Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 30
Ground Zeroes je jen prolog k Phantom Pain. Big Boss má z kubánské základny vysvobodit 2 postavy známé z Peace Walkera (kterého jsem na na PSP nehrál). Já GZ dohrál za hodinu, ale lze v tom strávit max dvě nebo dvě a půl hodiny. Bohužel k tomu není tak silný důvod, protože znovuhratelnost toho moc nenabízí. Gameplay zde není tak rozvinutý jako v plný hře, kde lze využívat řadu serepetiček a level design toho taky moc nenabízí. Lze se k zajatcům proplížit po svých, lze vyhodit elektriku a lze si vlézt do nepřátelského vozidla a nechat se do oblasti tajně dovést, což je nejsnazší i nejrychlejší způsob řešení.
Není to zas tak promakané, jak by mohlo být, ale při spuštění to stálo 40$.

Vzhledem k tomu, že Konami (f*ck Konami) nenechalo Kojimu ani plně dokončit Phantom Pain (avšak je to dostatečně dokončené na to, abych tu hru označil za jednu ze tří nejlepších, kterou jsem kdy hrál), tak si myslím, že vydat GZ za tuhle cenu bylo možná nutným zlem pro to, aby PP vyšlo aspoň v takovém stavu, v jakém vyšlo.
Ovšem japonská vláda by měla odebrat práva na sérii MGS společnosti Konami a dát je tomu, komu právem patří a kdo si je zaslouží.

Já dávám Ground Zeros hodnocení pouhých 30% s tím, že to není špatný, ale je to málo a vyšší hodnocení si nechávám pro lepší zážitky.
Ovšem ten, kdo chce hrát Phantom Pain, by tento prolog neměl vynechat. Rozhodně by to měl ale zpirátit!
A také bych doporučil odehrát minimálně třetí díl (Snake Eater/Subsistance), který lze odehrát na PS2 nebo na PC s pomocí emulátoru PCSX2 a který dějově předchází pětce (když tedy nepočítáme již zmíněný Peace Walker na PSP).
Mě celá tahle zvláštní fikce, postavy a témata zaujaly natolik, že jsem odehrál všechny hlavní díly MGS a nelituji toho, protože ačkoliv žádná z těch her není vybroušena k dokonalosti (jaká ano?) a ačkoliv jsem hlavně fanoušek třetího a pátého dílu (tedy příběhu Big Bosse, dejme tomu), tak jsem se do toho světa velmi ponořil. Ono totiž je, do čeho se nořit. Otázka je, jestli na to má potencionální hráč čas, věk, hlavu a zájem - ten je esenciálním hnacím motorem.

Pro: navnadí na Phantom Pain, velmi temný tón

Proti: délka, cena, slabé možnosti znovuhratelnosti

+5
  • PC 60
Hned na úvod se přiznám, že vůbec nechápu, proč stojí Metal Gear Solid V: Ground Zeroes sám o sobě jako samostatná hra. Obsahově se jedná v podstatě o jednu misi, která by mohla úplně v klidu tvořit Epizodu 0 pro Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, protože se opravdu nejedná o nic víc, než pěti-dolarové DLC.

Hra měla asi demonstrovat, jak se bude nový MGS:V hrát, a dělá to celkem dobře. I když je rozsahem velmi malá a krátká, nezapře většinu pokročilých a detailních mechanik, které se postupně v MGS:V rozvinuly naplno. Pochybuju ale, že i ti největší fanoušci najdou v tomto počinu zábavu na víc, než na pár jednotek hodin. Hlavní a jediná mise se dá projít v pohodě do hodiny, pokud nijak nespěcháte. Navíc úvodních a závěrečných 15 minut tvoří typicky Kojimovské nekonečné cutscény. Po odehrání vám hra nabídne další výzvy, které se však odehrávají pořád ve stejné lokaci. Nic z toho by nebylo na překážku, kdyby jste měli k dispozici takovou variabilitu zbraní a možností pro postup, jako v MGS:V. To, bohužel ale nemáte a tím pádem hra ztrácí jakýkoliv smysl pro znovuhratelnost.

Příběhově nevím, co bych ke hře dodal. Kojima je sice možná vizionářský génius, a kdo jsem já abych tvrdil opak, ale jeho styl režie a vyprávění mi prostě nesedl a spíš jsem nad děním na obrazovce jen nechápavě kroutil hlavou, což je - zdůrazňuji - čistě můj osobní pohled na věc.

Za pár korun ve slevě, proč ne. Za plnou cenu ale rozhodně a jednoznačně ne. Nemůžu hodnotit jinak, než jako horší MGS:V.

