Xzone.cz – Vyhrajte luxusní PlayStation herní koutek v hodnotě 250 000 Kč!
Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Game of Thrones

57

Komentáře

« Novější Starší »
  • PC 55
Herní výzva 2017 #7

Game of Thrones se sice chvilkově ocitla na žebříčku sto nejhorších her na Databázi, existuje ale jeden důvod, proč by vás mohla zajímat - překvapivě dobrý příběh, který bych od Cyanide vážně nečekal. Propracované postavy, napínavé zvraty, dobré tempo... pokud jste fanoušci knih či seriálu, určitě nesáhnete vedle a pro ty, co je neznají, může sloužit jako dobrý úvod do settingu. Jak už ale asi tušíte z hodnocení, jiných důvodů jsem moc nenašel. Po technické a hratelnostní stránce je z toho na každém kroku bohužel vidět malý rozpočet a nedotažené ambice.

Soubojový systém je takový nedomrlý KotOR, kde budete do zblbnutí používat tři schopnosti pořád dokola (vystačíte si se stuny, AoE útoky a léčením). Variabilita soubojů je nulová, jelikož je to fantasy bez monster, takže se budete pořád mlátit s různě reskinovanými vojáky. Občas přijde oživení v podobě stealth pasáže, kde hrajete za psa jednoho z hrdinů a spočívá v tom, že si počkáte, než se k vám nepřítel otočí zády, skočíte na něj, spustí se (dlouhé) QTE a pak ho zakousnete. To se za velký plus považovat nedá.

RPG systém a levelování nehraje velkou roli, protože počet vedlejších questů za celou hru můžete napočítat na jedné ruce a tak autoři přesně věděli, kolik levelů budete mít v konkrétní kapitole a tomu uzpůsobovat jejich obtížnost (level scalingem i celkovým designem soubojů). Ani tak se jim to ale vždycky nepovedlo a obtížnost je občas trochu nevyvážená, což vede k takovým vtipným momentům, jako že na levelu 4 jste schopní stát se šampiónem arény a porazit legendární bojovníky, co v aréně nikdy neprohráli a na levelu 8 vás umlátí tříhlavý dav nespokojených vesničanů s klacky v ruce. Strom abilitek je navíc tak malý, že k těm užitečným se doklikáte během prvních čtyř úrovní a zbytek tvoří akorát nepoužitelné skilly a banální pasivní bonusy. Rozdělování bodů mezi zbraňové skilly se nakonec taky smrskne na výběr jednoho typu zbraní a brnění, protože rozdíly mezi zbraněmi jsou tak zanedbatelné, že nemá smysl je střídat.

Technicky GoT taky neoslní. Hra není moc zabugovaná, ale párkrát jsem přece jen narazil na bug zabraňující mi v postupu dál a musel jsem loadovat autosave. Některé lokace jsou ok, některé jsou vyloženě hnusné (Riverspring). Hlavní postavy až na výjimky vypadají dobře, ale vedlejší postavy trpí pokročilým syndromem jednovaječných dvojčat a budete neustále potkávat ty stejné tváře. Lokace jsou zbytečně rozlehlé, prázdné a bez života. V tom jsou vidět ty ambice - lokace si přímo říkají o to, aby je někdo zaplnil zajímavými sidequesty, ale asi na to nebyl čas ani peníze, tak zůstalo u hlavních questů. Kvalita dabingu je taky přinejlepším rozporuplná a někdy ten rozdíl ve kvalitě dabérů tahá za uši.

Ačkoliv se to ale z předchozích řádků nemusí zdát, hrát to není úplný opruz, prostě je to jen šedivý průměr, který slušně táhne dál příběh. Pokud vám ve hrách jde především o příběh a snesete kvůli němu slabou hratelnost, měli byste mít GoT v hledáčku, pokud to máte obráceně, ruce pryč.
+13+13 / 0
  • PC 70
Ta hra je strašná... opravdu strašná.. ale..
Ale jako interaktivní film, je to to nejlepší co jsem viděl! :-) Geniální příběh, skvělá atmosféra, velmi zajímavé a originální charaktery hlavních postav (obzvlášť po té co se vcítíte do Morse, tak se budete užívat poprav.. :-)). Možná, že je i dobře, že je to jako hra dost mizerně odvedené, zbytečně by vás to odvádělo od děje. Doporučuji snížit obtížnost na minimum, abyste se proklikali co nejrychleji těmi "herními" prvky a užívali si prostředí světa "Ice and Fire" se vším všudy, ve kterém i potkáte Martina (je to velmi humorná postava, která mě mile překvapila), který se na scénáři podílel (a je to opravdu znát).

K technickým parametrům, grafika není úplně špatná, kdyby byl rok 2005, tak bych se nebál říct i výborná, důležité pro mě bylo, že to rozchodil i můj poněkud křehký noťas.

Herně je to opravdu hrůza, je poznat, že vůbec není protestovaná, dát si ale tak ještě půl roku práci s doděláním, mohla to být pecka. Ale jak jsem psal, o "hru" podstatě vůbec nejde. Pro fandy G.R.R. Martina je to povinnost tak jako tak.

