Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tohle jsem si opakovat po letech už po dnešním dohrání originálu (bohužel s návodem) nechtěl, ale nedalo mi to. A musím říci, že je to asi jediný ze všech těch Sierráckých remaků, u kterých bych mohl říci, že regulérně nahrazuje originál a dělá jej hratelný a celkově lepší. Je to dáno tím, že originál poprvé u Sierry považuji za hodně špatnou hru a remaster doslova vyžaduje, pokud si někdo chce tento příběh dnes užít. A jelikož je to skoro 1:1 remake, tedy dělá se tam vše jako v originále, avšak ve VGA grafice, dá se říci, že si tady hráč prožije to, co si má u KQ3 prožít. I když bylo by i zajímavé udělat takový remake v původní grafice, jen vypilovat ten gameplay :-) Protože nic proti remakérům, ale jednou lidi ten vizuál KQ 5 a 6, byť krásný, který do těch remaků celkem logicky cpou, omrzí a jedna hra se bude vizuálně příliš podobat druhé. A hrát 6 adventur ve stejné grafice...

V tomto remaku hlavně odpadá pitomé vypisování dlouhých textů z manuálu při kouzlení. Kouzel je 7 a člověk musel napsat cca 5 vět na složení kouzla, a pak básničku o 4 slokách. a stačilo blbé překliknutí a mohl to dělat celé znova. Mně to zabralo snad většinu doby, co jsem u hry strávil. Tak tady v tomto remaku stačí jen kliknout do knihy, mít všechny ingredience po ruce a zadat jen cast a kouzlo je hotovo.

Časový limit sice zůstal, ale díky tomu, že je to point and click, tak odpadá složité pídění se po řešení a tím psaní příkazů, u čehož stále běžel v originále čas. Takže tento remake super.

Ještě mě čeká remake od AGD, kteří do toho ale prý zase vložili plno věcí navíc, ten si dám asi někdy později, na potřetí za sebou na KQ 3 nemám už sílu :-)
Tou červenou vlaječkou pod videem jej můžeš oficiálně nahlásit...
No tak adventurní zábavu si představuju jinak. Ten koho v Sierra napadlo jako herní vylepšení přidat faktor času (strachu) doufám zpytuje svědomí někde mimo herní průmysl. Na tohle nemám. BTW v galerii je gameplay původní verze, ne remaku.
Ja jsem vlastne do tech remaku ani nesel. Graficky to je fajn, ale bez ty konzolovy radky to proste uz neni ono. Resp. prijde mi, ze to musi bejt desne lehky (mozna se mylim).
Ten hrách byl hardcore, ale jinak se dá všem utéct - trpaslíkovi i čarodějnici a pokud člověk často savuje tak no problem.
Asi holt savuju fakt tak extrémně často, že mi to problémy nezpůsobovalo. Nevím už jak to bylo v KQ1 (ale myslím, že to o moc horší nebylo), ale v KQ2 na mě takhle útočili jenom na několika (dvou, třech?) obrazovkách, takže stačilo uložit předtím a byl klid. (Ale snad vždycky jsem jim ve dvojce utekl, takže ani nebyl potřeba reload.)
TombSpirit: je to jak píšeš. Takže chatoval jsem s hercrabbiness:)

Jinak vesele se padá z toho stromu, dá se spadnout z toho hrachu, jak už jsem psal, když půjdeš horami okrade tě trpaslík, lítá tam čarodějnice které se tuším nedá utéct... docela mě to tam štvalo. Ale ona to byla víceméně náhoda, kdy se čarodějnice nebo čaroděj objeví. Jednou jsem je nepotkal vůbec a podruhé mi lezli málem do každé obrazovky.
Je ale zvláštní, že mi nepřipadá, že by zrovna v KQ1 remaku od AGDI bylo něco fakt hnusného, a to si těžké a frustrující hry pamatuju moc dobře. Jinak LateBlt je chlap (aspoň teda myslím podle hlasu) a na QFG 4 let's playu spolupracoval s holkou s přezdívkou HerCrabbiness (nebo tak nějak), takže v tom máš možná trochu zmatek. :-)

