Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Lamentation Sword

Akuma: Demon Spawn

1998
35
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Příběh hry se odehrává v blíže nespecifikovaných krajinách Dálného východu, který sužují démoni posílání z pekla. Byla proto povolána japonsko-korejská trojice lovců démonů, zvaná "Bloody Trinity", skládající se z Elima, Kusy a Raeningy. Každý si s sebou do boje nese i něco osobního. Elim lásku k dívce, kterou zajali splozenci pekla, Kusa pak doslova nese otcovy kosti v malé schránce na zádech, s úmyslem pomstít jeho smrt, aby mohla jeho duše dojít klidu. Raening je zakomplexovaná princezna, která chce dokázat, že dokáže skvěle bojovat, přestože je "jenom" žena.

Nesourodá trojice se podporuje navzájem, svojí rozličnou zbraňovou specializací. Elim vyniká s mečem, Kusa je čarodějka a Raening střílí z luku. Hratelnost víceméně kopíruje principy předobrazu mnoha dalších izometrických RPG - Diabla. Postavy mají inventář, mohou měnit brnění, zbraně a vedle boje hledají po mapách poklady a charaktery, které po nich chtějí plnit úkoly.

Hráč může zvolit, zda se připojí k jednomu ze dvou pekelných velitelů, kteří ze vzbouřili proti Satanovi. Cílem hrdinů je ale samozřejmě ve výsledku splozence pekel zahnat zpět pod zem.


Poslední diskuzní příspěvek

Gunár: Parádní koment. Tyto - ze zákulisí autorů - komenty mám nejradši :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 35
Lamentovat nad tím, proč se tenhle klon Diabla příliš nevyvedl, asi nemá příliš smysl. Oproti Blizzardu naprosto neznámé britské studio a určitě zlomkový rozpočet i počet vývojářů, který tuhle čertovinu dělal vysvětluje mnohé, ne-li vše.

Celý počin působí dojem, že se to muselo stát nějak takhle: Jednoho dne odlepil Jeff zadek od své ergonomické židle a došel za kamarádem Mattem, s Mattym se stavili ještě za Addym a protože všechny spojovala láska k lootování, levelování a klikání v Diablu, rozhodli se udělat hru jako Diablo a přesto jinou. Vývojářský core team hry Lamentation Sword byl právě na světě. Protože chtěli něco jako Diablo, ale opisovat přímo od mistrů z Blizzardu jim bylo přecejenom trochu blbé, chtěli hru něčím od velkého vzoru odlišit, nejlépe prostředím. Tu si Jeff vzpomněl, že jako teen v 80. letech strašně ulítaval na „Big in Japan“ od Alphavillu, kovových angličácích z Hong Kongu a ještě dnes si rád pochutná na syntetické číně z bistra, blízkému místu jeho trvalého pobytu. No jistě, dáme tam Ázii! Asijský setting byl s nadšeným hulákáním všech tří přijat.

Jak to bylo s motivy a inspirací pro Akumu alias Lamentation ve skutečnosti nevím, ale nemusím být tak daleko od pravdy, od prvních okamžiků po spuštění totiž bylo jasné, že:

a)Tvůrci si o asijské kultuře nastudovali nanejvýš pár slovníkových hesel, a tak je setting hry laciný, jak zástěna z rýžového papíru v šanghajském bordelu. Hloubku reálií, kterou mají hry jako Blade & Sword, nebo Jade Empire zde prostě nenajdete.

b)Tvůrců na tvorbu hry bylo pět a půl, je to znát na jednoduchých animacích, opakujícíh se hláškách hrdinů a po chvíli skutečně otravných zvucích.Ty nejen, že se hrozně opakují, ale jsou hrozné i na poslech a nejhorší je, že před nimi nikam neutečete. Děsem jsou už zvuky okolního prostředí, tedy ptáci, vítr, no a o těch, co jsou vyluzovány v boji a nepřáteli a jiných už raději pomlčím.

Není tu prostě nic, co by vás mělo po delší dobu udržet u počítače. Příběh je plný nelogičností a existuje jen proto, aby to, co děláte ve hře dávalo aspoň trochu smysl. Jedině neustálý respawn nepřátel na místech, kde už jste byli způsobí, že nedostanete u hry mikrospánek v prvních 20 minutách, ale víčka se vám začnou klížit tak po půlhodince hraní. Lamentation Sword jsem hrál před mnoha, mnoha lety v hlubokém dětství a už tehdy jsem u toho příliš dlouho nevydržel a chtěl jsem vědět proč vlastně, po nynější revizi mi hra na HDD nevydržela ani dvě hodiny a už vím proč.

Pro: Napodobenina Diabla vzniklo v druhé půli devadesátých let a přelomu tisíciletí pěkná řádka...

Proti: ...tato je však vpravdě hnusná skládka. Skutečnost, že je v kreditech hry uveden člověk mající na starosti kvalitu hry, mne pobavila.

+14