Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS4 50
Původní Killzone trilogii jsem si i přes jistá technická omezení konzole PS3 užil a od pokračování s podtitulem Shadow Fall jsem očekával mnohé. V první řadě především bytelnou válečnou FPS, kterou Shadow Fall paradoxně není. Jasně, furt se tam střílí, jasně, stále je to přímé pokračování původní trilogie, ale pocitově je ta hra úplně někde jinde a namísto atmosférické akční hry jsem dostal odosobněný nablýskaný launch titul bez duše, jehož největší devízou je překrásná barevná grafika.

Pryč je ponurý Helghan a jeho úporné dobývání. Nyní se příběh odehrává na oběma stranami obývané Vektě a celá hratelnost spočívá spíše v menších přestřelkách a bloudění po lokacích. První půlka hry funguje vcelku standardně. Příběh působí poutavě, graficky hra vypadá vskutku impozantně a u řady výhledů jsem si říkal, jestli jsem něco podobně detailního u lineární FPS kdy vůbec viděl. A to je prosím Killzone: Shadow Fall už 7 let starý. Nutno však podotknout, že grafika není takhle vypiplaná úplně všude a některé interiéry jsou vlivem nedodělaného či glitchujícího nasvícení docela ohyzdné.

Postupem času ale klasické řadové nepřátele nahrazují jejich odolnější oštítované varianty, vojáci s energetickým polem či hyperodolní roboti. Najednou se velká část nepřátel stává otravnými bullet sponges, před kterými jsem byl nucen neustále prchat. No a znáte to pravidlo: jakmile nestačí na skolení nepřítele pár výstřelů, je to otrava. A vskutku, ze zábavného akčního střílení se stala otravná systematická nuda.

Další problém vidím v mírně otevřeném prostředí, které často působí, jako kdybych hrál na multiplayerových arénách pospojovaných tunely (mulťák jsem nehrál, ale vůbec bych se nedivil, kdyby to MP mapy opravdu byly). Přestřelky jsou často nepřehledné a kvůli tomu, že hra není tak jako předchůdci úzký skriptovaný koridor, trpí tím tempo. Na můj vkus je to všechno až přehnaně komorní a opravdové bitevní vřavy jsem téměř nedočkal. Místo toho jsem neustále hackoval nějaké terminály, odklízel si z cesty jakési krabice s výbušnými robůtky, obcházel automatické věže. Prostě všechno, jen ne nějaká masivní rambo akce. A upřímně, je to na hovno. Podobnou hratelnost v propracovanější podobě čekám od nějakého akčního RPG, ale rozhodně ne od původně lineární válečné sci-fi střílečky.

Během hraní jsem narazil na řadu bugů spojených s ukládáním a jeden z nich byl vyloženě game-breaking (viz). Checkpointy jako takové jsou rozmístěny dobře, ale reloadnutí pozice na několika místech rozbíjí skripty, což je u exkluzivního PS4 titulu docela s podivem.

Killzone: Shadow Fall mě zklamal. Nečekal jsem a ani nechtěl revoluci. Těšil jsem se "jen" na vizuálně vypiplaného nástupce a dostal jsem odfláknutou hru, která mění řadu zajetých věcí, přidává řadu zbytečných prvků a ve výsledku není ani zdaleka tak zábavná, jak by mohla a asi i chtěla být. A lacině useknutý konec tomu jen nasadil korunu.

Pro: grafika a epické scenérie, první polovina hry, občas atmosféra, David Harewood

Proti: zbytečné herní prvky na úkor pořádného střílení, nástup otravně odolných nepřátel v druhé polovině hry, nepřehledný level design, skomírající tempo, zabugovaný save system, neuspokojivý konec

+19
  • PS4 80
Zdejších 64% neslibuje strhující zážitek. Díky tomu jsem byl k Shadow Fall zdrženlivější a nic velkého jsem od hry nečekal. Hra, která vyšla proto aby na první dobrou ohromila hráče grafikou, kterou PS4 zvládne. To se povedlo tak napůl. Grafika na hráče sice dýchne krásným, až strhujícím dojmem. Bohužel jí ale původní PS4 zvládne jen mezi 30 až 40 snímky. Už v roce 2013 lidé doufali, že by se mohlo, s novou generací konzolí, stát standardem 60.

