Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Petr • 46 let • ČR - kraj Praha

Komentář

Přejít na komentáře

PlanetSide 2

  • PC 65
Věřící by jistě mohl okřídleně tvrdit, že je cílem cesta. Ve hře bez cíle je ale cesta zbytečná! V PS2 systému nemůže nikdo vyhrát.

==============================
Dojmy z F2P, aneb vyveďte mě z omylu
==============================
Aby svět nebyl tak růžový jak se tvrdí, tak jsem se rozhodl vypíchnout jen některá negativa, která jsou v mých očích přehlížena - prostě jsem se o nich zatím nikde nedočetl.

= Asociální socializace
První zásadní chybou je vytvoření malého světa a rozdělení hráčů na servery, mezi kterými nelze komunikovat přímo ve hře. Takové ty jako "sociální" nástroje s šesti EU serverech přestávají fungovat. S charakterem "Pepa1cz", "Pepa2cz" a "Pepa3cz" se totiž budete přes 3 servery těžko sociovat.

= Větší počet serverů než možných charakterů
Netuším, jak je to s maximálním počtem charakterů u "nějak" placených účtů, ale v republice jen s 10000000 obyvateli a touhou si kooperovaně zahrát bez jazykové bariéry je problém najít česky a slovensky komunikující partu. Vezměte na to google a dopadnete stejně, najdete i outfity se zoufalci snažící se hrát PS1, které bylo podle různých tvrzení úspěšné, spíše ale úspěšně vypnuté. Kámen úrazu tedy vzniká, pokud se dostanete maximálním úsilím na level 3 a zjistíte, že jste vlastně na špatném serveu a za Čechem musíte změnit charakter (smazat charakter i s levelem a certy), tak si to za neznalost vyžerete.

= Charakter fail
Bohužel, každý charakter je vázán vždy na jeden server (viz výše), to ale za podmínek, že nesmí mít shodné jméno s charakterem na jiném serveru. Ať tedy budete válčit na třech různých serverech za stejnou stranu, tří Pepanů ("Pepa1cz", "Pepa2cz" a "Pepa3cz") se nezbavíte.

= Capture fail
V tomhle ohledu lze vinit Sony z naprostého upuštění od takticko-strategických možností PS2. Jejich systém vlivu sousedních hexagomů nemá na zabírání prakticky žádný vliv. Důvod je prostý, než stihne zareagovat dostatečný počet obránců (adekvátní síla pro obnovení chodu generátorů štítů), je celá základna v trapu. Dokazuje mi to včerejší (32%,35%,33%, 13.2.2013) bleskový útok po křídle ze 3/4 naplněného platoonu, jehož jsem byl účasten. Postupně se zabralo 6 základen včetně těch největších pří mém skóre 5 kia 2 killy za dobu 35 minut a celkového počtu 14 ziskaných certů (cca 3500 bodů).

=EXP fail
Získávání EXPů v tanku a v pěchotě má rozdílné tempo. S potenciálně lepší zbraní, tankem, totiž získáte za stejný výkon v killech naprosto totožný počet EXPů. Přitom tanky umožňují sbírat EXPy mnohem rychleji nejen kvůli jejich pohyblivosti, ale i výkonu zbraní.
Mít v tanku a letectvu desetinu EXPů za kill pěšáka by bylo jakkoliv nepříjemné, ale spravedlivější.

=Zaměřovač v tanku
Sice nelze snadno pochopit, že je v roce 3000 standardem absence systému řízení palby s automatickým zamykání cíle, ale v rámci zesložitění budiž. Kdyby bylo alespoň automatické vyvažování kanónu, dalo by se to chápat, tímto se tedy tank hodí akorát tak k palbě ze zastávky. To ale stále není vše, Sony vyrábějící foťáky není schopno udělat optický zaměřovač ani standardu druhé světové války. Pokud tedy chcete odečíst zaměřovačem vzdálenost tanku podle miliradiánů (v Tankovém praporu Maňasovo určení vzdálenosti dílcovou metodou nad modelem bojiště), máte smůlu. Dokud se váš mozek nenaučí rozeznat pro každé zvětšení optiky vzdálenost, nemáte šanci trefit vzdálenější cíl první střelou (pokud to jde, držte si skrz certy optiku u všech vehiklů na stejném přiblížení, mělo by to pomoci).

= Absence frontové linie, chaos
Možnosti útočit kdekoliv bez zásobování působí především chaos. Těžko říci, zda-li designerovi došlo, že budou válečníci systém zneužívat do krajnosti prováděním bleskových výpadů bez možnosti nějak efektivně řídit přísun posil. Systém dostatečně nevaruje (nemá nástroje) a tak to taky vypadá.


