Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Move or Die

21.01.2016
05.03.2019
kompatibilní
57
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Podstata hry je vyjádřena již v názvu: Pokud se zastavíte, umřete. Pohyb vás léčí, stání na místě zabíjí. Tato zběsilá plošinovka je určená pro více hráčů, je možné hrát i ve více lidech na jednom počítači. Jedna hra je složena z celé řady krátkých kol, mnohdy trvajících sotva několik sekund. Každé kolo se hraje v jiném herním módu, kterých je k dispozici několik desítek. Většinou je zkrátka cílem přežít déle než ostatní, což je pak náležitě bodově ohodnoceno. Hráč získává za odehrané zápasy zkušenosti, za což se mu postupně odemykají další herní módy a kosmetické doplňky.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Slušně zábavná párty hra s otřesným přístupem k odemykání obsahu.

Hra je složena z několika desítek plošinovkových miniher pro 2-4 hráče. Každá minihra trvá do minuty (ale klidně i 10 sekund). Hru jsme hráli s kamarády ve 3 lidech, a po čase nám to přišlo už málo, takže jsme přibírali náhodného čtvrtého z Internetu. Ve 2 lidech bych to určitě nehrál, to by byla nuda. Minihry jsou zpočátku docela zábavné, dokud nejsou okoukané, ale po odehraných cca 5 hodinách už to začínalo být poněkud stereotypní (ta cca polovina co jsme měli odemčených, viz později). Hry jsou totiž hodně minimalistické, s extrémně jednoduchými pravidly, aby to každý pochopil a okamžitě mohl hrát. Zároveň mi některé minihry přijdou poněkud nedomyšlené a přímo se vybízejí zjevná vylepšení, která tam však nejsou.

Řekl bych, že ideální případ pro Move or Die je domácí párty (nejlépe s alkoholem). Tam to může být hodně zábavy. Na pravidelné dlouhodobější hraní s kamarády to je podle mě příliš plytké.

Technicky je hra na tom trochu rozporuplně. Hra obecně funguje, ale za těch pár hodin jsem narazil na až příliš velké množství problémů - občas nebyli vidět přátelé online, občas jsem nedostával žádné odměny za pokročení na vyšší úroveň zkušeností, v některých úrovních hra brutálně zpomalila na 1 FPS (na diskuzích si na to stěžuje kupa lidí), párkrát to spadlo. Zároveň hra nepodporuje přemapování kláves (střílení šipkou dolů je fakt nepříjemné) a autor hry se vyjádřil, že s tím, jak je hra napsaná, tak už to teď není možné změnit. Hm. Technická excelence to prostě není.

Nejhorší nakonec, a důvod, proč jsem nedal lepší hodnocení. Autoři se na webu a ve videích chvástají tím, jak nesnáší mikrotransakce a jak je ve hře fér model získávání dalšího obsahu. Dalším obsahem jsou kosmetické věci (vzhledy postaviček, efekty, atd), herní mutátory, a ... minihry (kámen úrazu). Z cca 30-40 typů miniher máte na začátku odemčených cca 10, a všechno ostatní si musíte koupit za zlaťáky. Zlaťáky se vydělávají hraním. Problém je, že minihry jsou rozdělené do klasických kategorií common, uncommon, rare a epic, a jejich cena roste exponenciálně (vy samozřejmě začínáte s výběrem z common). Našetřit na nejdražší úrovně by vám trvalo pravděpodobně desítky hodin (a to nesmíte pořád prohrávat). Takže autoři vyměnili model "mikrotransakce nebo grind" za model "pouze grind, a to hodně velký". Efekt je takový, že musíte pořád dokola točit 10 základních miniher, abyste si milostivě mohli odemknout časem další. A každé další kolečko je delší. Jelikož jsme byli 3 kamarádi, tak jsme se domlouvali a každý kupoval jiné minihry, abysme si toho co nejvíc zahráli. Pokud bych nehrál se známými, tak by mě to ani těch 5 hodin nebavilo. Po těch 5 hodinách jsme měli odemčenou hádám polovinu nebo trochu víc, ale další minihry by vyžadovaly stále delší a delší strávený čas.

Aby autoři hráče ze začátku hned neodradili a trochu je navnadili na budoucí grind, tak s každou úrovní zkušeností dostáváte náhodné bonusy (vzhledy, mutátory, i minihry), samozřejmě s odpovídající pravděpodobností (common...epic). Takže vás to ze začátku motivuje a říkáte si, že to není tak špatný. Jenže zkušenostní úrovně začnou hodně zpomalovat, a po 10. úrovni již dostáváte pouze kosmetické věci (alespoň z naší zkušenosti a podle reakcí na Internetu). Aby se smyčka neutáhla málo, tak nelosujete pouze z neodemčených věcí, ale ze všech, a pokud vám padne duplikát (vzhled/minihra/atd co už máte), tak místo toho dostanete pár zlaťáků a máte smůlu. Dost mě naštvalo, že autoři vzali ty nejhorší, nejvíce proti-zákaznicky namířené systémy, a implementovali je do hry, a pak se chlubí, že nemají placené mikrotransakce. Já bych opravdu rád zaplatil rozumnou částku a měl k dispozici celou hru. Takto mám pocit, že jsem si koupil demo nebo nějakou vykastrovanou free-to-play verzi.

Samozřejmě mám představu, proč je systém progrese nastavený tak jak je - aby si udrželi živou online komunitu hráčů. Sice to hodně hráčů znechutí, ale jiná skupina se chytí na grind a udržuje aspoň minimální množství lidí online, a hra nevypadá mrtvá. Nepovažuji to ale za dobrý obchod.

Malou útěchou pro někoho může být, že pokud hrajete lokálně (u jednoho počítače), tak máte všechny minihry odemčené. Ale zkušenosti se vám žádné nepočítají, a jakmile si budete chtít zahrát přes Internet, tak začínáte na nule.

Takže celkově dobré na chvilkové zabavení (kupoval bych zásadně ve slevě), ideálně na párty, a počítejte s grindem nebo s tím, že si polovinu obsahu nezahrajete.

Celkové hodnocení: Dobrá
+11