Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Frankenstein: Master of Death

62

Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 55
Hra vypadá vizuálně velmi zajímavě, alespoň něco, chtělo by se říct, ale to by měla být samozřejmost u nové hry. Tempo příběhu je zběsilé, ale ten je dost nelogický a chaotický. Zarazilo mě, že v každé bedně se tu narazí na nějaký klíč (celkově jich bylo dost přes 20), který otevírá dveře, kde je další klíč, případně předmět, který hráče dovede k ... atd. Na 2 hodiny hraní je to prostě moc opakování.

Puzzly ve hře nejsou z nejhorších, některé jsou dost těžké, naneštěstí jejich zasazení do prostředí a do příběhu je často neodpovídající. Vypadá to spíš, že autoři si tvoří do šuplíku puzzly, a ty pak tahají jak míčky při sportce, a někam ho ve svých hrách prostě umístí. Jejich boj, ale pochybuji, že na těch mých pár eurocentech, které mě hra stála nějak vydělají. Kdyby nedělali přehršle stejných her, ale soustředili se třeba rok na jednu, určitě by z toho nebyl špatný výtvor.

Pro: vypadá to pěkně

Proti: slabý příběh, pobíhání tam a zpět, klíč kam se podíváš

+16+16 / 0
  • PC 50
Skoro se až zdráhám psát další zbytečný komentář k další víceméně zbytečné HO hře, ale mně to prostě nedá, tak mi to odpusťte. Snažím se psát hlavně specifika té dané hry.

Frankenstein si zaslouží pozornost z důvodu, že ho na klíčových pozicích vytvářeli i Češi. Samozřejmě ruská část stále převažuje.

Kolega rikuhahl má pravdu v tom, že výskyt různých klíčů je opravdu extrémní. Je zajímavé, že většina předmětů po prvním použití ze hry hned nezmizí, protože je budete potřebovat i někdy dál, takže si nosíte poměrně velkou sadu předmětů typů šroubovák, páčidlo apod. většinu hry stále s sebou a čas od času je použijete, ale jinak jsou to samé klíče, klíče, klíče. Nebývá v tomto žánru typické, že většinu hry nestačí základní inventář a je nutno ho posouvat.

Množství předmětů souvisí s dalším specifikem. Pokud hrajete expertní obtížnost, je to skutečně záludnější HO hra, než bývá obvyklé. Předmětů je hodně, je nutné občas se celkem dost vrátit a na experta nefunguje možnost vidět v mapce, že máte někde něco udělat. Bylo by tak možno se i třeba zaseknout, asi třikrát, nebýt samozřejmě neustále se dobíjející nápovědy.

Puzzly opravdu nejsou těžké, nepamatuji si jediný, u kterého bych se zapotil trochu víc, ale to je subjektivní. HO části mě štvaly asi nejméně ze všech HO her, protože mi přišly opravdu přehledné a v pohodě. A není tu ten typický nešvar, že se opakovaně hledají předměty v té samé lokaci.

Je tu taky poměrně hodně zdařilá grafika. Resp, pěkné obrázky.

Na poměry žánru taky obrovské množství animací, i když většina z nich trvá asi tři vteřiny.

Hlavní negativa jsou krátkost, a to i na poměry žánru, zabralo mi to asi dvakrát míň času, než jiné. Ale to je možná právě tím, že byly hidden object části i puzzly na pohodu. Ještě větším negativem je ale způsob vedení příběhu. Většinu času jsem vůbec netušil, o co jde, proč se co děje a koho to zachraňuji. Je to vlastně hrozná blbost. V ostatních hidden object hrách se musí nad příběhy taky trochu přimhouřit oko, především co se týče dialogů třeba, ale hráč ví, o co jde a proč dělá to, co dělá. Tady jdete z lokace do lokace, ale vlastně nevíte proč jsou tam zrovna tyhle a co je cílem.

Frankenstein: Master of Death tedy v některých věcech vyniká nad poměry, v otázce příběhu je ale asi to nejhorší, co jsem v příběhovém HO hrál. Jednak je to vyčpělá tématika a i způsob provedení je zcela nepoutavý.
+8+8 / 0