Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Věřící by jistě mohl okřídleně tvrdit, že je cílem cesta. Ve hře bez cíle je ale cesta zbytečná! V PS2 systému nemůže nikdo vyhrát.

==============================
Dojmy z F2P, aneb vyveďte mě z omylu
==============================
Aby svět nebyl tak růžový jak se tvrdí, tak jsem se rozhodl vypíchnout jen některá negativa, která jsou v mých očích přehlížena - prostě jsem se o nich zatím nikde nedočetl.

= Asociální socializace
První zásadní chybou je vytvoření malého světa a rozdělení hráčů na servery, mezi kterými nelze komunikovat přímo ve hře. Takové ty jako "sociální" nástroje s šesti EU serverech přestávají fungovat. S charakterem "Pepa1cz", "Pepa2cz" a "Pepa3cz" se totiž budete přes 3 servery těžko sociovat.

= Větší počet serverů než možných charakterů
Netuším, jak je to s maximálním počtem charakterů u "nějak" placených účtů, ale v republice jen s 10000000 obyvateli a touhou si kooperovaně zahrát bez jazykové bariéry je problém najít česky a slovensky komunikující partu. Vezměte na to google a dopadnete stejně, najdete i outfity se zoufalci snažící se hrát PS1, které bylo podle různých tvrzení úspěšné, spíše ale úspěšně vypnuté. Kámen úrazu tedy vzniká, pokud se dostanete maximálním úsilím na level 3 a zjistíte, že jste vlastně na špatném serveu a za Čechem musíte změnit charakter (smazat charakter i s levelem a certy), tak si to za neznalost vyžerete.

= Charakter fail
Bohužel, každý charakter je vázán vždy na jeden server (viz výše), to ale za podmínek, že nesmí mít shodné jméno s charakterem na jiném serveru. Ať tedy budete válčit na třech různých serverech za stejnou stranu, tří Pepanů ("Pepa1cz", "Pepa2cz" a "Pepa3cz") se nezbavíte.

= Capture fail
V tomhle ohledu lze vinit Sony z naprostého upuštění od takticko-strategických možností PS2. Jejich systém vlivu sousedních hexagomů nemá na zabírání prakticky žádný vliv. Důvod je prostý, než stihne zareagovat dostatečný počet obránců (adekvátní síla pro obnovení chodu generátorů štítů), je celá základna v trapu. Dokazuje mi to včerejší (32%,35%,33%, 13.2.2013) bleskový útok po křídle ze 3/4 naplněného platoonu, jehož jsem byl účasten. Postupně se zabralo 6 základen včetně těch největších pří mém skóre 5 kia 2 killy za dobu 35 minut a celkového počtu 14 ziskaných certů (cca 3500 bodů).

=EXP fail
Získávání EXPů v tanku a v pěchotě má rozdílné tempo. S potenciálně lepší zbraní, tankem, totiž získáte za stejný výkon v killech naprosto totožný počet EXPů. Přitom tanky umožňují sbírat EXPy mnohem rychleji nejen kvůli jejich pohyblivosti, ale i výkonu zbraní.
Mít v tanku a letectvu desetinu EXPů za kill pěšáka by bylo jakkoliv nepříjemné, ale spravedlivější.

=Zaměřovač v tanku
Sice nelze snadno pochopit, že je v roce 3000 standardem absence systému řízení palby s automatickým zamykání cíle, ale v rámci zesložitění budiž. Kdyby bylo alespoň automatické vyvažování kanónu, dalo by se to chápat, tímto se tedy tank hodí akorát tak k palbě ze zastávky. To ale stále není vše, Sony vyrábějící foťáky není schopno udělat optický zaměřovač ani standardu druhé světové války. Pokud tedy chcete odečíst zaměřovačem vzdálenost tanku podle miliradiánů (v Tankovém praporu Maňasovo určení vzdálenosti dílcovou metodou nad modelem bojiště), máte smůlu. Dokud se váš mozek nenaučí rozeznat pro každé zvětšení optiky vzdálenost, nemáte šanci trefit vzdálenější cíl první střelou (pokud to jde, držte si skrz certy optiku u všech vehiklů na stejném přiblížení, mělo by to pomoci).

