Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Jump 'n Bump

1998
29.09.2011
78
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Jump 'n Bump je freewarová hra nabízející arénové zabíjení hlodavců. Hra je čistě multiplayerová, hraje se proti lidským protivníkům a to na jednom počítači. 2-4 lidé ovládají zajíce (Dott, Jiffy, Fizz a Mijji), kteří skáčou po plošinkách a snaží se dostat soupeřovi na hlavu, čímž ho zabijí. Protivník se rozprskne na krvavou kaši a vítězný zajíc si započítá bod.

Ač je každé zabití ohodnoceno body, hra je vlastně nekonečná, nemá stanovený konec. Jump 'n Bump je naprogramované v C pod DOSem. Grafika byla dělaná v programu Deluxe Paint 2 a Paint Shop Pro 5. Hudba vytvořená v programu Fast Tracker 2 je jednoduchá, ale chytlavá. Rok poté byl uvolněn zdrojový kód hry a později vydaný Windows port designérem Icculusem, ovšem existují i jiné porty na Wii, Playstation 2 a Linux.


Poslední diskuzní příspěvek

Já poprvé někdy v 2002 - jó, to byl tenkrát báječný první match. Mimochodem před týdnem jsem hrál s přítelkyní a její kamarádkou, přičemž jsem hrál tu DOSovou v DosBoxu - příjemnější ovládání hry než ten windows port, ale horší ovládání zajíců. Jim jsem dal šipky a WAD, no a na mě zbyla šílená myš. Protože jsem z nich ale nejlepší, tak mě tohle přisrazilo a nebyl to tak nevyrovnaný zápas.

Takže pamatuj, těm nejlepším dávej myš :-D

A nebo jestli's přišel na způsob jak hrát JumpBump ve velkém okně, nebo na plnou obrazovku, tak sem s ním.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
JumpBump je překvapivě hratelná řež. Na první pohled blbůstka s jedním cílem (skočit na hlavu soupeře a sám se vyhnout zašlápnutí), na ten druhý se ale občas poštěstí dlouhé desítky minut trvající bitvy. Záleží na lidech, se kterými hrajete. Je třeba mít vyrovnané hráče.

Když zavzpomínám na zápasy, co jsem v průběhu let hrál, vždy trvaly tak 10-30min. Ze začátku plné emocí, výkřiků a nebo vztekání se. Brzy se to však změní v soustředěnější styl hry, opatrnější a snahu o killing spree (která většinou nevyjde).

Jump Bump nabízí rychlé a velice kontaktní deathmatchové zápasy a to v čem je hra dobrá (jednoduchost) je též to, na to dojíždí - nedá se hrát věčně a po chvíli se omrzí. Za čas si k němu však k ní zas najdu cestu.

Hloupé je ovládání původní (DOS) verze. Dva hráči jsou v pohodě - WASD a šipky. Další však hraje na myši a skáče prostředním. Windows port prozíravě přidal skákání držením pravého/levého + levé/pravé. Nejhorší je ale ovládání čtvrtého hráče. Je na joysticku, který nemám a neumím to přenastavit (třeba to nejde, ale fakt je, že je to obtíž). Ve windows portu hraje přijatelně na numerické.

Co však na windows portu přijatelné není, je jeho rozlišení (320x200 ?). To je v DOS verzi (kterou jsem nucen hrát) také, ale DosBox se velice dobře zvětšuje. Pokusy o zvětšení w portu skončily blbnutím grafiky a jednou též zásekem počítače.

Hudba a zvuky však zůstaly u všech verzí stejné. Není co měnit, úderná hudba, která se po čase ohraje (stejně jako hra) a pak nastává cooldown několika dní, kdy nehraju. Zvuky jsou jednoduché a splňují účel, nic víc.

Základní mapa dodávaná se všemi verzemi hry je docela dobře vyvážená. Má hluché místo v podobě levého dolního místa, kde může parchantský králík campovat a smát se ostatním. Doporučuji hráče proplesknout. Při poslední hře jsem to však udělal já (jen tak ze srandy, hned jsem vylezl) a tak nedoporučuji raději nic.

Enjoy rabbit hunting.

EDIT: Pro mě je multiplayer této hry daleko hratelnější, než mnoho moderních stříleček. Jak je jednoduché hrát hru, tak je jednoduché hrát spolu v jedné místnosti, na jednom počítači. Zábavnost obrovská, hra účel plní a proto 75%.

Pro: Hratelnost

Proti: docela rychle se ohraje

+4