Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Ó, jaké to milé překvapení, že na nový Mortal Kombat jsme nemuseli čekat 15 let! Na druhou stranu, pár měsíců bychom si i my, nadržení bitkaři s velkými bicepsy, rádi počkali, pokud by to znamenalo, že hra vyjde optimalizovanější. Graficky je MK X prakticky stejně pěkný jako MK9, nechápu tedy, proč má o tolik vyšší HW nároky. Nemám rád ten pocit, když po instalaci 31 GB dat (proboha, co na tom tolik zabírá?) zjistím, že mi hra nejde spustit, protože ten samý Unreal 3 engine, který proháníme grafickými kartami už roky, si najednou nevystačí s GF 360…

Opustíme technikality a přejdeme na fatality (a ne, tím nemyslím Marcela Vaňka). Hra nejen vypadá jako MK9, ale ona se i stejně hraje! Ovšem teď to myslím absolutně v dobrém, protože do stejných, osvědčených a skvěle fungujících herních principů jsou nasazeny nové postavy, nové kombíčka, nové special moves, nové x-raye atd. Vaše zkušenosti z předchozího dílu jsou přenositelné, u postav jako např. Scorpion zaznamenáte změn spíše méně, ale stále se nemusíte bát, že byste byli ochuzeni o příjemné učení se nových bojových triků, které jistě využijete nejen ve hře, ale i ve škole, v práci, v partnerském životě, na ulici, v nočních barech atd.

Líbí se mi nápad, kdy si po vybrání postavy musíte zvolit ještě jednu ze tří specializací, tohle je velmi fajn, myslím, že díky tomu se dá vymyslet spousta různých kombinací boje a bavit se dlouhé hodiny v multiplayeru s kamarády. To je super. Co se týče singlu, zde už je situace o poznání slabší. Tedy nejdřív jsem byl nadšen z toho, že se hra posunula o 20 let vpřed, čímž si vytvořila prostor pro spousta zajímavých událostí, flashbacků a hlavně čímž mohla do hry zakomponovat potomky našich starých známých postav, ale… ALE ten potenciál zůstává dosti nevyužit. MK9 měl chytlavý příběh, který jsem označil jako „příjemně stupidní“, kopíroval filmy, pak si vymyslel vlastní odbočky a opravdu dokázal být většinu svého času nefalšovaně úsměvný. To, že MK X je o něco stupidnější bez problému akceptuji, stále jsem se velmi dobře bavil, ale nechápu, proč je kampaň tak krátká?! Vždyť vytvořit pár dalších ingame animací není až takový problém. Celková herní doba do 4 hodin a k tomu nemastný, neslaný závěr? To tedy není nic moc.

Nejoblíbenější postavy: Scorpion, Cassie Cage, Erron Black, Sub-Zero, Takeda, D'vorah, Kung Jin.
+18
  • PC 70
Posledním dílem této krvavé série, který ještě držel můj zájem, byl díl třetí, pak se mé senzory a artritida v kloubech přesunuly ke konzoli a sérii Tekken. No, upřímně, více mi vyhovoval styl vyprávění dílů předešlých, využívající pouze skrolující text. Zde je vyveden poměrně amatérsky, jak technickým zpracováním tak scénářem. Neznám moc univerzum, snad jen ty dva 90' béčkové filmy a první herní triptich, ale pokud budeme brát filmy jako zábavné béčko, tak Mortal Kombat X musím hodnotit jako nedoladěné déčko. Nevadila mi ani tak ta naivita, jako nesourodost a všeobjímající mišmaš, kdy v každé kapitole hraji za někoho jiného a pokaždé ve stejné dikci - vždy tři protivníci a občas QTE a to až do samotného, slabého závěru.

Naproti tomu, boj a arény, to je jiné kafe. Při výborně naučených pohybech, kombách a speciálkách je na akci při jednotlivých soubojích radost pohledět. Detailně zpracované krvavé údery skvěle dokreslují zvuky lámaných kosti, trhání měkkých tkání a kolapsů životně důležitých orgánů (žádná zvuková obdoba potupné operace žlučníku). K tomu občasná sarkastická průpovídka postav a unikátní koktejl bezbřehé brutality a korekcí nezatíženého vtipu může být podáván.

