Nobody Wants to Die je cyberpunková neonoirová detektivka. Nacházíme se v New Yorku roku 2329. Pokročilá technologie umožňuje nabídnout lidem věčný život díky ukládání vědomí do paměťových bank nebo do nového těla. Samozřejmě za určitý obnos, který si ne každý může dovolit.
Hlavní postavou hry je James Karry, detektiv z oddělení Mortality Department, který pátrá po sériovém vrahovi, který podle všeho zabíjí občany z městské smetánky. To se právě detektiv snaží zjistit a u toho dokázat, že v nejvyšších vrstvách se děje něco nekalého. Hrdina má však i vlastní problémy a nemusí ho vlastní šéf, a tak se vrhá do pátrání na vlastní pěst. Naštěstí mu začne pomáhat nová policejní spojka Sara Kai. Spolu tak riskují vše ve snaze přijít všemu na kloub.
Hratelnostně je Nobody Wants to Die konverzační adventura s detektivními prvky. Mimo mnoha rozhovorů nabízí i vyšetřování na místě činu. Zde můžeme manipulovat s časem, hledat důkazy a vodítka a nakonec si přehrát, co přesně se stalo. Rozhovory nabízí možnosti voleb, které mohou ovlivnit příběh, hra nabízí několik konců.
No, nejsem z toho kdovíjak nadšen. Ten fantastickej worldbuilding a vizuál si zasloužil výrazně lepší (a větší) hru, než jakou dostal. Storytelling i dialogy mi přišly místy až nesmyslný a gameplay je prostě takovej lepší walking sim. Což jsem tedy čekal, ale i tak. Ty přetáčky minulosti byly ale pěkně udělaný.
Šestihodinovka, jíž dohrát mi zabralo delší dobu, než dohrání třicetišestihodinovky TLOU2...
Šestihodinovka, jíž dohrát mi zabralo delší dobu, než dohrání třicetišestihodinovky TLOU2...
Pro: atmosféra, krásně a detalně zpracovaný herní svět
Proti: několik ne až tak zajímavých interiéru ve kterých se odehrává značná část hry, někdy šroubované dialogy