Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Radomír Bobek • 43 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Game of Thrones

  • PC 65
Největším kladem Game of Thrones je jednoznačně příběh. Nejedná se o miliontou variaci na "parta hrdinů se vydala porazit zlého kouzelníka", jde o středověk plný intrik, podrazů a sledování vlastních cílů, kvalitní knižní předloha se holt nezapře. Téměř do konce hry není jasné, kdo je na čí straně, kdo co zamlčel nebo překroutil. S tím souvisí propracovanost motivů jednotlivých postav (herních i neherních) a ukecanost dialogů (mně osobně díky kvalitě příběhu vůbec nevadila) spolu s velmi kvalitním dabingem (hlavních, nikoli vedlejších postav). Dva hlavní hrdinové mi k srdci přirostli jako dlouho žádná postava v nových RPG. A ačkoli se to zpočátku nezdá (protože ve většině rozhovorů se nedá příliš ovlivnit), tak hra obsahuje čtyři různé konce podle toho, na čí stranu se hráč přikloní a jak se navíc daná postava rozhodne ke konci zachovat . Komu navíc v klasické fantasy vadí magie, elfové a jiné typické fantasy prvky, tak si v Game of Thrones přijde na své. Draci se vyskytují pouze v legendách, jiné rasy než lidé neexistují, magie funguje spíše sporadicky a středověkým stylem "alchymie/modlitba" než klasickým fantasy stylem "hážu 2x fireball a 3x lightning bolt". Bojový systém je celkem průměrný, nicméně zajímavé je to, že různé typy zbraní mají bonusy proti určitým typům brnění, dlužno dodat logicky (bodné zbraně proti kroužkovkám, drtivé proti plátovému brnění atd.). Jeden z hlavních hrdinů má také psa, kterého je možné na různých místech využít k provedení stealth kill nebo k plnění úkolů pomocí stopování.

Je celkem logické, že příběhové RPG bude lineární. Game of Thrones je ovšem na můj vkus lineární až příliš. Často se stává, že hrdinové kráčí jedinou možnou cestou a absolvují jeden boj za druhým (proti stále stejným nepřátelům). Vedlejší úkoly jsou sice obsaženy, ale je jich na poměry RPG dost málo (jednotky kusů). U obou postav je možné vybrat jedno ze tří zaměření a podle vybraného směřovat zbraňové a jiné bonusy, což se na druhou stranu úspěšně tluče s tím, že člověk nachází kvalitativně výrazně rozdílné zbraně různých typů. Vývoj postav stran stromu speciálních schopností je také poměrně diskutabilní, protože na konci hry ovládá každá postava téměř každou schopnost, kterou bylo možno vybrat. Boje bývají občas celkem nevyvážené, ve většině je jedno, jakou speciální schopnost člověk použije, mnohdy stačí základní útok. A najedou člověk narazí na nepřítele, u kterého vymýšlí několikrát úplně jinou taktiku, použije všechno možné a boj se podaří na popáté s jazykem na vestě. Respawn neexistuje, takže trénovat se není kde. Autoři také ani zdaleka nevyužili možnosti Unreal Engine, takže hra grafický nevypadá nijak zvlášť (na druhou stranu asi nejsem sám, kdo grafiku u RPG nějak zvlášť neřeší).

Pro: příběh, propracovanost postav, zasazením téměř klasický středověk se vším všudy

Proti: nevyvážené boje a vývoj postav, grafika

+11