Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Magna Carta II

Magna Carta 2, Magunakaruta 2

13.10.2009
55
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Magna Carta II je jíž třetím dílem stejnojmenné série a potřetí mění svou exkluzivní platformu. Dvojka v názvu pak značí pokračování Magna Carta z PlayStation 2, který je sequelem k The Phantom of Avalanche z PC. Nyní ovšem mizí hratelná postava Calintze a je zde nahrazen novým hrdinou.

Příběh hráče vtáhne do probíhající války mezi Severní a Jižní armádou ve fiktivním království Lanzheim. Náš hrdina Juto trpí amnesií a jak už to tak bývá, skrývá v sobě mnohá tajemství, o kterých nemá ani potuchy. Do celého konfliktu je vtažen poté, co je kvůli mocné zbrani ukryté v ruinách zničena jeho domovina a zabita kamarádka Melissa. Stává se tak členem Jižní armády pod vedením princezny Zephie a vydává se na cestu za pomstou.

Podobně jako v předešlém díle, i zde je nejzajímavější částí soubojový systém. Ten je poměrně komplexní a probíhá tentokrát v real-time podobě. Na bojišti lze mít najednou až tři postavy a výraznou roli hraje tzv. Overdrive ukazatel, který když se naplní, postavě se podstatně zvýší sílá útoku. Následkem toho se ale mohou dostat i do Overheat stádia, kdy nemohou útočit. Dalším důležitým prvkem je Chain Drives, čímž lze řetězit komba mezi jednotlivými postavami a opět tak zvyšovat sílu útoku.

Mimo souboje pak jde již o poměrně klasické RPG, kde nechybí velký svět k průzkumu, dungeony, spousta NPC či příběhové cutscény. Z padlých nepřátel lze sbírat tzv. Kamonds, které se používají pro vylepšování zbraní, charakterů či craftingu nových předmětů. Lze je také nalézt různě po světě v truhlách či je dostat jako odměnu za splnění questu.


Poslední diskuzní příspěvek

@Charllize (22.12.2023 10:58): Hele není to utrpení hrát, jak jsem psal, tak nějaké zajímavé věci tam jsou, ale je to prostě takové o ničem, jak hratelností, tak příběhem. Za ty prachy to nestálo no.

Přišlo mi nefér vůči Amaluru tomu dát víc. :D A zas kdybych zvedl Amaluru, tak je to nefér vůči jiným RPG.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • X360 55
Má pomalá cesta po X360 exkluzivních JRPG pokračuje, tentokrát s korejským titulem Magna Carta 2. Číslovka v názvu napovídá, že nejde o první titul v sérii, kterou na západě beztak téměř nikdo nezná a vydavatel s ní ani neměl asi velké plány, neboť krabice dnes seženete za dost vysoké ceny a na zpětnou kompatibilitu v digitální podobě můžete zapomenout. S vývojářským studiem se následně stalo kdo ví co a značka Magna Carta upadla v zapomnění.

Hra to však byla poměrně ambiciózní, řekl bych, jen na ni vývojáři buď neměli peníze a nebo zapomněli vymyslet, co v tom rozlehlém světě vlastně bude hráč dělat. Výsledek je, řekněme, MMOidní single-player RPG, kde chodíte od vykřičníku k vykřičníků rozlehlými pláněmi a krom vyblitých odstínů hnědé a šedé, jak bylo v době vzniku moderní, nevidíte vůbec nic interaktivního ani zajímavého na pohled. Samozřejmě každých pár kroků vás čeká nepřítel, přičemž i všechny hlavní a vedlejší úkoly jsou jen o zabíjení. A když nejsou o zabíjení, tak jsou o osvobození zajatců nebo nalezení určitých předmětů, nicméně tyhle úkoly splníte taky jen tak, že někoho zabijete. Hra ojediněle nabídne i nějaké mini-hry, které jsou také často o zabíjení. Nepochopitelné pak je, že všude rostou kytky nebo houby, ale abyste je mohli utrhnout, tak musíte mít aktivní úkol s nimi spojený, neb se při obyčejném trhání kytky také spouští otravná mini-hra. Budiž, tak je to prostě "dungeon crawler", dejme tomu. A je zábavný?

