Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
Pro mě zklamání jako prase, zde by se hodilo spíš jako B.F.M. A bude to tím, že jsem čekal něco propracovanějšího a trvanlivějšího. Ano, je to Magic ve slušném technickém zpracování, jenomže... dost ořezaný.

Na Magicu mám nejraději stavbu vlastního balíčku, zde tato zásadní možnost chybí (pouze nuzná editace). Představěné balíčky působí vyrovnaně, ale je to tím, že jsou vytvořené z malého množství karet a do jinak silných kombinací jsou namíchané slabší kouzla ke zpomalení tempa. A za nejzábavnější část hry bych tak označil magickové úlohy.

AI soupeřů rozhodně není dokonalá (vlastně docela čitelná), ale musím uznat že moc přehmatů jsem neviděl a ani mi, potvora, nekoukala do ruky, takže jsem měl občas radost z nějakého toho přetrikování. K záporům musím připočíst občasnou zdlouhavost a nepřehlednost (hlavně stack).

Jako úvod do Magicu hra funguje myslím slušně (podobně jako když si zahrajete se startrem), jenže pro zkušenější hráče nepředstavuje moc zábavy. Podobně jako Falagar raději doporučím co se týče singleplayeru stařičký Shandalar, případně freewareový a celkem nadějný projekt Wagic.
+9
  • PC 75
První hra, která je opravdu hodna názvu Magic: The Gathering. Zachycuje dobře atmosféru i prostředí, v kterém se většina hráčů této hry chce pohybovat. Od volitelného prostředí menu i stolů (dle barevné příslušnosti:)) až po slušný počet balíčků všeho druhu. Bohužel jsou přednastavené a nemůžete s nimi prakticky hýbat (pouze odhalujete další karty v kampani). Je jasně cítit, že hra je cílená na nové potažmo začínají pole hráčů, kteří nepamatují Tempest ani Alphu. V tomto případě je hra zvládnutá naprosto skvěle, protože vysvětluje, dává hráči přehled o všem, co se děje a až na pár drobností nabízí dobrý opening pro budoucího hráče. Zkušený hráč tu nebude mít ani na nejvyšší obtížnost větší problém a maximálně si odzkouší různé balíčky (Relics of Doom :-P). Umělá inteligence není špatná, ale hraje poměrně při zemi, často špatně brání a netaktizuje (ani na ni nemá vliv, jestli máte zataplé landy nebo ne, v podstatě neřeší "co můžete držet v ruce").

Je hrozná škoda, že i přes počet karet v balíčcích neobsahuje hra databázi karet, která by mohla z této "rookie" ochutnávky skutečného potenciálu udělat hru, na kterou by člověk nezapomněl a vracel by se k ní velmi, opravdu velmi často. Znamená to čekání na pokračování nebo snad na datadisk? Nezlobil bych se, protože možnosti tu jsou, audio-vizuální ztvárnění hry nemá chybu a počítačové hry jsou pro značku M:TG stále zajímavým, ale neprozkoumaným místem.

Pro: Grafika a provedení, "tvořeno pro začátečníky", slušné balíčky, rozšíření přes stažitelný obsah

Proti: "tvořeno pro začátečníky", pouze připravené balíčky, bez databáze karet, občasný bug AI

+7
  • PC 70
Komentář bude asi krátký, protože naprosto výstižně bych hru popsal jako "tutorial pro začínající". Pokud se divíte, co za divné karty to vaši kamarádi hrají po hospodách/čajovnách, zahrajte si Duels of the Planeswalkers, kupte si starter balíček a můžete hrát s nima. Ve hře je velké množství hintů (i když vpodstatě jen přepis pravidel, které jsou v každém starter packu, že?), takže principy hry se pochopí hned.
Jenomže krásy stavění vlastního balíčku jsou v Duels of the Planeswalkers hodně osekané. Jak říkám, opravdu jen tutorial, pokud vás to bavilo, běžte si koupit opravdový balíček, zjistíte, že je to ještě mnohem lepší. Pravidelně DotP bude hrát asi jen někdo, kdo nemá real-life protihráče.
Dalším mínusem (kromě osekaného vpodstatě všeho ve hře a rýžování peněz z dalších balíků), je, že už když člověk hraje někde venku, tak se cítí jako nerd, ovšem když sem hrál sám proti počítači, tak sem se cítil jako ultranerd. Není opravdové mínus, ale jenom taková poznámka... dojem... pocit, ehem. :)

