Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Léto s Oskarem

63
13 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1998 PC
Vývojáři:
Léto s Oskarem je poslední adventurou vydanou pod křídly Vochozka Trading, předchůdce Illusion Softworks. Jedná se o klasicky zpracovanou 2D point 'n click adventuru v kreslené VGA grafice, ve které hráč dostane pod křídla mladého blonďatého výrostka Oskara, kterému se "příliš nevyvedl" školní rok a za trest je matkou poslán pomáhat svým prarodičům do Kotěhůlek, kam se mu vůbec nechce. Děj začíná na nádraží v místě Oskarova bydliště, odkud se hlavní hrdina s pětikorunou v kapse musí nejdříve nějakým způsobem dostat do vlaku.

Hra Léto s Oskarem nevznikala právě lehce, byla několikrát odložena a mnoho předem avizovaných vylepšení do ní nakonec nebylo implementováno. Hra se vyznačuje nižší obtížností a jistou technologickou zastaralostí, která se projevovala i tím, že Léto s Oskarem bylo primárně naprogramováno pod, v té době již přežilý, operační systém DOS.

Léto s Oskarem vyšlo kromě disketové verze i na CD, které obsahovalo dabing.


Poslední diskuzní příspěvek

Rád bych si to zahrál, ale koukám že sehnat pořádnou verzi není žádná sranda... Škoda.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
Léto s Oskarem. Toť pojem, byť s negativními konotacemi, jak už to u ranných českých her bývá. Dalo by se říct, že představuje milník, konec jedné éry - de facto konec společnosti Vochozka Trading.

Tato hra pokračuje v linii nastolené už hrou 7 dní a 7 nocí, ovšem v míře nevkusu/satiry na společnost/parodie (doplňte si dle libosti) svou předchůdkyni dalece překračuje. Inspirací pro její lehce/těžce pubertální humor jistě byly tituly jako Lula, Duke Nukem 3D a série s Larrym - kozatky trčí prakticky z každé obrazovky (a na té úplně první je dokonce reklama na předchozí hru od Vochozka Trading - Leo: Žhavá čísla. Kterou jsem mimochodem nikdy neviděl tak říkajíc v akci).

Obraz světa, který hra podává, by leckomu neznalému česých poměrů mohl připadat jako postapokalyptických, nebýt těch jasných barviček, ve kterých je hra vyvedena. Vše je špinavé, zaplivané, mezilidské vztahy většinou hodně špatné (ok, protagonista je sígr a lempl. Rodiče vyhrožují vyděděním, pokud děda do dvou dní nenapíše o jeho příjezdu, ale ani mu nedají peníze na vlak, aby do Kotěhůlek včas dojel. Prarodiče spolu nemluví, autobusák se snaží znásilnit cestující...), chlapi jsou prasata (bez ohledu na věk) a ženy pro změnu naprosto neschopné nějaké samostatné činnosti (holka z autobusu čeká, až ji Oskar zaopatří ohněm a teplou stravu, za odměnu s ním stráví noc v seníku; holky ve vlaku, i když mají chuť na cígo nebo si zoufají tělesnými projevy spolucestujících, sedí jako pecky; holka na tancovačce se není schopná rozejít s kreténským přítelem, a to ani když na ni vylije půlitr a vůbec si jí nevšímá). Hra zesměšňuje ženy, gaye, transsexuály, bezdomovce, cikány, zahraniční studenty tmavé pleti, důchodci, zabíjí se zvířata, krev stříká, mléko stříká...

Oskarovy dialogy jsou na první pohled bohaté a můžete v nich urážet, lichotit i nepokrytě lhát, ale efekt mají, pokud jsem si všiml, ůplně stejný. A nejhorší je, že dialogy nemusíte vůbec číst a ani navazovat, stačí, pokud víte, jaký předmět na danou postavu použít. A postupem času mě ty dialogy opravdu přestaly bavit.

Za klad považuji animace a naplnění (přecházející plynule v přeplnění) obrazovek aktivními místy - míst a akcí je nespočet a Oskar je všechny komentuje - a všechno se to hýbe - v pozadí padají lidé z hořící budovy, všude jsou nápisy, zvířata, exkrementy, obrázky nahotinek... ale skutečně aktivních míst pro použití předmětů je pomálu, hra je krátká (možná naštěstí) a konec je neuspokojivý (uspokojí možná tak Oskara, který v polední lokaci sbalil dvě předtím neviděné sestřenice a s oběma za veršovaného finále hupsnul do postele).

O hudbě ani namluvení toho moc říct nemohu, neboť po projití tří lokací mi začala hra padat a dál jsem musel pokračovat bez jakéhokoliv auditivního vjemu. Kdo se na hře podílel, nemůžu říct, neboť na krátkou chvíli problesknuvší credits prozrazují pouze dvě jména programátorů a osm testerů - a to, že hra byla "spáchána" v roce 1997.
+6+6 / 0