= Absence frontové linie, chaos
Možnosti útočit kdekoliv bez zásobování působí především chaos. Těžko říci, zda-li designerovi došlo, že budou válečníci systém zneužívat do krajnosti prováděním bleskových výpadů bez možnosti nějak efektivně řídit přísun posil. Systém dostatečně nevaruje (nemá nástroje) a tak to taky vypadá.


= Vehikl design fail (omezené rozhlížení, bez podpory TrackIR)
Jakkoliv se zdá podivné, udělat dogfight letadlo bez možnosti výhledu za sebe je pro dogfight souboje systémová sebevražda pilota (moc jsem zatím nelétal, ale certy pro přežití bych jako pilot simu doporučil jen do rychlosti, když není vidět dozadu). Klasičtí FPS hráči s největší pravděpodobností headtracking minuli a nemožnost rozhlédnout se v pěchotě možná považují za standardní ... rozhlížet se zbraní bez volného otáčení hlavy, v jakém století to žijeme SONY ?
Další problémy se odhalují samy: tanky mají malou světlou výšku, čtyřkolku lze zneviditelnit i v případě s přimontovanou výzbrojí schopnou ničit tanky, z vozidla lze bez újmy vystoupit i za rychlosti 70km/h.

= Mapa je malá
Pokud recenzent tvrdí, že má PS2 obrovské mapy v porovnání s MMO FPS konkurencí, tak je významně neinformovaný, nebo záměrně lže. V MMO FPS existuje svět 1400 krát větší než ostrov v PS2 (kontinent mu neříkejme, je to ostrov).

=Vehikly nade vše
Chybí místo, kde se dá v exteriéru bojovat v pěchotě a bez tanků.

=Absence skutečného cíle (BIG FAIL)
Co říci na konec úvodní části, válku nelze vyhrát, a tak se cílem stává samotný boj. Samotný boj ovšem válečníkovi nevydrží dlouho, protože nemá cíl, který by se jevil téměř jako nesplnitelný. Nemá cíl, za který by stálo bojovat. Věřící by jistě mohl okřídleně tvrdit, že je cílem cesta. Ve hře kde ale není žádný cíl je cesta zbytečná.

Světe div se, existuje free PvP MMO FPS, které nemá ani jednu z uvedených závad.

/* Jsem zvědavý, kolik nadšení vzbudí můj negativní komentář. Sic nerad lidi nabádám k lajkování, ale tohle mi přes všechny pozitivní recenze nedá. Dejte tam plus nebo mínus, je to zadarmo.

V hodnocení jsem se po týdnu hraní odhodlal přes výše uvedené k 65%. Špatná hra to není, ale terno taky ne, obzvlášť pak, když je PS2 kopie jednoho druhoválečného PvP MMO FPS simulátoru z druhé světové */


=====================================
= Dodatek o Trollování (16.4.2013)
Anoncovaná STRATEGY ON GLOBAL SCALE, UNPRECEDENTED SCALE, ostatně jako většina PR hlášek typu "My Sony", vede za použití PLANNING, TEAMWORK AND COMMUNICATION, k další úžasné vlastnosti, která se projevuje systémovým trollováním. Capture fail a Absence frontové linie tomu totiž významně napomáhá. Princip takového trollování spočívá v nasednutí do letadla s jednotkou infiltrátor, přesunu za frontu, pohackování všech terminálů základny a zabrání capture pointů s přesunem na další základnu. Pravda, za frontou nelze zabírat sektory a tudíž taková činnost nedává smysl, ale to do doby, než zjistíte, že určitému objektu náleží i spawn, na kterém lze neomezeně spawnovat pechotu, letadla, tanky a náklaďáky umožňující další spawnování pěchoty. Ač je tedy sektor v nepřátelských rukou, z pohledu rození techniky se chová jako vlastní. Takové trollování se pak dá zjistit pouze fyzickou kontrolou na místě, z mapu nelze vyčíst a systém před tím nevaruje.
Závěr: Je to prachsprostá střílečka - upraveno hodnocení na 65% do doby, než Sony
zamezí trollování.

