Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Pár následujících dní je android verze zdarma na HumbleBundle (Mobile halloween)
@ugraugra (11.07.2013 10:58): Že to je na hraně nepopírám (psal jsem, že to není typické rpg :), pořád to je ale méně na hraně než ta strategie (ať už sociální nebo jiná). Textová adventura to není zcela určitě. Arkáda to podle mne také není. Ty mezihry by byly arkádami, kdybych je třeba po dohrání mohl hrát jednotlivě. Takže bych mohl např. čelit vzrůstajícím vlnám zombíků a to, jak dlouho vydržím, by se zapisovalo do žebříčku, díky čemuž bych se mohl překonávat. V OT jsou to ale prostě jen obyčejné akční mezihry.

Speciální schopnosti jsou alternativa k vylepšování station vagonu. Mohou být tři. Já jsem se nechal vytrénovat v rychlejším střílení a v nalézání více peněz. Tenhle prvek je přece pro rpg typický. V městě si lze občas zaplatit trénink a díky tomu se pak profiluje postava (takže se tak vlastně formuje odlišná role). Proti je to, že se tyhle vlastnosti nedají volit moc svobodně (třeba na začátku cesty). Zkrátka se v nějakém městě objeví postava, která nabídne za úplatu naučení nějaké schopnosti, podobně jako se nabízí vylepšování station vagonu.
@Artran (11.07.2013 10:16): Řekl bych, ze je to na hraně. Některé Rpg prvky tu jsou, ale není to dost na to, abych to vnímal primárně jako Rpg. Hlavně mám problém s tím, ze postavy se nijak nevyvíjí, nezlepsuji. Nemají žádné vybavení. Ze se můžeš zlepšit speciálními schopnostmi, o tom nic nevím. Ze bych něco přehlédl? Navíc partaci tu jsou úplně k ničemu, do hry vlastně nezasahuji a jsou tu jen jako meatshield.
@ugraugra (11.07.2013 09:22): Vycházím z toho, že: máš vlastní partu, musíš se starat o zásoby, o zdraví, vylepšuješ station vagon, můžeš zlepšit i sebe speciálními schopnostmi a ve městech si volíš questy (akční minihry). Těch rpg prvků je tam docela dost. Proti je to, že tam nejsou konkrétní staty a že cestu mezi městy a osadami nelze nijak volit (podobá se to trošku cestování po mapě v Blade of Destiny a Star Trailu, kde cestu lze plánovat jen v jednotlivých uzlech, ale ne mezi nimi).

Jako tahová strategie by se to dalo chápat snad taky, ale tenhle typ strategického uvažování je pak ve spoustě rpg (kde, když jdu např. do dungeonu nebo divočiny a opouštím město, tak si také musím naplánovat nějaké zásoby atd.). Tah navíc lze kdykoli přerušit a jsou různě dlouhé. Takto by se pak dala chápat i funkce spánku v rpg, který pak také vlastně dělí hru na tahy. Oproti tomu ten typ strategického myšlení, který je přítomen v klasických strategiích tu úplně chybí.
@ugraugra (10.07.2013 23:42): Podle mě je android verze a verze ze steamu totožná, protože to mám díky Humblu android bundlu, kde ale byl i klíč ke steamu (a hrál jsem to přes Steam).

Já bych byl pro to to zařadit jako akční / rpg. Není to sice úplně typické, ale má to do toho, řekl bych, nejblíže. Sociální strategie (?) a textová (??) adventura je zavádějící.
Jsou tam nějaka vylepšení oproti androidi verzi?

Jinak fuj ty vole, ty žánry jsou zvolený hrozně, sociální strategie? vážně? koukali jsme se co v tomhle subzanru vedeme?