Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

htoL#NiQ: Firefly Diary

Hotaru no Nikki

24.02.2015
18.05.2016
01.04.2020
70
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Hra začíná 31. prosince roku 9999, když se malá holčička Mion probudí uprostřed ruin zpustošeného světa, přičemž si nic nepamatuje. Hráč ovládá světlušku Hotaru, která chce Mion pomoci dostat se ven na svobodu.

Ve hře jsou dvě prostředí: v normálním světě hráč ovládá zelenou světlušku, kterou následuje Mion. Jak se bude pohybovat světluška, tak se bude pohybovat i Mion. Ve světě stínů hráč ovládá fialovou světlušku, která je schopná odstraňovat objekty, čímž může uvolnit cestu nebo zabít příšery, které se ve hře objeví.

V průběhu hry hráč sbírá střípky paměti, které objasňují Mioninu minulost.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Relativně primitivní plošinovka s roztomilou grafikou se de facto skládá z řady puzzlů, při jejichž plnění budete často umírat. Hlavní předností je především roztomilá Mion a zajímavý příběh, kterého se člověku ovšem nedostane snadno. I hudba je celkem fajn a celkově nelituju času u hry stráveného. Jenže se to bůhvíjak dobře nehraje.

Mion se pohybuje pomalu, což by zas až tak nevadilo, kdyby umírání v téhle hře nebylo běžnou záležitostí. U některých složitějších hádanek tak uplyne relativně dost času cestou na místo, kde hráč zařval naposled a šance, že tam umře znova, nebývá malá. Ale co už, s tím by se dalo žít. Na pár místech jsem pro změnu proklínal velmi velkorysé hitboxy na pohybujících se instakill objektech, které nedávají teměř žádnou možnost odklonit se od perfektní cesty. No a tím se dostávám k největšímu problému celé hry - k ovládání.

Hra byla původně ovládaná snad dotykem a zahlédl jsem na netu prohlášení ve smyslu že "s myší je to konečně super a není problém hru ovládat." No a vzhledem k tomu, jak "skvěle" se hra ovládá s myší, bych Vitu patrně roztřískal o zem.

Myší ovládáte "vílu", kterou Mion následuje, nebo obšas naopak od ní utíká. Fungovalo by to dobře, kdyby víla byla vždy tam, kde je kurzor. Jenže víla má nějaké to momentum - rozhodně nekopíruje myš - do toho kamera se všelijak hýbe a zoomuje a hlavně je tu pak samotná Mion, která na pohyb víly reaguje s citelným zpožděním a jak už jsem zmínil, je pomalá a všechno jí trvá. A vy prostě nemáte takovou kontrolu nad děním, kterou vyžadují některé sekce. A do toho jsou tu automatické střílny, které se v zásadě ovládají stejně jako Mion a pokud jsou tyhle dvě vedle sebe (a někdy to jinak nejde), obvykle to taky skončí mrtvolou.

Ty puzzly v zásadě nejsou ani tak těžké - co je dělá těžké je právě tohle kokotské ovládání a jen vyjímečně nějaký absurdní olol difficulty spike vychází z něčeho jiného.
+5