= Dodatek k Asociální socializaci
Nekolikrát opakovaně jsem zkoušel klávesu "Insert", k automatickému přidání do squadu, a zdáse funguje bez jakéhokoliv smyslu. Jednak opakovaně vybírá totožný squad, i když ho hráč vteřinu předtím opustí, druhak vybírá i squady o 6, 8 nebo 12 lidech, které jsou roztahané na 3 ostrovech a ještě ke všemu v různých sektorech. Taková funkce je nepotřebná

= Hodnocecní
V hodnocení se záměrně nevyjadřuji k balancu (ač si na něj všichni stěžují, nenechávám se ovlivnit), ten považuji za vlastnost, kterou lze pouze měřit, protože jde o vymyšlený svět. Stejně tak má PS2 100/100 za funkčnost. Občasné lagy nejsou sice příjemné, ale ty těžko přisuzovat konkrétnímu viníku bez analýzy dopadu běhu vlastního prostředí na ně.

Pro: zdarma je to, nepadá to a člověk při tom zapomene na svět okolo, má-li důvod

Proti: žádný cíl, malá mapa, rychlé zabírání, nevyvážené přidělování EXPů, design vehiklů, strategie umožňující trollování

+13
  • PC 70
Planetside 2 je ambiciózní mmofps, která je hratelná zadarmo. Pokud jste ještě o PS2 neslyšeli, mrkněte na úžasný trailer od profíků z Blur Studio.

Hra je dostupná třeba na Steamu. Stáhnete nějakých 10GB a pak ještě další GB updatu (proč zatraceně nemůže být na Steamu aktuální verze?), projdete velice primitivní registrací (tohle se povedlo) a můžete se vrhnout do boje.

Nejdříve si musíte vytvořit postavu. Tvorba postavy je bohužel extrémně ořezaná - máte na výběr pouze pohlaví a 5 typů obličejů. Musíte si samozřejmě vybrat taky jednu ze tří stran (impérií). Bohužel hra vám s výběrem moc nepomůže - až na jednu dvě věty vám nenabídne žádné informace o frakcích - neřekne vám, co jsou silné stránky té či oné strany, takže výběr je víceméně na volbě barvy.

Pustíte hru a po kraťoučkém videu se řítíte dolů ve výsadkovém modulu. Dopadnete na zem, rozhl... bam... jste mrtví. Tedy s největší pravděpodobností. Hra vás totiž vyhodí automaticky doprostřed největší bitvy a to nejspíš mezi hromadu nepřátel. Žádný tutoriál, base camp nebo cokoliv takového nečekejte. Moje první postava přistála mezi 5 nepřátelských tanků a další 2 postavy nedopadly o moc lépe (přežily o 3 sekundy déle). Pokud se chcete seznámit s mechanizmy hry, musíte hledat na youtube instruktážní videa nebo najít nějaké články na wiki. Nebo jít tou těžší cestou pokus - omyl.

Jakmile se trochu rozkoukáte, zjistíte, že jste uprostřed obrovské bitvy (nebo spíš bitev) na třech kontinentech. Tohle je opravdu to nejlepší na PS2 tři obrovské kontinenty - každý s jinou krajinou a docela pěkně udělané - a všude hromady lidí, kteří se snaží dobýt nebo ubránit nějakou základnu, továrnu nebo výzkumnou stanici.

Hra vám umožní dostat se docela rychle přímo do akce, takže můžete za minutu po přihlášení vesele dobývat obrovské komplexy spolu s dalšími desítkami lidí. K tomu si můžete pořídit několik pozemních a vzdušných strojů. Prostě paráda.

Bohužel všechno není jen skvělé. První problém (tedy kromě nepřítomnosti libovolného tutoriálu přímo ve hře) asi bude některá z mnoha chyb, kterýma je hra poměrně prošpikována - Error G37 (podobné jako error 33 u D3), mizení kusů krajiny, časté lagy a padání FPS a mnohé další chuťovky. Moc pěkná byla taky třeba chybka, kdy rozbité kusy tanků a jiných strojů nemizely, ale hýbaly se po bojišti a zabíjely lidi. Podle toho, co jsem četl na fórech, tak já sám jsem měl poměrně štěstí, protože mnohým hra například každou půlhodinu prostě spadla.