Přiznejte se také, kolik z vás hra rozčiluje tím, že neobsahuje žádného asistenta míření. Že to tedy nebyla dobrá volba pro čerstvé majitele PlayStationu, kteří neměli velké zkušenosti z gamepadem v FPS střílečkách. Díky tomu se stal Shadow Fall pro nováčky těžko hratelný titul a moc se nehodil na startovací hru nové konzole.
Mě osobně překvapil. Přestřelky neztratily nic ze svého adrenalinového lesku minulých dílů. K tomu jsem dostal nového parťáka v podobě dronu, bez jehož podpory by se přežívalo mnohem hůř. Hra tím chytila větší punc uvěřitelnosti. Měl jsem větší pocit než jindy, že nepřátelé jsou na podobné úrovni jako já. Že vydrží stejně. Že mají stejnou palebnou sílu. Jen jich je víc a hráč se musí víc otáčet.

Sci-fi prostředí je epické a atmosferické. Vyšší technologická vyspělost je vidět na každém kroku a design toho využívá. Například boje s robotickými stroji na zničeném Helgastu byly famózní. Nepoměr sil byl evidentní a já musel využít všeho svého důvtipu a pomůcek, abych přežil. Zatímco přestřelky s vojáky byla taková klasika druhého a třetího dílu. Mise ve vesmíru byla zase příjemné osvěžení. Hra se často snaží měnit hratelnost aby nenudila. A daří se jí to. Kolikrát jsem sám sebe přistihl, jak jsem do toho zažraný. Celé je to navíc vyvedeno v neotřelém grafickém stylu, který je zpracován tak, aby toho hráč viděl co nejvíc.

Pocit ze střelby je skvělý. Hudba a ozvučení jsou atmosferické. Atmosferický je i pocit z boje o život ve zdánlivě nesplnitelných misích. Bohužel je hra celkem krátká a obsahuje fakt divný konec. Jako, že po konci předposlední mise jsem si říkal, že tohle snad nemyslí autoři vážně. A po konci poslední mise zase: "To je všechno?" Opravdu takhle musela skončit celá série skvělých a epických FPS akcí? Je to nedůstojné. V Killzonu se sakra nechci zamýšlet nad nějakou povznášející filozofickou otázkou. Chci se probudit z adrenalinové akce a říct si "Wau, to stálo fakt za to!" Jako, že Shadow Fall za to většinu herní doby stál.

Hru jsem rozehrál na PS4Pro a poslední dvě mise dohrál na PS5. Dojem z hratelnosti je, až na nějakých pět snímků navíc a pocit lepšího ovladače, stejný.

Pro: pomocný dron je skvělý nápad, pocit ze střelby, futuristické prostředí je opravdu hezké, různorodá náplň misí, pěkné ozvučení a hudba

Proti: krátké, opravdu podivný a ničemný konec

+10
  • PS4 100
Tak takhle si predstavuju perfektni hru

Pribeh - koridor - grafika. Tady je to tak paradne vyvazeny a udelany ze jsem sevaz sam divil ze mi tahle serie takovou dobu unikala. Dostala se mi do ruk uplnou nahodou a jsem za to stane rad protože jsem si hru nádherné užil.

Asi nejvíc právě proto ze jsem od hry nic nečekal, dal jsem ji do ps4 jen kvůli tomu že už teda když ju mam pujcenou. A v tub chvíli se to stalo. Zacalo mne to moc bavit. Pribeh začal odsypat, a hra jela a jela a jela az byl konec. Prostredi byli ruznorody, trosku mi to pripominalo unreal 2 tam se taky prostredi menilo a nepamatuju si dve stejny. Pribeh a koridor. Podle mne strilecky maji mit koridor. U takovyhle hry strasne lituju toho ze takhle neudelali novyho dooma.

Mimochodem tahle hra mne nakopla k zahrani 2ky a 3ky a u 2ky jsem si vzpomek proc mne to nezajimalo. 2ka ac graficky paradni mela nohy v betonu. Kdyz sem mel prvni ps3 tak jsem zkoušel demo a po pár chvílích mě přestalo bavit. Taky kvůli tomu že jsem presel z pc mysoklavesnice na joypad a prvni strilecky mi dali zabrat vcetne prvniho resistance ta serie se mi taky spoustu let vyhybala. Ale to jsem odbocil

Pro: Perfektni hra. Vic takovych. Grafika, pribeh.

Proti: Nic

+9 +11 −2