Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Niktorius (15.02.2021 19:36): Kde jsou ty časy, kdy jsme ženské hrdinky brali, že prostě jsou a obvivovali je, zatímco dneska to musíme halit do slov jako neomarxismus (bez urážky, taková je doba). :-) Jako uznávám, nemám rád vynucené věci. Například remake Noc oživlých mrtvých z 90 kdy nahradili hlavního hrdinu ženou a působilo to dost uměle.

A neustále se divím narážkám na ten gamepad. Jako ano trojzubec byl svůj, ale po chvíli hraní jsem ani nevěděl, že mám v ruce něco tak "strašnýho" a upřímně zkoušel jsem ten remake na X360 a na tom "standardizovaným" gamepadu mi to přišlo šílený (nedalo se to hrát). Ale nutno podotknout, že v multiplayeru jsem na tom nahrál spoustu času. Dneska už asi nedohledám, kolik to bylo hodin, ale bylo to furt zábavný. Ono vlastně moje hodnocení, stejně jako u GoldenEye, je hlavně kvůli multiplayeru. Sice na PC v tý době byly věci jako CS, Unreal Tournament, atp., ale tohle mě bavilo víc...
@H34D (27.11.2020 17:53): S tím neomarxismem to byla ode mne samozřejmě ironická narážka, a to hned na dva trendy:

1) Za "neomarxismus" se označuje cokoli, co lidi vnímají jako něco liberálního, levicového, progresivistického, směřujícího k podpoře menšin apd., což je prostě věcný nesmysl a vůbec to neodpovídá smýšlení skutečných představitelů filosofického směru zvaného "neomarxismus" jako byl Adorno, Horkheimer apd.

2) Jakmile se v nějakém díle objeví žena, černoch, gay apd. ve významné roli, je to bráno jako právě ten neomarxismus, politická propaganda apd. Třeba ženy v Battlefieldu byly komentovány jako důsledek tlačení nějaké ideologie, proto mi přijde zajímavé poukázat na to, že ženy v akčních rolích byly už ve starších hrách, a tehdy to negativní pozornost nebudilo (v Medal of Honor Underground je přímo partyzánka během druhé světové války, takže jako v tom Battlefieldu).

Je samozřejmě problematické tyhle hry s ženskými hrdinkami automaticky považovat za feministické, protože obvykle s žádnými feministickými motivy nepracovaly (tvůrcům Metroidu prostě jen přišlo zajímavé, kdyby se ukázalo, že hrdina v obleku je vlastně hrdinka, jinak identita Samus Aran nemá na nic vliv) a ještě počítaly spíš s mužskými hráči a jejich preferenci (hypersexualizovaná Lara, nebo i ta Samus Aran, která se na konci svléká podle toho, jak rychle hrou hráč proběhl :) ).

Na Perfect Dark je zajímavé i to, že podobně jako Deus Ex se inspiruje konspiračními teoriemi, které teď také vnímáme jinak (a víc politizovaně), než byly vnímány kdysi.
@H34D (28.11.2020 19:45): to ještě neznamená, že se nemůžeme vzájemně hejtit!

A navíc si jsem asi na 20% jistej, že znám osobně i Shoggota, ale on o tom nejspíš neví a já taky ne :-)
@Niktorius (komentář): Páni, teraz som si všimol, že obe z mojich najobľúbenejších FPS (NOLF a MOH: U) majú hlavného hrdinu ženu. Znamená to, že som feministka? :D
A samozrejme dobrý koment, viac takých. ;)
@H34D (28.11.2020 13:03): ne? Já myslel, že třeba taková Paní Bovaryová od Flauberta je typický příklad feministického neomarxismu.

Je divné, jak se ten svět mění, pamatuju si, jak tehdy byly kozy přesně ten důvod, proč se Tomb Raider proslavil :-)
@Dan9K (28.11.2020 12:36): Právě ženská hlavní hrdinka ještě nemá nic společného s neomarxismem. A pozor na kozy, jednou jsem o nich psal v diskusi k nějakému dílu Tomb Raideru a zdejší asociálové mě hned setřeli, že jsem trapnej. :(
@Niktorius (komentář): Uctivě žádám vysvětlení, proč by Perfect Dark a NOLF měly být příkladem neomarxismu. A vysvětlení, které má hlavu a patu, prosím. :) Kladný bod dostaneš za to, pokud na rovinu přiznáš, že ses jen tím termínem snažil být zajímavý.