Chyby se stávají a dá se očekávat, že je vývojáři za nějakou dobu alespoň částečně opraví. Horší ale je, že ha samotná po poměrně krátké době dost možná začne nudit. Přes všechnu velikost světa a bitev, je celá hra pouze o zabíjení někoho a obsazování něčeho. To by samo o sobě nevadilo (o tom jsou všechny FPS), ale tady chybí nějaký cíl. Obsadíte základnu, pohnete se k další a za zadkem vám zatím někdo vaši základnu zase zabere zpátky. Obsadíte kus země s tím, že zvětšíte ovládané území vašeho impéria, ale mezitím ztratíte dalších pět jiných území. Odhlásíte se ze hry ve chvíli, kdy vaše impérium ovládá většinu mapy, abyste při dalším přihlášení zjistili, že mezitím se rozloha impéria změnila na desetinu. Takže jdete zase dobývat ty stejné místa - a podesáté to začíná být... ne tolik zábavné. Já se začal po odehrabých osmi hodinách nudit.

Hodně lidí říká, že na PS2 je nejlepší ta kooperace lidí. Já bohužel na moc kooperace nenarazil . Většina lidí běhá chaoticky kolem nebo stojí za bukem s ostřelovačkou a nějaké společné akce při dobývání nebo bránění jsou vzácnější než šafrán. Často jsem slyšel/četl, že se mám připojit k nějaké jednotce a jít s nimi. Snažil jsem se, ale všechny jednotky, které jsem zkoušel měly hráče rozeseté po všech třech kontinentech, takže žádná kooperace se nekonala. Každopádně pokud jste hráli třeba BF3, tak znáte stejné situace z rushe.

Grafika je docela pěkná, některé textury jsou sice takové... málo detailní, ale jinak je opravdu pěkná. Bohužel ale někdy za cenu těch lagů a výpadků FPS. Se staršími stroji to asi bude docela bída. Tedy nečekejte nějaké džungle nebo travnaté pláně. Většina světa je prostě holý otexturovaný povrch. Ale vypadá dobře :)

Svět je jak jsem řekl obrovský a každý je jiný - zelené pláně, stromy nebo zmrzlé pláně s podivnými krystalickými útvary. Všude jsou nějaké základny, továrny nebo výzkumná střediska o které se dá bojovat. Bohužel ale chybí jakýkoliv další život. Kromě bojujících hráčů nepotkáte nikde nikoho, takže když zrovna nejste v nějaké bitvě, je svět prázdný a mrtvý.

Abych to nějak shnul - nebýt PS2 free2play je to docela průšvih. Masivní střílečku v obrovském světě kazí hromada chyb a absence jakéhokoliv cíle. Hra bohužel nemá hloubku na to, aby udržela na delší čas.

Pro: pěkná grafika, spousty hráčů k zabíjení, masivní bitvy

Proti: absence jakéhokoliv in-game tutoriálu, hromady chyb, žádný cíl

+10
  • PC 75
Tenhle komentář se bude postupně rozvíjet, jak se budu prokousávat hrou, získávat nové hodnosti a nové poznatky o jejím fungování...

Zcela neoficiální skupina CZ a SK hráčů je v outfitu (něco jako guilda) DHCZ na serveru Woodman za Terran Republic - Teamspeak je na serveru ALL4ONE - 146.255.24.158

21.11.2012 (90%) - Možná je trochu brzo na to hodnotit hru, která měla oficiální start den před tímto zápisem, ale v její betaverzi jsem strávil o trochu déle než 2 měsíce a jak se zdá, vývojářům se podařilo do ostrého startu vychytat většinu chyb a ještě stihli přidat nový kontinent.
PlanetSide 1 jsem nikdy nehrál, protože v době jeho největší slávy jsem na to neměl ani počítač, ani dostatečně rychlé připojení a hlavně jsem většinu svého herního života trávil v RPGčkách a adventurách.
PS2 je masivní. Obří kontinenty (zatím 3) rozdělené na jednotlivé sektory, o které se strhávají frenetické bitvy až s 200 hráči (alespoň to by mělo být maximum hráčů na jednom sektoru, pokud mám správné informace). Každá strana má 6 tříd vojáků plus letecký a vozový park. Ovládání vozidel není naštěstí žádná simulace, takže po troše tréninku dokáže poletovat nad krajinou i úplný zelenáč. Hráči se můžou shlukovat do skupin, skupiny do pluků a stačí mít v čele schopného stratéga a nehrát to jako idiot a zjednodušený sci-fi simulátor planetární války by byl dokonalý (jenomže nežijeme v ideálním světě, takže zatím většina lidí pobíhá jak skupina šílených kamzíků ze strany na stranu a nechávají se odstřelovat skrytými snipery).
Protože je po grafické stránce co vykreslovat, slabší sestavy se můžou pořádně zapotit, nebo rovnou dostat exitus. Na nejvyšší detaily ale hra vypadá parádně (i když žádná Crysis to rozhodně není)...
F2P model s mikrotransakcemi neotravuje, po testování různých postupů v betě se docela rychle přidávají CERTy (jedna z herních měn) i neplatičům a ceny schopností a výbavy vypadají rozumně.

