatím ve hrách hledá docela těžko
-9 +2 −11
  • PC 90
Fantastická hra, naprosto originální a logická. A supr písnička na konci...STILL ALIVE!

Pro: Originální, zábavné, vtipné, logické

Proti: krátkost

-11 +3 −14
  • PC 50
Nejdřív byla ohlášena hra Prey (1996), která měla obsahovat mimo potvůrek a urputného střílení i novinku = portály. V roce 2003 našeho letopoču se objevil nezávislý tým s cílem reprodukovat nápad hry Prey do svého malého projektu Narbacular Drop. Zdařilo se - hra se objevila, jenomže nebyla moc dobrá. Jistá hratelnost tam byla, ale špatná technická kvalita hře uškodila natolik, že jsem už nezatoužil se k ní vrátit. Mimojiné i z toho důvodu, že její projití trvalo pouhých dvanáct minut. Pak se objevil Portal, hra s nijak originálním, ale zato s dostatečně výřečným názvem. Zvědavost a vzpomínky na zábavu s portály z Prey mě přinutily si hru sehnat. Ale co to? Hra se toliko nelišila od Narbacular Drop - byla ale technicky slušně zpracovaná - a její level design se nezdál být zrovinka zásahem do černého. Pařil jsem, procházel jsem úrovně, sem tam se chytl za čelo a popřemýšlel, jak to mám provést. Vždy jsem se dostal na správnou cestu, pravda někdy to po mně vyžadovalo nadlidský výkon padat do okýnka z okýnka a přitom vypadnout na správném místě - taková akrobatická hra, říkal jsem si v bodě, kdy už hra po mně nevyžadovala logického postupu. Úrovně se opakovaly, nějaká logická se prohodila s cirkusovou a já se začal nudit. Nějaké oživení by to chtělo a hle: kulometky na podstavcích. Šikovně jsem většinu zneškodnil a nějaký mě vždy zastřelil, většinou ten za rohem ukrytý (parchant!). Pár levelů jsem si docela užil, ale dál mě to už netáhlo. Od y-tého levelu to bylo celkem pěkné, ale je čas jít dál. Vstříc jinému zážitku, ale hlavně zážitku bez nudy a chabého level designu. Někdo k téhle hře někdy udělá bezvadný datadisk - s level designem, který mě bude motivovat hrát dál a třeba se dostaví i nějaký ten příběh. I Doom s Quakem ho měli. Táákže, proč ne. :)

Původní kritika pro zájemce (a herní historiky :-):

Hra budgetového formátu prodávaná za cenu plné hry (Oook, vyšlo v Orange Box). Nápad "vypůjčený" z Prey není rozvinutý natolik, aby si hra zasloužila více než 50 procent.

Pro: název

Proti: po pár levelech celkem nuda, velikost hry

-15 +15 −30