Pro: brutalita, postavy, řádná řež ve dvou

Proti: příběh v singlplayeru

+17 +18 −1
  • PC 90
Je neuvěřitelné, že je tomu už tolik let. První Mortal Kombat (MK) vyšel v roce 1992 a bylo to něco šíleného. Na tehdejší dobu nic takového nebylo a nás to všechny dokonale bavilo a šokovalo. Jsem rád, že série neumřela a žije si dál... MK X je v pořadí desátá hra z univerza a svým předchůdcům dělá čest. Jde z ní cítit, že vývojářům není série cizí a pracovali na ni srdcem i duší. Nebudu zde rozebírat HW problémy při uvedení hry, hru jsem si pořídil za pár korun nyní a musím ji jen pochválit. Audio-vizuální stránka je naprosto úžasná a hektolitry krve stříkající z monitoru by potěšili nejednu krevní banku. :) Výběr bojovníku je rozmanitý, máme zde několik nových a zajímavých postav. Každá postava se navíc dá hrát na tři varianty tedy i tři drobné změny vizáže. Brutalita FATALIT je opět pověstná a zdrcující. Komba z rentgenového pohledu jsou opět zábavná. Po dokončení souboje ve věži čeká krátký zakončovací příběh pro každou hratelnou postavu. A to nemluvím o Story modu nebo kryptě u které jsem dostal málem infarkt. (arachnofobici opatrně, v kryptě na vás čeká velké chlupaté překvapení) Z toho všeho lze vycítit láska k sérii a poctivost. Co se tedy za těch 26 let série změnilo? K lepšímu mnohé. Už jen že série žije, má atraktivní kabát a spoustu krvavých momentů. Z toho horšího mne upřímně nic nenapadá. Snad jen, že některé arény mne zrovna nenadchly, ale to může být jen můj osobní názor. Můj celkový verdikt: Ještě jeden "fight" a jdu spát. ;)

Pro: audio-vizuální zpracování, je to zábavné a krvavé, MK je z5

Proti: některé arény mi nesedly

+15
  • PC 80
  • XOne 75
Úvod do deja
➤Hra nás v story móde vtiahne do pokračujúcej vojny medzi Zemov (Earthreal) a Outworldom.

Plusy hry
➤postavy: celkovo máme k dispozící 24 postáv + vlastníci kombat packov dostanú daľších 9 postáv. Za 12 znich budeme postupne prechádzať story mód. Každá postava má svoje vlastné kombá, schopnosti ale aj príbehové pozadie, takže každá je unikátna. V tomto diely do hry pribudli nováčikovia ako Cassie Cage či votrelec, predátor, Jason alebo Leatherface.
➤fatality: jedna z najznámejších vymožeností Mortal Kombatu. V tomto diely su fatality stále rovnako brutálne, vtipné a kreatívne ako v predchádzajúcich.
➤kombat system: ako som už napísal vyššie tak každa postava má svoje vlastné kombá a schopnosti. Pri výbere postavy si môžete vybrať s troch typov bojových štýlov danej postavy, z toho dôvodu sa vám počet rôznych komb zvyšuje.
➤krypta: ako v predchádzajúcich dieloch, aj v tomto sa nachádza krypta. Miesto kde nakupujete napríklad skiny alebo brutality, ale môže vás tu zastihnúť aj celkom slušný scarejump.

Mínusy hry
➤finálny súboj: samotný príbeh nechcem hodnotiť pretože si ho viac užijú ľudia ktorý sa orientujú vo svete MK. Ale dovolím si ohodnotiť finálny súboj. Človek bi čakal že finálny boss ( tak ako v predchadzajúcom diely ) porazí väčšinu postáv ale to sa bohužiaľ nestalo, pretože na scénu nabehla kráska Cassie a nakopala až moc rýchlo riť nielen jemu ale každému nepriateľovy.
➤Kombat packy: pokiaľ si chcete odomknúť všetky postavy tak si budete musieť priplatiť a kúpiť Kombat packy. Pokiaľ bi bol len jeden tak to dokážem pochopiť, ale dva. No pokiaľ si budete chcieť skúsiť súboj medzi votrelcom a predátorom tak nemáte na výber a budete si musieť kúpiť obidva.
➤smrt niektorých postáv: vývojari sa neboja nechať zomrieť pár postáv ( mohli sme to vydieť napríklad na konci minulého dielu ). Smrť Quan Chiho bi som dokázal prehliadnuť ale to že autori nechali zomrieť práve Mileenu je čisté svinstvo.


!! Záverečné zhrnutie !!
-Mortal Kombat si človek určite nekúpi kvôli story módu. Nehovorím že bi bol zlý ale nič sa nevyrovná pocitu ked nakopávate prdel svojim kamarátom, rodine alebo niekomu náhodnému v multiplayeri. Nové postavy ktoré sa do hry pridali určite dokázali zapadnúť. Kombat systém je ešte svižnejší a pokiaľ ovládate pár komb tak vás nikto s kamarátov neporazí. ( pokiaľ nestláča všetko naraz ). Posledná cutscéna sa pekne nahráva na daľší diel takže sa môžme už len tešiť s čím novým vývojári prídu. A určite im žiadny fanúšik neodpustí smrť Mileeny, a ešte ked ju zabije taký charakter ako D´vorah.

➤Čas strávený v hre: 14 hodín
➤Achievementy: 14/73

HODNOTENIE: 80/100%.

Pro: postavy, fatality, krypta, multiplayer

Proti: Kombat packy, rozbitý ovládač

+14