Pro: grafika, hromadné bitvy, F2P

Proti: HW náročnost, je to doslova Massive MO, takže setkání s idioty bude časté :)

+8 +9 −1
  • PC 90
Planetside - arkádová simulace futuristické války- FULL SCALE WAR, MMOFPS, čisté PvP.
Na čtyřech kontinentech bojují v desítkách základen na zemi i ve vzduchu stovky vojáků v konfliktu tří impérií. Svět je perzistentní a válka nekonečná. Možnosti uplatnění hráče v boji jsou velmi rozsáhlé, rolí, které může v bitvě plnit je mnoho. Je třeba si najít to své.

Proč Planetside hraju? Mimo důvodů uvedených na konci komentáře je to kvůli živému, adaptujícímu se bojišti. Pokaždé jinak. Od malých šarvátek, kde všechno záleží na vás k nepřehledným řežím, kde osobně přidáte jen kapku. A někdy, někdy se stane, že člověk, dvojice nebo jednotka rozhodne desítky minut zuřící bitvu. A jak se to dělá? Zničíte spawn, protivníka překvapíte, jste příliš dobří nebo přijdete s něčím, na co momentálně nenajde odpověď.
Proč Planetside nehraju? To ponížení, když doběhnete kam jste chtěli, tam vás zabijí a vy ani nevíte odkud. Když konečně našetříte zdroje na tank, ani nevyjedete z padu a vybuchnete na minách. A v neposlední řadě, když člověk umře na bug nebo na latenci. Když všichni v týmu dojedete na to, že jste se nepochopili nebo si zavazeli. Nejhorší je, když se to opakuje.
Je pravda, že nováčkovi může připadat, že Planetside je dlouhá nuda a rychlá smrt. Vtip je v tom, naučit se rychlým přesunům pomocí redeploye a neumírání. Jak na to se snažím poradit na konci komentáře. "Not quite easy to learn, rather hard to master" aneb nebude to na pět minut.

Aktuálně o zbraních a impériích
Zbraně ostatních dvou impérií se zdají OwerPowered, přitom ty vaše jsou neustále nerfovány (a to bez ohledu na to, které impérium jste si vybrali).
všechny strany - op: Liberator s Tank Busterem proti pozemní technice odzadu
Terran Republic - rotačáky vhodné na blízko i na dálku, jejich maskáče jsou ve tmě hůře vidět, op: Vulcan Cannon proti pěchotě i vehiclům, zejména na Harrasseru
New Conglomerate - štíty, brokovnice, op: exoskeleton MAXy s "foťáky" a "Weeeeeee" MAXy, těžký tank Vanguard a jeho štít "nesmrtelnosti" proti technice, ručně řízené rakety, pěchotní zbraně nablízko
Vanu Sovereignty - možná je to tím, že za VS hraju, ale u našich zbraní, které nepřítel označuje za op vidím i nevýhody: těžký tank Magrider je extrémně manévrovatelný, strafuje a dostane se tam kam nikdo - přezdíváme kvůli výdrži mu papírový tank nebo těžké vznášedlo, parskomet Lancer má plochou dráhu letu a zasahuje na obrovskou vzdálenost - ovšem než se ten krám bez scopu nabije. Přesto, neměnil bych. Jsou hráči, pro něž je jejich impérium svaté a já mezi ně patřím.

