Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 95
Už po dohrání prvního dílu jsem netrpělivě vyhlížel druhý díl. Jednička totiž obsadila příčku mezi nejlepšími plošinovkami, co jsem kdy hrál a to hlavně díky atmosféře, hororovému nádechu, stylizaci nepřátel a vyprávěním příběhu. Měl tedy druhý díl ambice na to překonat první díl? Já o tom ani na chvíli nepochyboval, protože trailery hru ukazovaly v ještě temnějším a hororovějším pojetí a neskutečně jsem se těšil až hra vyjde.

Příběh hry je vyprávěn stejně jako v prvním díle. Ve hře nezazní jediné slovo (krom volání hlavního dítěte) ani se neobjeví nějaké čtení, tudíž hra vsází na vaši představivost a schopnost si různé části skládaček a otázek domyslet. Na jednu stranu mám tohle vyprávění rád už od dob Limba, ale na druhou stranu mě po dohrání pálí tolik otázek, že mám chuť napsat vývojářům, aby se podělili o své záměry. Příběh se odehrává ještě před lodí the Maw a představuje nám nového dětského hrdinu jménem Mono, který se vydává spolu se Six na pouť skrze ne dvakrát líbivé město plné nejrůznějších kreatur a oblud. Jak už jsem zmiňoval, hra je ještě temnější a hororovější, přičemž určité pasáže jsem měl sevřené půlky z toho napětí, co hra servíruje. Z těch nejlepších pasáží rozhodně jmenuji závěrečný chase s učitelkou a tu temnou část v nemocnici s figurínami, kde mi přišlo, že hra nabrala trochu toho japonského hororu, tudíž vydavatel Namco už si ke hře také řekl svoje. Ale rozhodně to není na škodu, ba naopak jedná se o nejděsivější pasáž ve hře.

Co také rozhodně není na škodu jsou přidané puzzly, nejedná se o nijak obtížné hádanky ani nijak frustrující či dlouhé a to je jedině dobře. Hra tím totiž neztrácí to svoje kvalitní tempo, které od začátku vytvoří a hezky do odsýpá až do konce. Město a leveldesign jednotlivých místností jsou prostě skvěle vytvořené. A to až tak skvěle, že člověk si při průchodu neustále říká: "Co se to tady kurva stalo?". Interiéry budov ukazují, že tam prostě nějaká normální společnost být musela, než se stal nějaký zvrat. Jednotlivé kreatury a bossové jsou ještě víc psycho než ty v jedničce, takže mé obavy byly zbytečné. Těšil jsem se a zároveň netěšil na další setkání s nimi, jelikož ty jednotlivé designy jsou fascinující, ale to plížení kolem nich vám nahání pocity úzkosti. Zvukové stránce nemohu nic vytknout, jelikož vše je parádně ozvučené od různého skřípání až po bortění budov nebo pádu piana. Hru doprovází krásně temná hudba, kde mezi jejími tóny se občas ozvou i lehce veselé melodie, aby hra dala najevo, že jste na dobré cestě.

Jen jedna jediná věc mě při hraní doopravdy zamrzela, ale takových nás bude málo. A sice, pár nejmenovaných bossů zemře, ale hra vás nepustí se podívat na jejich ostatky, což je pro mě škoda, jelikož jsem chtěl aspoň trochu toho pocitu vítězství nad těmi psychokreaturami.

Rozhodně doporučuji si odemknout secret ending, který vám tak trochu ukáže, jak se vlastně Six dostala na loď.

Pro: Vyprávění příběhu

Proti: Vyprávění příběhu

+21 +22 −1
  • PS5 --
Příběh předchází jedničce, což není vůbec podstatné, protože je japonský a jako takový je i abstraktní, plný otazníků a nevysvětlených situací a do rozjezdu prvního dílu nepřináší žádné zajímavé informace.

Hra je mnohem více směřována do hororovna, se silenthilovskou příchutí. Mlácení malých vzteklých dětí po hlavách kladívkem je jedna z mála kratochvílí a stísněný pocit z pokřivených "dospělých" zrůdiček doprovází hráče značnou část hry. Tentokrát je těch 16+ opravdu na místě.

Enhaced Edition přinesl do hry ray traycing, ale ten se týká především zrcadlení v kalužích a na jiných površích a nepřináší nijak zásadní posun v kvalitě celé scény. PS5 update je zdarma, v nastavení obrazu je možno si zvolit Beauty a Performance režim, přičemž ten první zajišťuje 4K ve 30fps a ten druhý potom dynamické rozlišení při 60fps. PS5 si s LNII bez problému poradí a prakticky neustále hra běží ve 4K, proto není důvod hrát s Beauty nastavením.

Stejně jako v první díle, i tady jsem místy trpěl při ovládání. Boční pohled na 3D scénu a pohyb v ní není ideální, často jsem umíral jen proto, že postava byla natočená ke skoku pod jiným úhlem, popř. jsem nedokázal odhadnou vzdálenost ve směru od sebe a xobě.

LNII jsem nakonec dohrál dvakrát. Motivace nebyla ani tak platina nebo nutnost si hru připomenout pro napsání komentáře jako spíše "secret ending", který hráč dostane, pokud posbírá všechny holografické pozůstatky dětí. S čistým svědomím můžu prohlásit, že to byl ten nejzbytečnější secret ending v historii secret endingů.

Škoda natahovaného konce a místy otravných únikových pasážích, kde záleží na každé pikosekundě. První díl se tady na DH těšil docela velké oblibě (vzhledem k počtu komentářů a hodnocení), proto mě překvapuje ten nezájem o dvojku, která má celkově lepší hodnocení a produkční kvality.

Hodnocení: ✰✰✰
+11
  • PC 80
Herní výzva 2023 - 7. Silnější přežije! 

Tak tohle byla paráda! Už jednička mě bavila, ale dvojka dotáhla toto dobrodružství do parádního konce (přestože jde o prequel). Design světa je mimořádně povedený a já se pokaždé těšil, co mě čeká v další místnosti či dokonce kapitole. Některé scény jsou skutečně velmi depresivní a napínavé a záporáci jsou řádně odporní a budí respekt. Občas jsem měl pořádnou husí kůži a to se mi moc často nestává.

Unreal engine zde zkrátka exceluje a protože lokace jsou vesměs malé, dokáže vykreslit spoustu malých detailů. Jediné, co mě často štvalo, je ovládání. Hrál jsem na gamepadu a kdybych měl počítat, kolikrát jsem někde spadl nebo nedoskočil, či kolikrát jsem musel opakovat některou zdrhací pasáž, protože jsem se o něco zasekl, bude se jednat o pořádné číslo.

Little Nightmares II rozhodně doporučuju. Jedná se o parádní plošinovku s hutnou atmosférou a parádním audiovizuálem. Občas sice vylítne nějaká ta prdel kvůli horšímu ovládání, ale to se dá překousnout. Za mě výborná hra a už se těším na trojku.

Pro: Parádní audiovizuál; hutná atmosféra; zajímavý svět.

Proti: Ovládání.

+9
  • PC 85
Velice temná, strašidelná a depresivní hra. Nachází se v ní mnoho šokujících momentů a co je na ní opravdu děsivého je to, že mnoho věcí jsou obrazy chování z reálného světa. Většinu času je hra napínavá a má velice překvapivý konec s odkazem na první díl.
+4