Pro: Magic, přehledný tutorial, možnost customizace

Proti: občas zdlouhavá kola, osekané po všech směrech

+5
  • PC 55
Tak ako už v komentároch podo mnou padlo: Duels of the planeswalkers nemajú regulérnemu hráčovi Magicu čo ponúknuť. Vlastné balíky si hráč nemôže tvoriť, predpripravených je minimum, ich úprava spočíva len v pridávaní pár odomknuteľných kariet, ktoré mnohokrát za to ani nestoja a hlavne hra automaticky pridáva do decku landu, čiže mať 30 landov v decku je úplna normálka.

Duels sa možno zdá ako stvorená aspoň pre začiatočníkov, naučia sa v "teple domova" princípy hry ak nemajú ešte vlastné karty alebo s kým hrávať. Nie je to však úplne pravda. Je možno len moje zbožné prianie, aby hra obsahovala vôbec limited formáty hry (tie kde hráč dostáva karty z ktorých stavia balík a nezačína tak už s hotovým) ale čo sa týka constructed (hrá sa s pripraveným deckom) je to tiež bieda. Duels obsahuje samé staré karty, čo by ani tak nevadilo, keby väčšina z nich bola nielen (mimo duels) nehrateľných a ak by hra obsahovala aj karty z edícii za posledné dva roky. To že sú v hre azda najnovšie karty možno tak z edície Shards of Alara (2008) rozhodne neospravedlňuje jej dátum vydania! Navyše začiatočník sa nenaučí kvôli tomu množstvo taktík a herných mechanizmov, ktoré sú dnes už samozrejmosť a z ktorých niektoré boli aj pred tými dvoma rokmi (level up, rebound, infect, landfall, metalcraft, kicker/multikicker, imprint).

Dokonca aj samotné predpripravené decky nemajú snáď s výnimkou elfského tribalu Nissy a artefaktového tezzereta a warrior tribalu Sarkhana žiadnu hlavu ani pätu. Nováčik tak nezistí čo je to control, čo je to mana rampa a podobne. Je to rozhodne škoda, predsalen, keď už je hra obmedzená predpripravenými deckmi (hoci sa s ničím takým hráč v praxi v podstate nestretne lebo je to nehrateľné), mohli by to byť aspoň decky, ktoré by mohli naučiť hráča týmto základným herným stratégiam.

Ďalšou výtkou je AI, ktorá jednoducho zle bráni, nehrá dostatočne agresívne a proste si úplne pýta rôzne zákerné "klasiky", dokonca ani nemulliganuje ruku ak jej dojdu úplne príšerné karty. So samotným duelovaním súvisí aj automatické tapovanie many - možno pre začiatočníka je to fajn, ale v prípade ak som hral dvoj-trojfarebný deck, sa mi neraz stalo, že mi hra automaticky tapla zle manu a ja som tak nemohol zahrať ďalšiu kartu, na ktorú som počtovo síce manu mal, ale nie farebne.

Napriek tomu všetkému hodnotím duels ako priemer: + dávam za challenges, akési "čo ak by nastala takáto situácia" výzvy, kde hlavne pri ôsmej základne proti liliane som sa vcelku zapotil, kým som si dal facepalm. :) Zároveň napriek kope neduhom to môže tým začiatočníkom poslúžiť aspoň na prezentáciu a naučenie toho, aké fázy a v akom poradí Magic má. Škoda však celkového zabitého potenciálu.

Poznámka: Hral som verziu s prvým DLC.

Pro: challenges, začiatočníci môžu pochytiť základy

Proti: obmedzenia v podobe nemožnosti tvorby deckov, predpripravené decky zlé, málo a starých kariet, slabšia AI

+4