Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

L-Zone

1993
40
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Druhý počin japonského designéra na poli videoher Haruhiko Shona, jenž vyšel rok po Alice: Interactive Museum (MAC verzi) a poté byl následován Gadget: Invention, Travel & Adventure. Hry rozdílných motivů spojuje zpracování kladoucí na uměleckou hodnotu titulů, stejně jako krátká hrací doba a menší důraz na interaktivitu. L-Zone sází na poměrně klasické industriální prostředí moderního města, i celé oblasti, tedy L-Zone. Ta se však nachází za zenitem svého vrcholu, lidé tu už nežijí a většina strojů je již nefunkčních. Cílem hry je únik z tohoto desolátního místa na Zelenou planetu.

V Japonsku byl L-Zone, podobně jako Myst v Evropě a USA, na dlouho nejprodávanější CD hrou.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
Nejméně povedený pokus Haruhiko Shona, který se však stal paradoxně také tím nejúspěšnějším (v Japonsku). Alice je jednou z nejzdařilejších experimentálních her, Gadget přišel s nehraným interaktivním filmem a L-Zone se pokusilo o Myst ve vědecko-technické budoucnosti. A to je také důvod, proč z dnešního pohledu jeho kvality nejsou vypovídající a tedy na první, ale i na další pohledy, znatelné.

V první řadě, audiovizuální podoba je fantastická. Pokud by bylo L-Zone vyrenderováno do vyššího rozlišení, tak by stále mohlo vyjít. A umělecký dojem vybudovaného komplexu je také na vysoké úrovni. To je však také jediným kladem, který zůstává. Zbytek tvoří zmatená a nepřehledná struktura a spousta páček, knoflíků ovládajících nejrůznější úkony a dveří. Osobně jsem ztroskotal na panelu, na kterém bylo tolik interaktivních tlačítek, že jsem se již z daného úkonu nemohl dostat a hra tak více méně skončila úspěšným uvězněním nezvaného hosta – což je také i samotným tématem.

Hraní je tak k dopororučení pouze v zájmu poznání na sobě nezávislé trilogie originálních titulů.

Pro: grafická podoba

Proti: struktura, absence výraznější hudby

+14