Nevím. Po 40 hodinách strávených bojem jsem se nedokázal rozhodnout, zda je soubojový systém dobrý, či nikoliv. Funguje poměrně zajímavě. V momentě, kdy vyčerpáte staminu a vejdete do overdrive módu je nutné provést speciální útok a následně přejít na ovládání jiného společníka, s kterým je potřeba udělat to samé, přičemž přechod na třetího společníka vám staminu vyresetuje a můžete tak pokračovat ve válečné vřavě bez přestávky. Pokud se vám to nepodaří, tak se postava dostane do overheat módu a není tak schopna útoku ani obrany. Nutno uznat, že pokud se vám daří, tak je vše příjemně svižné, na druhou stranu těch soubojů je tak velké množství, že to není zábavné dělat neustále dokola. Vrcholem pak je, že nepřátelé škálují spolu s vámi, tudíž ani nemáte pocit, že byste byli v průběhu hry lepší. Zmíněné velké množství nepřátel a nekonečné špihlání každého protivníka se pak násobí v poslední kapitole a je to jednoduše úmorné...

Nezachrání to ani početné boss fighty, na které většinou platí stejná taktika, a to vybavit svou postavu sekerou a provést tzv. armor break útok. Následně už bosse mydlíte co to jde. Pokud tahle taktika nefunguje, tak je nutné se prostě neustále léčit a čekat, až se vám nabijí speciální útoky. Tvůrci pak tuhle designerskou zoufalost završí tím, že proti některým bossům bojujete hned několikrát, jen v silnější podobě. Přijde mi, že se mohly mnohem víc využívat různá zaměření šestice hlavních postav a vhodně kombinovat jejich elementy, což se však prakticky neděje. Jediné, s čím vás tvůrci nechají se trochu vyhrát, jsou úpravy zbraní, kterým můžete vylepšovat statistiky pomocí různých gemů.

Když jsme u postav, tak ty jsou zoufale nudné. Hlavní hrdina je klasicky naivní a protivný idiot, doprovází jej rozmazlený fracek s božským komplexem, moudrý válečník, který je zároveň nejstarší postavou, tsundere slečna vypadající jako dítě a samozřejmě vůdčí ženská postava v podobě princezny, která je opět naprosto neutrální aby byla sympatická všem. Šestici pak uzavírá jediná dobrá postava jménem Celestine, která je dětinská členka lesních lidí, respektive nějakou zdejší alternativou elfů. Ta občas zaperlí nějakou vtipnou poznámkou, jinak je to však otřesná nuda plná klišé a nepřirozeně působících dialogů. Celestine je mimochodem 12 let, ale vypadá jako z pánského časopisu. Tvůrci to vysvětlují tak, že 12 let je u její rasy dospělý věk, neb se dožijí přibližně 40. Nemám slov... Ocenit však musím solidní a hlavně úplný anglický dabing. Naopak ani špetka snahy nejde vidět u příběhu jako takového, neboť jde o klasický střet dvou ideologii a s tím spojený zánik světa jak ho známe.

Jak jsem již zmínil, celou hru provází vyblité odstíny hnědé, šedé a zelené. Grafická stránka je i na dobu vzniku dost slabá a rozlehlým krajinám chybí jakýkoliv smysl pro detail. Vše se však mění u samotných postava a jejich design je vlastně dost dobrý a netradiční, ač je škoda, že se jejich oblečení nemění dle toho, co mají zrovna vybaveno. Stejně tak některá města a interiéry je i přes slabší detaily radost procházet, neb jim nápady nechybí. Grafické nedostatky ale vynahradí alespoň pěkný hudební doprovod.

Magna Carta 2 je vesměs průměrná hra, která krom soubojů nemá prakticky čím zaujmout. Jednotlivé úkoly nejsou moc variabilní, hra i přes svou rozlehlost působí prázdně a bez nápadů a generický příběh s plytkými postavami to nevynahradí. Poslední kapitola pak svou utahaností celé dílo sráží ještě o pořádný kus dolů a ve výsledku zbývá snad jen dobová exkurze do světa korejské single-player hry, neb k těm se člověk zrovna často nedostane. Pokud o tohle zrovna nestojíte, tak si běžte raději zahrát Kingdoms of Amalur: Reckoning. V rámci MMOidních singl RPG uděláte lépe. A nebo ještě líp, sáhněte po Xenoblade Chronicles X, nic lepšího pro sebe uděláte nemůžete.

Pro: Zajímavý design postav, měst a interiérů, neobvyklý souboják, hudba

Proti: Nudné postavy a generický příběh, prázdný svět, úkoly bez nápadů, příliš moc soubojů

+8