Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Hexcells Infinite je v podstatě Hexcells Plus plus generátor úrovní jako bonus. Úrovní je stejně jako v Plus, mají stejné herní mechaniky (nic navíc), přišly mi stejně těžké, stejná herní doba, no prostě to stejné znovu. Což není špatně, pokud se vám líbilo Plus a chcete přídavek, tak vás Infinite určitě nezklame. Pokud jste Plus nehráli, tak můžete začít rovnou s Infinite, o nic nepřijdete.

Generátor je příjemný bonus, který vás bude v případě zájmu zásobovat nekonečným přísunem nových hlavolamů (ve dvou obtížnostech). Na rozdíl od předpřipravených úrovní, pro které lze najít videonávody na netu (asi 2x jsem vyměkl a nechal se pošťouchnout vpřed), tak u generovaných úrovní to samozřejmě nehrozí. Přísahal bych, že u jedné těžké vygenerované úrovně jsem se dostal do situace, kde prostě nebyl žádný možný krok vpřed (kromě tipování), ale autor tvrdí, že je to nemožné, takže asi to byl "pebkac" ¯\_(ツ)_/¯

Stručně, pro Hexcells-pozitivní hráče je Infinite nejlepší díl série, i když se od předchozího dílu vůbec nezměnil.

Celkové hodnocení: Výborná
+10
  • PC 60
Po zkušenostech s předchozím dílem Hexcells Plus jsem tentokrát nebyl zaskočen tím, že hra vypadá na první pohled naprosto stejně. A tak jsem se postupně překousával prvními tutoriálovými úrovněmi s očekáváním dalších nových prvků, které jednotlivé puzzly a postupy jejich řešení zase o něco zesložití. A bohužel jsem čekal marně, protože žádné nové prvky tu nejsou, vše je naprosto stejné jako u Hexcells Plus s tím, že mi dané úrovně přišly zase o něco obtížnější.

Na jednu novinku však v tomto díle přeci jen dojde, ale netýká se přímo hry. Je zde možnost si nechat generovat náhodné úrovně, případně úrovně vytvořené jinými hráči v editoru, který ale bohužel není přímo přístupný ze hry, protože je potřeba si ho obstarat jinak. Jedná se totiž o open source projekt, který je dostupný na GitHubu.

Hra na mě tedy celkově působí spíše jako DLC než jako plnohodnotný díl a to je velká škoda. A jelikož jsem hrál tento třetí díl hned po dvou předchozích, už jsem se ke konci cítil přesycen a už to nějak nebylo ono. Nepochybuji ale o tom, že pokud tyto puzzly někoho fakt baví, bude se velmi dobře bavit i zde. Navíc díky náhodným levelům může pokračovat - ostatně jak praví samotný název hry - prakticky do nekonečna.

Pro: Náhodný generátor, vysoká obtížnost

Proti: Žádné nové herní prvky

+14
  • PC 80
Hexcells, prakticky celá série, je taková variace na hry typu Sudoku. Základní princip je jednoduchý a možná se přes pár prvních úrovní dostanete velmi rychle a budete si říkat, že to je primitivní, avšak vychytralejší mapy a uvedení nových prvků vám pak zavaří mozek jedna radost. Zároveň je tam velmi silná návykovost, kdy si říkáte, že už uděláte jen jednu další hádanku a pak už toho necháte a po hodině jste stále ještě v hájemství šestiúhelníků.

Z dané výhody plyne i to, že po čase vás mohou, stejně jako někoho Sudoku, hádanky omrzet.

Mohu doporučit komukoliv, kdo by si chtěl hrát něco na způsob Sudoku a zažívat nával radosti z vyluštěných hádanek.

Pro: Lehký základní mechanismus, ale složité hádanky

Proti: Může být časem repetitivní (hlavně generované úrovně)

+13
  • PC 65
U Hexcells infinite jsem se bezvadně odreagovala. Logické hádanky s čísly to je něco pro mě.
Vše je na stejné brdo jako u předchozí hry Hexcells Plus, akorát rébusy jsou o něco obtížnější. Některá kola mi opravdu skoro zavařila mozek. Narazila jsem na kola, kde to bylo spíše o štěstí, než o logice, ale byla to příjemná změna.

V každém kole jsem měla vedle sebe v různých obrazcích malé žluté šestiúhelníky. Každý z nich mohl mít buď modrou nebo šedivou barvu a na mě bylo, abych poznala jak mám který označit. K tomu mi jako nápověda sloužila různá čísla, která mi například řekla, kolik modrých okolo jednoho šedivého šestiúhelníku bude a jestli na sebe budou navazovat nebo budou proloženy šedými. Nebo byla pomocná čísla nad celou řadou šestiúhelníků a říkala mi, kolik modrých v té řadě bude.

V pozdějších kolech byly dokonce i modré šestiúhelníky značeny čísly, jež ukazovaly počet dalších modrých polí v okolí (při kliknutí na číslo se mi označilo všech 18 dílků kterých se nápověda týkala). Dle popisu hra asi moc lukrativně nevypadá, ale pokud si ji zkusíte, určitě vás chytne tak, jako mě.

Pro: achievementy, délka, chytlavost

Proti: někdy vysoká obtížnost

+12 +13 −1