Nobody Wants to Die je cyberpunková neonoirová detektivka. Nacházíme se v New Yorku roku 2329. Pokročilá technologie umožňuje nabídnout lidem věčný život díky ukládání vědomí do paměťových bank nebo do nového těla. Samozřejmě za určitý obnos, který si ne každý může dovolit.
Hlavní postavou hry je James Karry, detektiv z oddělení Mortality Department, který pátrá po sériovém vrahovi, který podle všeho zabíjí občany z městské smetánky. To se právě detektiv snaží zjistit a u toho dokázat, že v nejvyšších vrstvách se děje něco nekalého. Hrdina má však i vlastní problémy a nemusí ho vlastní šéf, a tak se vrhá do pátrání na vlastní pěst. Naštěstí mu začne pomáhat nová policejní spojka Sara Kai. Spolu tak riskují vše ve snaze přijít všemu na kloub.
Hratelnostně je Nobody Wants to Die konverzační adventura s detektivními prvky. Mimo mnoha rozhovorů nabízí i vyšetřování na místě činu. Zde můžeme manipulovat s časem, hledat důkazy a vodítka a nakonec si přehrát, co přesně se stalo. Rozhovory nabízí možnosti voleb, které mohou ovlivnit příběh, hra nabízí několik konců.
Jsem zatím mírně zklamaný z voiceactingu. Ne ani tak z těch herců, ale z těch dialogů. Někdy až moc tlačí na pilu co se týče Noirových hlášek. Celkově je to ale fajn záležitost. Zejména exteriérové části jsou pěkným mixem Metropolis a Blade Runnera. I na Páty Element jsem chvílemi zavzpomínal. Určitě pak napíšu komentář. Více a lepších prosím!
Pro: atmosféra, krásně a detalně zpracovaný herní svět
Proti: několik ne až tak zajímavých interiéru ve kterých se odehrává značná část hry, někdy šroubované dialogy