EDIT: Mám pocit, že v KQ1 remaku je (nebo byla) dokonce volba, jestli tam chcu nechat např. ty "nedohratelný situace" nebo je vypnout, za což jsem opravdu neskonale vděčný.
LateBlt znám, jsem s ní tuším jednou chatoval a hlavně jsem pár jejích Let's play viděl (tuším na Colonel's bequest a možná ještě na něco). Teď na to nějak nemám čas... Občas spolupracuje s nějakým klukem, pár let's play dělali spolu.
Tak když jsem pak viděl jedno Let's Play (konkrétně toto:
http://www.youtube.com/user/LateBlt#g/c/787F9AFC9D1AC41D
fakt doporučuju), tak už mi ten parser (což byla hlavní věc, kvůli které se mi do QFG 2 nechtělo) tak hroznej nepřipadal. (Taky jsem se do té doby naučil psát 10 prstama.) :-)
Jinak ve dvojce jsem měl taky s elementálama problém, taky proto, že jsem nevěděl, že můžu zajít k Azize pro informace a i ve městě jsem se dost motal (hlavně ze začátku). Celkově fajn, ale to prostředí mi zas tak moc nesedlo (zvlášť pustá poušť).
TombSpirit: Však ve dvojce se dost uklidnili. Tam se většině nebezpečných situacích dá vyhnout nebo jim alespoň utéct. Jednička je ale v tomhle maso a trojka, hlavně ten nový remake, který mě otrávil jako už dlouho nic (ale přesto to mám pořád chuť jednou dohrát) je taky docela vypečená.
TombSpirit: poté, co jsem dvojku používal jen jako lepší editor postav pro trojku (Import->zvýšení statů cheaty ze 100 na 200 -> cheat na skok do finále -> export, jsem ji nakonec s parserem (a návodem) i dohrál... největší problémy mi dělala Julanar v poušti a finální zlikvidování zemního elementála, protože něco jsem do pytle nabral, ale ono to nestačilo a další den zničil město. Pak jsem si to začal užívat, protože za zloděje i za mága je to děsná sranda (vylupování baráků, flirtování s překupnicí/směnárnicí a za mága "studium" na WIT:-P Ovšem remake je remake a jsem za něj rád.
Ty "otravnosti" musely být v původních hrách dost drsný, to je taky fakt. (Zvlášť věc, kterou v adventurách nesnáším ze všeho nejvíc - možnost dostat se do situace, která už nejde vyhrát, když člověk např. zapomene někde na začátku něco sebrat a pak se tam už nemůže vrátit.) Ale v těch remakách (remacích?) mi to skoro vůbec nevadí - padání ze skal jsem si už zvykl (a aspoň ve dvojce, kterou zrovna hraju, se dá spadnout jenom na pár místech), čarodějovi i trpajzlíkovi se dá utýct a navíc savuju dost často. Takže to za minus fakt nepovažuju.
Jinak tuhle hru jsem zadal na přidání už asi před dvěma týdny - hádám, že když admini nemůžou najít titulku, tak se ji snaží natípnout ze hry... no jsem zvědavý, jak si poradí s QFG 4 1/2, která už visí v seznamu na přidání 19 dní... vzhledem k tomu, že se mi to na XP nepodařilo rozjet, tak asi ještě budu muset počkat...
To je asi pravda s těma 16ti barvama a CD přílohama. Novější už vypadají líp, ale mně se osobně moc nechce u her, který mají x dílů, začínat jiným než prvním dílem (proto trvalo hrozně dlouho, než jsem dohrál jakýkoliv další díl QFG po jedničce - nechtělo se mi "otravovat se" s parserem a přece jenom EGA grafika (po tom, co jsem hrál QFG 1 VGA) taky není žádnej zázrak). Ale naopak ten styl mi u King's Questů přijde dost podobný jako u QFG (zvlášť jedničky). (Samozřejmě QFG je mnohem "živější" a hratelnostně řekněme obsáhlejší - musíte jíst, spát, trénovat se atd.)
Já chci ze série KQ dohrát pouze V a VI. Šestka je údajně nejlepší a převyšuje ostatní, tak jsem na to zvědavý.

Jo a vlastně to video remakeu IV jsem pár let nezpátek viděl. Myslel jsem ale, že už to dávno zrušili/bylo to pozastaveno.
Jinak můj názor na sérii King's Quest je trochu zkalen těmi svinskými smrťáky, které jsou minimálně v prvních třech hrách a remaky (které jediné jsem byl schopen dohrát) je z větší části zachovávají: úzké cestičky a větve, ze kterých se tak snadno padá a ani nevíš jak, a taky ti náhodně se objevující nepřátelé. V jedničce vylézt na strom je pruda, to samé cestička v horách nebo šplh po stonku fazole. Ve trojce je to pro změnu cesta ke kouzelníkově baráku. Z nepřátel děsně prudí v jedničce kouzelník, ježibaba, kleptoman trpaslík (naštěstí dvěma posledním se dá dobře zatopit, v případě ježibaby doslova;), ve dvojce naštěstí ubrali (taky ji mám mnohem radši). No a v druhém remaku od AGDI jsem samozřejmě napoprvé opět spadl ze skály (člověk si hned neuvědomí, že hraje King's quest) a pak mě přepadli, zmlátili a ukradli nějací bandité.

Jinak ukázka z remaku čtyřky zde: http://www.youtube.com/watch?v=qxFMr4Izw-0
No a ještě zajímavější to je remaky Lucasáckých her :)

Tam se chystají další dva remaky/pokračování MM, demake Curse a celá řada Indianů. Otázkou ale je, zda se něco dotáhne do zdárného konce.
Drolin: Už pár let se na ní pracuje (amatérská skupina říkající si Magic Mirror Games), ale moc naděje tomu nedávám, už asi rok uplynulo od ohlášení dema, které se ještě neobjevilo. Na druhou stranu QFG II VGA se taky docela protáhlo - a to byl zkušený tým.

Přiznám se, že se Space Questy (ani s Police Questy, natož s Eco Questy) zkušenost nemám prakticky žádnou - od každé jsem měl na chvíli puštěný první VGA remake od Sierry, ale vlastně jsem to nehrál. Někdy v budoucnu možná.
Fingon: Pokud vím, tak čtyřka se v nejbližší době remaku nedočká. Ale už by mohli pohnout s předěláním SQII.
TombSpirit: Co se divíš? Nejdřív to mělo šestnáct barev a pak to začalo vycházet jen na CD - a poslední díl byl taky celkem nic moc. Koncem devadesátých let to nevyšlo ve Score jako plná hra, takže to skoro nikdo nezná. A zahraniční freewarovky asi hraje málokdo (i když já mám za sebou remake jedničky, dvojky, tenhle a rozehrál jsem i ten nový).

Jinak tenhle remake je starší než ten od AGD a jeho výroba trvala daleko kratší dobu než toho od slavnějšího remakovacího konkurenta. A už aby byla čtyřka, já to s tím parserem hrát nebudu.
No, on ten pohádkový styl asi není tak populární (oproti trochu jinačímu QFG). Ale Conquest můžu jen a jen doporučit, zvláště když je freeware.

A on se navíc chystá remake (respektive demake) Silver Lining do klasické kreslené grafiky aby toho nebylo málo :)).