Joint Strike Fighter je nenápadné a vesměs originální zpracování leteckého simulátoru akčnějšího pojetí od Innerloop Studios. Vývojářské studio bylo v době vydání hry takřka neznámé a o projektu se až do vydání nic konkrétního nevědělo.
Hra nabízí 4 kampaně se stupňující se obtížností - Afghánistán, Kolumbie, Korea a Kola Peninsula. K dispozici jsou moderní prototypy letounů Lockheed X-35 a Boeing X-32 (které mají do budoucna nahradit zastaralé F-16 a F-18) a také velký výběr zbrojního arzenálu. Briefingy se vyznačují hlavně vlastní volbou předem daných waypointů, což dává simulaci nový taktický rozměr. Před započetím mise máte možnost modifikovat své 4 wingmany - co se týče výzbroje i výběru samotného letounu. Hra také exceluje v komunikaci, jak s wingmany, tak s věží i Awacsem. Chybějící tréninkový mód vynahrazuje editovatelný režim vzdušného boje, kde si můžete zvolit oblast, čas, počasí a samozřejmě přátelské i nepřátelské letecké jednotky. Herní prostor se vyznačuje dobře provedeným terénem a hlavně velkým množstvím detailně zpracovaných 3D objektů. Oproti tomu letový matematicko-fyzikální model je pouze průměrný.
Engine umožňoval nezvykle velké rozpětí obrazového rozlišení, což ve své době většina leteckých simulací opomíjela a na slabších strojích tak byla prakticky nehratelná. A perlička na závěr (která sice hratelnost nijak výrazně neovlivňuje, ale v porovnání s konkurencí jde o originální prvek) - po katapultaci z vašeho letounu hra nekončí, můžete na svou základnu dojít pěšky!
Ve své době měl JSF jediného konkurenta z hlediska technologií a to F-22 Air Dominance Fighter od DID. Každopádně kloubouk dolů, grafika, obejkty na zemi, stromy, apod. vypadá to moc dobře. Ve své době to muselo mít asi značné nároky na HW.