Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jen pro zajímavost, dokud jsem neodehrál 1. Kapitolu za Temenose (hraju za Throne), neukázala se mi v inventáři položka knowledge, kam se zapisují (asi) informace z výslechů. Nevím jestli je to schválně, nebo bug.
Sic to je známá věc ale zase si napíšu že to přeskakování mezi postavami je asi největší důvod proč mně to nikdy nechytlo jak by mělo :)
@dupo (24.07.2023 15:44): Co si pamatuju, tak jsem nehrál všechny hned a klidně jsem si je odložil na později. Ale stejně jsem to nevydržel moc dlouho, takže nevím, jak moc se to dá odkládat.
Začal jsem hrát hru a zajímalo by mě, odehrávali jste první kapitolu u ostatních hned jak jste je získali? Ovlivní něco, když si jí zahraju až někdy později? Sotva jsem začal a nechce se mi hned zase hrát začátek s někým jiným.
@Solidor (23.03.2023 19:42): Dle tvého hodnoceni jsem ani nepočítal ze bys souhlasil a je fajn ze se ti to líbilo. Dlouhodobě to může už působit ze OT nemám rád, ale ono to tak není, jen se to nestřetlo úplně s moji jrpg náturou. Upřímně by mně víc vyděsilo kdybys tomu dal třeba 60 :)
@Solidor (komentář): Jo ty prostředí vypadají fajn ale co se týče postaviček a příšer je to dost hrozný, vždyť i taková Valkyrie Profile z roku 99 má mnohem lepší :)
Ja teda mám za to ze jsou nějaký prudérní normy pixel fanatiků kde se měří každý pixel a jejich počet a od jisté chvíle to už nepovažuji za echt pixel art a možná se toho tvůrci Octopathů drží ale z mojeho pohledu to není nic moc a i ten kontrast těch postaviček a příšer s tím DoF/god rays/ particle/HD2D/atd stylem mi rve oči. By tam mnohem víc sedli nějaký Bravely Default kopýtkové 3D modely :)
@Tainaru (komentář): Tak mi napadlo, že keby si mal odporučiť hráčovi, ktorý si chce zahrať len jednu Octopath Traveler hru, ktorý diel by si odporučil? Povedzme, že dôvod, prečo len jednu hru, je, že nemá na dve čas.
@Tainaru (14.03.2023 13:02): Jasne. To ja taky samozřejmě. Obvykle ty údaje na how long vůbec nechápu v porovnání s moji herní dobou.
Ale obecne mi přijde 60 hodin jako číslo kde se už dá se hrou seriózně zabývat, když jde o rpg :)
@Charllize (14.03.2023 12:41): Hm. To, že jsem v tom strávil delší dobu, než jak právě ukazuje howlongtobeat, není příliš relevantní ukazatel, já si vždy dávám se vším hrozně na čas :) Ale i tak toho hlavního obsahu moc není, k titulkům se to dá dohrát za něco přes 60 hodin. Můj čas completionisty je dokonce delší než nejpomalejší čas tam uvedený. Nicméně i ta nejdelší herní doba v OT2 stále nedosahuje ani k 200+ hodinám, což jsou pro mě zatím nejdéle hrané hry (pokud pominu třeba můj kumulativní herní čas přes 1500 hodin v Pokémon Shield). Hry na pár hodin pak beru jen jako jednohubky.
@Charllize (07.03.2023 16:10): Je fakt, že když se řekne čisté herní logo, tak se mi taky vybaví právě FF série. Někde jsem četl, že Yoshitaka Amano vytváří ilustrace na logo jako samostatné umělecké dílo v monochromních barvách a pouze na základě textového popisu od lidí z vývojářského studia, a až teprve vývojáři hry dají logu barvu. Docela unikátní postup.
@Tainaru (07.03.2023 15:30): Mne se to nikdy moc nelíbilo. Je to jak obaly luxusních cokolad.
Chce to trochu víc než jen písmenka.

Osobne za krásný příklad uspornosti a čistého designu a přitom i hezkého na pohled považuji třeba obaly ( evropské verze ) k Final Fantasy.
@Charllize (07.03.2023 15:18): Ono záleží hlavně na tom, jestli to dají do ruky typografovi, anebo ilustrátorovi, oba totiž zpravidla používají odlišný přístup při tvorbě obálek. Square Enix tím nepřímo dává na vědomí, že poskytuje luxusní výrobek, ovšem podle mě na nesprávném médiu :)
@Tainaru (07.03.2023 15:10): Jo Jo, dneska musí vše vypadat jak tabulky z jednání megakorporace. Ozdobnost a detail se nenosí. Plno lidi žijících cely život s počítačem a jeho programy to činí šťastnými. Inventáře ve hrách, obaly všeho možného vše jak napsané v texťáku ve windows. Kde jsou ty časy kdy inventáře zdobily draci, dnes si zapnes rpg z Fantasy světa a má to interface jak MP3 přehrávač, bleh.
@Charllize (07.03.2023 14:53): Tak na té sběratelce je podle mě nejhezčí ta krabice :) Vkládal jsem naděje právě do toho artbooku, ale vnitřek je složený pouze z několika vysokogramážních listů, kde na každou postavu připadnou dva oboustránkové artworky, což je podle mě docela chudé.
Naopak nápis na předních deskách artbooku není nic neobvyklého, je to styl aktuálních typografických trendů s čistým designem, nijak moc se to neliší třeba od poutačů na koncertní představení, kde je také třeba zaujmout především typografií. Osobně bych ten nápis jen trochu zmenšil, aby měl dál k okrajům, a roztáhl bych rozpaly. Mám však raději ilustrované desky a myslím, že by se k tomu hodila spíše stříbrná ražba.
@Charllize (07.03.2023 13:45): Podle mě taky neudělali dobře, že hru nevydali jako exkluzivku. Přemýšlel jsem nad tím už ve chvíli, kdy jsem objednával tu sběratelku, která je stejná pro všechny platformy. Krabička s hrou byla vložena separátně mimo sběratelku a to celé přišlo v ještě větší krabici. Přitom by se ta hra v pohodě vešla přímo dovnitř ke všemu ostatnímu. Prý si to tak ale zařídil Square Enix, no co se dá dělat.
@Tainaru (07.03.2023 04:10): Grind je úplně normální herní mechanika z které dnešní zoomer hráči udělali sprostý slovo a zcela neprávem ovlivňuje hodnoceni a mnoho her odešle do zapomění. :)
Jestli to už mas dohrané tak je videt jak te to chytlo a jsem rad ze tvá oblíbená, nyní už série, nezklamala.
Kazdopadne mi přijde ze oproti prvnímu dílu který způsobil poprask se tady zavřela voda driv než to stihlo začít, Ja dávám vinu tomu vydání i na jiné platformy, to Nintendo komunita nerada. Za mne to měli držet na switchi i když jsem samozřejmě radši když to je i na PS, z hlediska osobní pohodlnosti.
Za mě je to super hra s úžasnou hudbou a vizuálem. Ze všech těch HD-2D her podle mě zatím vizuálně vyčnívá nejvíc. Postavy jsem si opět víceméně oblíbil, souboj se superbossem byl hodně intenzivní, end game s většími interakcemi mezi postavami pak zabrnkalo i na moji emoční notu. Uteklo mi to jako voda :)
Jediná negativa bych viděl spíš v gameplayi, kde z těch speciálních unikátních secret jobs jsem upotřebil jenom dvě (ze čtyř), ale ty jsou zato silné. Grind může někomu připadat otravný, ale dá se zmírnit anebo utíkat ze soubojů; já si ho naopak docela užil.