Snad nebudu moc podvádět (vzhledem k délce hry), když si hru započítám do letošní pacifistické výzvy , ale technicky vzato splněno ;)

Pro: Kořeny a mechanismy z MGS:V

Proti: Délka, obsah, cena

+9
  • PC 65
Od této hry jsem měl na základě různých doporučení od známých, velké očekávání.

Po projití první mise jsem byl hrou mile překvapen. Zaujalo mě pěkně udělané prostředí vojenského tábora, ve kterém jsem musel infiltrovat posádku a zachránit zajatkyni. Buď jsem si mohl klasicky zvolit styl nenápadně se plížit, anebo nechat spustit poplach a všechny nepřátele pozabíjet.

Bohužel v rámci zbylých misí ve mně narůstalo zklamání z této hry. Neboť i když byl jiný hlavní úkol následující mise, prostředí zůstalo stejné. Jediné zpestření misí byly nově zpřístupněné lokace ( např. budovy, jeskyně atd.), které se postupem ve hře následně odemykaly. Bohužel to vše se odehrávalo stále ve stejném táboře.

Když celou hru shrnu, tak z pohledu střílečky jsem si ji užil. Ale jednotlivé mise se mohli odehrávat v jiných lokacích. Nevím, jestli si z této série budu chtít zahrát ještě nějaké další pokračování.
+16
  • PC 80
Stále přemýšlím jestly to brát jako plnou hru nebo jen jako demo. Jedna mise je opravdu málo ale jako ukázka nového enginu a herních mechanik to stačí alespoň mě to navnadilo na Phantom Pain :) Bohužel za ty peníze málo muziky a tak doporučuji koupit jen fanouškům MGS popřípadě si počkat na nějakou slevu či akci.

Pro: Solidní grafika,HW nenáročnost, Otevřenost více cestám k cíly, Big Boss

Proti: Pouze jedna mise a pár výzev,poměr ceny k hrací době

+15
  • PC --
Na výběr mám jednu obtížnost (Normal) a od začátku do konce je to jízda na lentilkách. Proč se plížit, když jsem prakticky nesmrtelný? Ustřílet to jde vždycky. Vrcholem je pak otočný gatling, se kterým sešrotuju cokoli během mrknutí - bohužel je nápor nepřátel nekonečný, protože respawn... V posledním Splinter Cellovi jsem byl na nejvyšší obtížnost mrtvej dřív, než bych řekl "nasračky" a plížení tam bylo opravdu nezbytné. Tady je to prvek, na který si můžu akorát tak cíleně hrát, i když vím, že když budu chtít, srovnám celou základnu se zemí.

Označování nepřátel funguje jako ve Far Cry 3/4, takže vidím rentgenově a aby to nebylo málo, tak tady je to ještě umocněno dosti nepovedeným grafickým efektem obtékání těla nepřátel. Něco jako když morfoval terminátor 2. Takže nejen že jim nad hlavou svítí mega trojúhelník, ale ještě vypadají jak sněhuláci, abych je náhodou nepřehlédnul.

Nepřátelé jsou hloupí, i po střelbě se jich sleze k danému místu jen pár z okolí a ten zbytek si klidně dál stojí opodál. Probíhá mezi nimi komunikace přes vysílačku a i když najdou mrtvého kolegu, po chvilce se všechno vrátí do starých kolejí. Pobavil mě prvek, kdy po chycení nepřítele pod krkem jej můžu přinutit, aby zakřičel na svoje bratry ve zbrani - protože si všichni vzájemně poznají svoje hlasy, to dá rozum. Apropo, když už jsem u těch zábavných mechanik - "your silencer worn out" - málem jsem spadl ze židle. Vážně? Vážně se mi opotřeboval tlumič po deseti ranách ze samopalu? Ještě že tu není to proklamované schovávání se pod bedny od banánů.

Grafika příliš neoslní, především pak samotný Snake je při natáčení kamery nepochopitelně rozmazaný. Na druhou stranu je port povedený, i na maximální nastavení jede plynule v 60ti FPS, ovládání K+M je naprosto bezproblémové a jedinou úžasnou složkou hry zůstává hudba, která je nejen parádní, ale hlavně neruší a když se rozjede, husina naskakuje opravdu hodně rychle.

Jako demo to splnilo svůj účel - už vím, že plnou hru vyhlížet nemusím.
+20 +22 −2
  • PC --
Glorified demo MGS5 o jedné misi/mapě s hrstkou vedlejších úkolů. Dvě hodiny na hlavní misi, 5-6 hodin na zbytek. Na osahání mechanismů a prohlídnutí Fox enginu dobrý, mise jako taková taky celkem ujde. Jediný problém vidím v tom, že je to demo placené a nejedná se zrovna o triviální částku.
+17 +19 −2