Pro: Scénář, obsazení, herecké výkony, kulisy, hubba

Proti: Režie

+10+11 / -1
  • PC 65
Největším kladem Game of Thrones je jednoznačně příběh. Nejedná se o miliontou variaci na "parta hrdinů se vydala porazit zlého kouzelníka", jde o středověk plný intrik, podrazů a sledování vlastních cílů, kvalitní knižní předloha se holt nezapře. Téměř do konce hry není jasné, kdo je na čí straně, kdo co zamlčel nebo překroutil. S tím souvisí propracovanost motivů jednotlivých postav (herních i neherních) a ukecanost dialogů (mně osobně díky kvalitě příběhu vůbec nevadila) spolu s velmi kvalitním dabingem (hlavních, nikoli vedlejších postav). Dva hlavní hrdinové mi k srdci přirostli jako dlouho žádná postava v nových RPG. A ačkoli se to zpočátku nezdá (protože ve většině rozhovorů se nedá příliš ovlivnit), tak hra obsahuje čtyři různé konce podle toho, na čí stranu se hráč přikloní a jak se navíc daná postava rozhodne ke konci zachovat . Komu navíc v klasické fantasy vadí magie, elfové a jiné typické fantasy prvky, tak si v Game of Thrones přijde na své. Draci se vyskytují pouze v legendách, jiné rasy než lidé neexistují, magie funguje spíše sporadicky a středověkým stylem "alchymie/modlitba" než klasickým fantasy stylem "hážu 2x fireball a 3x lightning bolt". Bojový systém je celkem průměrný, nicméně zajímavé je to, že různé typy zbraní mají bonusy proti určitým typům brnění, dlužno dodat logicky (bodné zbraně proti kroužkovkám, drtivé proti plátovému brnění atd.). Jeden z hlavních hrdinů má také psa, kterého je možné na různých místech využít k provedení stealth kill nebo k plnění úkolů pomocí stopování.

Je celkem logické, že příběhové RPG bude lineární. Game of Thrones je ovšem na můj vkus lineární až příliš. Často se stává, že hrdinové kráčí jedinou možnou cestou a absolvují jeden boj za druhým (proti stále stejným nepřátelům). Vedlejší úkoly jsou sice obsaženy, ale je jich na poměry RPG dost málo (jednotky kusů). U obou postav je možné vybrat jedno ze tří zaměření a podle vybraného směřovat zbraňové a jiné bonusy, což se na druhou stranu úspěšně tluče s tím, že člověk nachází kvalitativně výrazně rozdílné zbraně různých typů. Vývoj postav stran stromu speciálních schopností je také poměrně diskutabilní, protože na konci hry ovládá každá postava téměř každou schopnost, kterou bylo možno vybrat. Boje bývají občas celkem nevyvážené, ve většině je jedno, jakou speciální schopnost člověk použije, mnohdy stačí základní útok. A najedou člověk narazí na nepřítele, u kterého vymýšlí několikrát úplně jinou taktiku, použije všechno možné a boj se podaří na popáté s jazykem na vestě. Respawn neexistuje, takže trénovat se není kde. Autoři také ani zdaleka nevyužili možnosti Unreal Engine, takže hra grafický nevypadá nijak zvlášť (na druhou stranu asi nejsem sám, kdo grafiku u RPG nějak zvlášť neřeší).

Pro: příběh, propracovanost postav, zasazením téměř klasický středověk se vším všudy

Proti: nevyvážené boje a vývoj postav, grafika

+10+10 / 0
  • PC 50
Původně jsem chtěl sepsat komentář plný zášti a rozhořčení, jenomže pak vyplula na povrch největší (a popravdě jediná) síla hry, tak jsem na to hodil bobek a jenom něco sesmolil do diskuze. Nemám ale nic lepšího na práci, takže nakonec přece jenom pár slov i sem. Nebojte, budu stručný.

Videohra o trůny je děsně ukecaná. Děsně. A první půlku hry (cca 10 hodin) to docela solidně prudí, protože se nic moc zajímavého neděje a všechny postavy s nemalou oblibou v jednom kuse melou pořád o tom samém dokola. Pak ale z čistého nebe děj nabírá na šílených obrátkách a druhou půlku hry pak člověk smlsne jedním soustem, přičemž to, co se v tom děje, rozdýchává jen horko těžko.

V tu ránu člověku najednou přestává vadit odpudivá grafika, nehorázně stereotypní hratelnost, nedomyšlený bojový systém, který ani sám pořádně neví, co chce bejt, s tím systémem spojená nevyvážená obtížnost, a doslova nulová variabilita všeho (je úplně jedno, jaké skilly a zbraně používáte, pocit z toho ve výsledku máte dokonale stejný; celou hrou se střídají asi čtyři lokace, které jsou všechny úplně mrtvé - neskutečně promarněný potenciál, který zdrojový materiál nabízel proč mě hra ani jednou nevzala na vrchol Zdi? ;__;; je tu přesně JEDEN druh nepřátel s tím, že v každé lokaci mají trochu odlišné hadry pokryté trochu odlišnými texturami - další značně promrhaný potenciál o Chodcích tu jedou dvakrát padne zmínka, ale ani jednou žádného člověk nepotká, a Stíny se jednou dvakrát kroutí v cutscénách, ale při samotné potyčce se ukazuje, že jsou opět úplně stejný nepřítel, jako všichni ostatní.

Za sebe ale musím říct, že za ten příběh to utrpení stálo. Nasranej jsem ale ještě teď, protože ujat se toho schopné studio, bylo by to patrně mé nejoblíbenější erpégéčko téhlé generace.

Pro: Jeden z nejlepších příběhů, jaký jsem ve hře kdy zažil, excelentní dějová gradace, soundtrack si půjčili ze seriálu, takže se to poslouchá vskutku dobře, pohodlné ovládání

Proti: Víceméně všecko ostatní, imbecilní systém lektvarů, které jsou ale stejně až na jednu dvě vyjímky úplně zbytečné, stejně jako většina skillů

+18+19 / -1