= Vehikl design fail (omezené rozhlížení, bez podpory TrackIR)
Jakkoliv se zdá podivné, udělat dogfight letadlo bez možnosti výhledu za sebe je pro dogfight souboje systémová sebevražda pilota (moc jsem zatím nelétal, ale certy pro přežití bych jako pilot simu doporučil jen do rychlosti, když není vidět dozadu). Klasičtí FPS hráči s největší pravděpodobností headtracking minuli a nemožnost rozhlédnout se v pěchotě možná považují za standardní ... rozhlížet se zbraní bez volného otáčení hlavy, v jakém století to žijeme SONY ?
Další problémy se odhalují samy: tanky mají malou světlou výšku, čtyřkolku lze zneviditelnit i v případě s přimontovanou výzbrojí schopnou ničit tanky, z vozidla lze bez újmy vystoupit i za rychlosti 70km/h.

= Mapa je malá
Pokud recenzent tvrdí, že má PS2 obrovské mapy v porovnání s MMO FPS konkurencí, tak je významně neinformovaný, nebo záměrně lže. V MMO FPS existuje svět 1400 krát větší než ostrov v PS2 (kontinent mu neříkejme, je to ostrov).

=Vehikly nade vše
Chybí místo, kde se dá v exteriéru bojovat v pěchotě a bez tanků.

=Absence skutečného cíle (BIG FAIL)
Co říci na konec úvodní části, válku nelze vyhrát, a tak se cílem stává samotný boj. Samotný boj ovšem válečníkovi nevydrží dlouho, protože nemá cíl, který by se jevil téměř jako nesplnitelný. Nemá cíl, za který by stálo bojovat. Věřící by jistě mohl okřídleně tvrdit, že je cílem cesta. Ve hře kde ale není žádný cíl je cesta zbytečná.

Světe div se, existuje free PvP MMO FPS, které nemá ani jednu z uvedených závad.

/* Jsem zvědavý, kolik nadšení vzbudí můj negativní komentář. Sic nerad lidi nabádám k lajkování, ale tohle mi přes všechny pozitivní recenze nedá. Dejte tam plus nebo mínus, je to zadarmo.

V hodnocení jsem se po týdnu hraní odhodlal přes výše uvedené k 65%. Špatná hra to není, ale terno taky ne, obzvlášť pak, když je PS2 kopie jednoho druhoválečného PvP MMO FPS simulátoru z druhé světové */


=====================================
= Dodatek o Trollování (16.4.2013)
Anoncovaná STRATEGY ON GLOBAL SCALE, UNPRECEDENTED SCALE, ostatně jako většina PR hlášek typu "My Sony", vede za použití PLANNING, TEAMWORK AND COMMUNICATION, k další úžasné vlastnosti, která se projevuje systémovým trollováním. Capture fail a Absence frontové linie tomu totiž významně napomáhá. Princip takového trollování spočívá v nasednutí do letadla s jednotkou infiltrátor, přesunu za frontu, pohackování všech terminálů základny a zabrání capture pointů s přesunem na další základnu. Pravda, za frontou nelze zabírat sektory a tudíž taková činnost nedává smysl, ale to do doby, než zjistíte, že určitému objektu náleží i spawn, na kterém lze neomezeně spawnovat pechotu, letadla, tanky a náklaďáky umožňující další spawnování pěchoty. Ač je tedy sektor v nepřátelských rukou, z pohledu rození techniky se chová jako vlastní. Takové trollování se pak dá zjistit pouze fyzickou kontrolou na místě, z mapu nelze vyčíst a systém před tím nevaruje.
Závěr: Je to prachsprostá střílečka - upraveno hodnocení na 65% do doby, než Sony
zamezí trollování.

= Dodatek k Asociální socializaci
Nekolikrát opakovaně jsem zkoušel klávesu "Insert", k automatickému přidání do squadu, a zdáse funguje bez jakéhokoliv smyslu. Jednak opakovaně vybírá totožný squad, i když ho hráč vteřinu předtím opustí, druhak vybírá i squady o 6, 8 nebo 12 lidech, které jsou roztahané na 3 ostrovech a ještě ke všemu v různých sektorech. Taková funkce je nepotřebná

= Hodnocecní
V hodnocení se záměrně nevyjadřuji k balancu (ač si na něj všichni stěžují, nenechávám se ovlivnit), ten považuji za vlastnost, kterou lze pouze měřit, protože jde o vymyšlený svět. Stejně tak má PS2 100/100 za funkčnost. Občasné lagy nejsou sice příjemné, ale ty těžko přisuzovat konkrétnímu viníku bez analýzy dopadu běhu vlastního prostředí na ně.

Pro: zdarma je to, nepadá to a člověk při tom zapomene na svět okolo, má-li důvod

Proti: žádný cíl, malá mapa, rychlé zabírání, nevyvážené přidělování EXPů, design vehiklů, strategie umožňující trollování

+13