Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Magic Carpet 2: The Netherworlds


Diskuze

< >
@Chark (12.11.2012 10:57): Mně se podařilo z bludiště dostat i jinak, ale nepamatuju se už přesně jak (byla v něm spousta teleportů, možná že hrálo roli i stavění nebo bourání zámků, meteory nebo něco podobného). Poslední level mi paradoxně přišel jednodušší než předposlední, nicméně hrál jsem jej s patchem na změnu "Victory conditions", to mohlo hrát roli.
@Phoenix (12.11.2012 10:49): Nejhorší byl level s bludištěm, ze kterého se dalo dostat jen fintou, že se do stěny postavil několikrát zámek a stěna se zbortila. Jo a 50 level byl peklo... Ale to už jsem byl na to peklo posledních levelů docela zvyklý.
@Chark (12.11.2012 09:51): Tak to hluboce smekám, já jsem se nebyl schopen dostat (bez ukládání v průběhu kol) přes tuším 34. kolo, kde člověk začíná s drakem za zadkem, do toho jsou blízko včely a u jakž takž spásné vodní hladiny kvanta krakenů. Takové 49. kolo si bez ukládání vůbec nedovedu představit (ta kvanta draků, co jsem musel vybít pomocí Global Death, byla neuvěřitelná).

Ukládá se přes klávesovou zkratku Alt-S, loaduje přes Alt-L. Nejsem si přesně jistý, jestli ukládání v průběhu kol nefungovalo až v Magic Carpet Plus (jinou verzi jsem nehrál).
@Phoenix (11.11.2012 18:47): Jedničku jsem dohrál (po cca 15 letech od prvního zahrání) a do dneška jsem netušil, že se dá ukládat během mise. Na datadisk se chystám už pěkně dlouho. Jak to ukládání funguje?
@Dan9K (11.11.2012 02:24): Nevím, jak je to přesně s optimalizací stran stability, vzpomínám si na to, že si Andrej v dobové recenzi stěžoval na padání, já jsem dohrál jedničku i dvojku a problém jsem neměl. S jedničkou jsem neměl problém ani stran rychlosti (hrál jsem verzi Magic Carpet plus, nikoli GoG). Grafika mi přišla ve dvojce lepší (přesně jako říká Chark, mise v noci dělají své), ačkoli obojí běží 640x480. Ukládat v průběhu hry lze v obou dílech (ačkoli jsem si u jedničky dlouho myslel opak).

Náplň hry je jednoznačně lepší ve dvojce, už nejde jako v jedničce jen o shromáždění daného množství many, ale o výrazně vyšší variabilitu úkolů (zničení konkrétního cíle, let na nebezpečné místo atd.). Kouzla mají nově tři různé stupně, například u klasického kouzla na obarvování many první Mana Posession (obarvování many, aby ji mohl vyzvednou balón), druhý funguje jako Mana magnet (stahuje k sobě manu stejné barvy a vyrábí tak jednu větší kouli) a třetí nově jako Mana Lock (kouzelník, který toto kouzlo nemá, nemůže takovou manu obarvit svou barvou). Přibyla také úplně nová kouzla. Na každé tlačítko myši už je možné navolit více kouzel, mezi kterými lze přepínat pomocí SHIFTu (jendoznačné plus).

Obtížnost je VÝRAZNĚ nižší než v jedničce (nepočítám datadisk Hidden Worlds, zatím jsem nedohrál ani první misi), celkově bych dvojku na rozjezd rozhodně doporučil, přišla mi více propracovaná než ultimátní jednička (ta zase byla první, těžší a delší). Osobně jsem jedničku dohrál až pět let po dohrání dvojky a hrál jsem ji s přestávkama opravdu roky (právě proto, že jsem netušil, že se dá ukládat i v průběhu hry).
Dvojka je v mnoha ohledech jiná. Řekl bych, že už ve své době byla víc optimalizovaná. Odehrává se ve dne a v noci. S plynulostí jsem nikdy problém neměl. Grafika je o něco jiná a rozhodně zajímavější. Ovládání je hodně podobné jedničce, ale konkrétní nastavení si už nevzpomenu. Každé kouzlo má tři úrovně. Jiné jsou i náplně misí, plní se různé úkoly. A levelů už je jen 25.
Co je ve dvojce oproti jedničce jiného? Funguje třeba lépe na dnešních počítačích? (jakože třeba jede plynule bez ohledu na to, co se zrovna děje). Liší se ty díly v obtížnosti? Je lepší grafika? A co ovládání? Dá se ovládáat mouselook už i normálně, nebo pořád jen reversně? Kdyby byla na cokoli z toho odpověď kladná, tak to asi zkusím, ale jinak asi není důvod :-)