Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

International Rally Championship

27.09.1997
03.07.1998
77
30 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

International Rally Championship je arkádové rally vyrobené studiem Magnetic Fields roku 1997 pro konzoli PlayStation 1 a stolní počítače.

Vybrat si lze ze čtyř základních herních režimů: Arcade (normální závod s osmi auty na trati, s možností doplňování benzínu v boxech a jízdy na jednom pc ve dvou hráčích najednou pomocí zobrazení ve splitscreenu), Championship (klasické rally s poškozením a různými tuningovými úpravami vozu včetně jezdeckých tabulek), Practice (tréninková jízda) a Time Trials (závod na čas proti vašemu nejlepšímu výkonu z minulých kol, který je zobrazen pomocí ghost auta).

Vybrat si lze z celkem devíti plně licencovaných vozů: Mitsubishi Lancer Evolution, Subaru Impreza WRC, Toyota, Corolla, Nissan Almera, Ford Escort, Renault Maxi Megane, Proton Wira, Volkswagen Golf GTI a Škoda Felicia.

Tratě jsou rozdělené jak podle států, kde se závod jede (přes 40), tak podle prostředí (bahno, písek, sníh, déšť, noc...). Je zde i jednoduchý traťový editor s takřka nekonečnými možnostmi. Nechybí ani možnost multiplayeru, jak v síťovém režimu až pro 20 hráčů najednou, tak už zmíněném splitscreenu ve dvou hráčích na jedné klávesnici.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Rozhodl jsem se, že vágní hodnocení smažu a začnu s čistým štítem.

IRC má pro mne nepochybně skvělou nostalgickou hodnotu, protože hra byla kdysi zdarma v Levelu (nebo jiném časopise), a na mém tehdejším S3 64V+ (měl jsem i Voodoo 1, ale ta u této hry měla volno) a Cyrix 6x86MX šlapala jako hodinky. A nejenom to, myslím, že odstartovala moji oblibu v závodních hrách a autech obecně.

Hra jako taková (i když má mód simulace), tak simulací opravdu není, je to naprostá arkáda, jak řízením, tak při haváriích, kdy v arcade módu děláte otočky a salta, po kterých se jakoby nic otočíte zpět na trať. V simulačním módu je rozdíl ten, že po saltu skončíte "nabouraní" - auto se zastaví a po pár trestných vteřinách jedete dál. Nicméně to nijak nevyčítám, v té době jsem se opravdu královsky bavil a strávil i s kámoši ze základky nad hrou spoustu času.

Pokud jde o grafiku, tak je znát stáří (a už v době když jsem hru tenkrát hrál to nebyl žádný zázrak), prostředí jsou variabilní a líbivá, ale auta jsou krabicemi od mléka. Dokonce jsem si dlouho myslel (nějakou dobu jsem hru viděl jak hraje brácha, takže jsem moc neznal popisky v menu), že Škodovka ve hře je Favorit (který jsme tenkrát měli). To auto bylo natolik hranaté, že jsem v tom tu Felicii nemohl poznat. Okna jsou neprůhledná (ano, to v soudobém NFS 2 taky, ale celkově v díle od EA vypadá prostředí i auta lépe) a tak celé auto působí, jako byste ho vystříhli a slepili z papírové skládačky z ABC. Nicméně to nic nemění na tom, že uhánět cestou na rallye byla zábava, hra byla krásně barevná a rychlá.

Pokud jde o zvuk, tak tam to bylo jiné, řvoucí navigátor, nerealistický, nicméně zábavný zvuk motorů a skvělá hudba. Ta hrála z audio-cd stop, a líbila se mi natolik (líbí se mi dodnes), že jsem si ji tenkrát ripnul a vypálil na CD (spolu s hudbou z Earth 2140) a poslouchal venku z discmana.

Výběr aut byl solidní průřez tehdejšími vozy rallye, bohužel velké rozdíly mezi nimi nebyly, co se týče řízení. Ani člověku nepřišel velký rozdíl ve zrychlení, ať řídil atmosféru 1.6, nebo 2.0 s turbem. Co si pamatuji, tak vtipná byla třeba oprava turba u všech aut v servisní zóně - a přitom z nich spousta v realitě turbo neměla.

Shrnuto a podtrženo, dneska by si tu hru asi málokdo užil, ale pro mne má obří nostalgickou hodnotu, znamenala spoustu hodin zábavy a ještě dodnes mám příjemné pocity, když si pustím soudtrack. Hodnocení berte prosím také jako nostalgické...

Pro: Zábavnost, hudba, zastaralá, ale příjemná grafika

Proti: Dnes už beznadějně zastaralé, nekoupitelné a nespustitelné na čemkoli vzdáleně modernějším.

+17
  • PC 80
International Rally Championship (dále IRC) by se dal nazvat takovým rozsáhlým datadiskem předchozího dílu. O zprovoznění této hry na mém novém počítači jsem se dlouho snažil, nakonec mě napadlo nainstalovat Windows 98 místo XP na můj předešlý starý počítač (Pentium 3). Na úvod mě potěšilo krásně zpracované menu, které se vzhledově od předchůdce výrazně liší, je nejen hezčí, ale i přehlednější. Oproti NQRRC přibylo mnoho tratí zasazených do krásných prostředí, několik vozidel a také pár zábavných módů. Co ale autoři zcela vypustili je pohled z interiéru, který všechny předchozí díly obsahovaly. Na výběr je tedy pouze ze dvou pohledů kamery, nejčastěji jsem vyžíval kameru situovanou za vozem. Stejně jako v minulém díle, i zde chybí ruční brzda, díky arkádovým jízdním vlastnostem vozů jsem ji ani moc nepostrádal. Samotné ježdění je velice zábavné, na čemž má podíl zejména povedený jízdní model. Hraní jsem si nejvíc užíval na klávesnici, s volantem se mi zatáčení zdálo příliš citlivé.

Grafická stránka byla ve své době pěkná, ani dnes rozhodně neurazí. Vozy se svým reálným předlohám věrně podobají. Vzhledem k datu vydání nepřekvapí, že keře, stromy i diváci jsou placatí. Co naopak potěší, je hodně rozmanité počasí, některé etapy se jedou za husté mlhy, jiné za sněhové vánice nebo silného deště. Obrovské plus si IRC zaslouží také za přítomnost editoru tratí, je škoda, že ho novější Rally hry postrádají.

Kdybych měl říct, co se mi na tomto simulátoru nejvíc líbilo, určitě bych se zmínil o bohaté nabídce aut, tratí i módů, dále o zábavných arkádových jízdních vlastnostech vozů nebo také o přítomnosti editoru tras. Každého z nás jistě potěšilo, že je ve hře obsažena naše Škoda Felicia. Nějaké zápory se samozřejmě najdou, kromě absence pohledu z interiéru se ale jedná o takové drobnosti, které zážitek z hraní moc nenarušují. Podle mě nejlepší Rally hra až do vydání prvního dílu Colin McRae Rally.
+13