Co se principiálně změnilo oproti jedničce
- kvůli headshotům (třeba VS sniperka Parallax pěšáka na jednu ránu dá) i zkrácení časů na obsazení controlních bodů je hra výrazně rychlejší
- kvůli free to play modelu přibylo nerovností mezi rekruty a veterány, platiči a neplatiči, i když lze hra hrát i bez peněz, certifikační body získáváte pomaleji a nedopřejete si kosmetiku ani kamufláž (a SOE se snaží, aby základní voják vypadal hloupě i když třeba základní zbraně jsou zhusta velmi použitelné)
- kvůli spotování nepřátel a maskáčům je obtížněji rozpoznatelné, kdo je přítel a kdo nepřítel
- kvůli ve hře integrované hlasové komunikaci výrazně přibylo organizovaných jednotek složených z náhodných hráčů

Rady novým hráčům
- CZSK komunita se soustředí na serveru Miller, od kežuálů až k vojensky organizovaným outfitům
- nejdůležitější věc: když dojde ke kontaktu, jako první koukejte, zda je nad potenciálním cílem červená značka nebo je cíl zcela bez označení - pokud ano, okamžitě střílejte, časem se naučíte vnímat i kamufláže a různé siluety stran
- pěšáky berte headshoty, techniku berte odzadu, miny, granáty, C4, přechytračte nepřítele, nebuďte v pozici, kterou nepřítel očekává, přizpůsobujte své vybavení situaci a když nejste adekvádně ozbrojeni ani na sebe neupozorňujte - redeploy a přezbrojit
- přemýšlejte, do čeho vrazit certifikační body, nejdřív certifikujte levné a užitečné schopnosti v několika málo povoláních/vozidlech. Vemte si aspoň základní certy k pasivnímu získávání bodů (nábojová krabička inženýra), nezapomeňte vylepšovat zbraně (1 cert za první úroveň scope na všech zbraních vozidel patří mezi nejlíp utracené body ve hře), vyzkoušejte si termální zaměřovače
- dokud nejste opravdu dobří vybírete si spíše boje se zastoupením stran 45-55% (viz mapa) předejdete frustraci, sledujte up-to-date instruktážní videa
- běžte do VR a vyzkoušejte jaké zbraně a vozidla vám vyhovují
- přidejte se do squadu, který je veden hlasově, když není změňte squad, nejvíc bývají boje organizované při alertu, buďte při plnění úkolu poslušní a dochvilní, když vám velitel vyhovoval, zapamatujte si ho
- sledujte waypointy a barevné kouře i kouř od poškozených vozidel
- spawnout se lze do oblasti s velitelem squadu, do Valkyry, Galaxie a Sundereru, pokud člen squadu sedí na pozici řidiče nebo do rozloženého Sundereru nebo položí-li velitel squadu na otevřené prostranství Spawn Beacon
- když někoho spotnete, je to slyšet a zkušený hráč si toho všimne, stejně jako zvuku cloaknutí, motoru nebo kroků
- spotujte ale kdykoliv můžete, vědět o nepříteli dá vašim spoluhráčům o 50% větší šanci střet přežít
- neopravujte cizí techniku (ale opravujte rozložený Sunderer) a nechodťe středem cest, přejedou vás
- když má vaše technika půl zdraví, je čas se stáhnout a opravovat
- po skalách, ze kterých byste jinak spadli se dá traverzovat, pokud jste k povrchu skály bokem - 90 stupňů
- poté co jedete výtahem, na pár vteřin na vás nepůsobí fall damage
- Kill/death poměr není to nejdůležitější na světě :-) bojujte o score - score znamená certifikační body na vybavení a to znamená větší úspěšnost zítra

A to je taky cíl této hry - aspoň ten můj - vylepšit si postavu a zahrát si v týmu s kamarády z outfitu.

Nick Vkst | Strana VS | Server Miller | Outfit MYTH | LVL 100 | K/D 1,4 | score per minute 400

PS.: Hardware si raději kupte ten nejlepší, na který máte. Stabilní spojení s nízkým pingem je podmínkou.

Pro: full scale war, variabilní role v boji, teamová spolupráce

Proti: bugy, crashe, lagy, ne úplně vybalancované

+7