Nezávislá hra Flotilla je o vesmírných bitvách ve 3D prostoru v minimalistické grafice, kdy proti sobě stojí jen pár lodí. Boj probíhá formou simultánní tahové strategie. To znamená, že po rozdání příkazů všechny lodě vykonávají svůj tah najednou. Úspěch v bitvě spočívá v zásahu zranitelných míst - zadní nebo spodní části plavidel. Naopak předními a horními štíty palba neprojde.
Kromě skirmishe, ve kterém je možné si navolit bitvu podle své libosti, Flotilla nabízí tak zvaný Adventure mod. V něm hráč začíná se dvěma loděmi a má sedm měsíců herního času na dobrodružství ve vesmíru plném zvířecích bytostí (například tučňáci jako lovci odměn). Je možné přelétávat z planety na planetu a u každé zastávky dojde k náhodně vybrané události. Většinou má hráč na výběr ze dvou možností (například pomoct někomu nebo ho okrást) a rozhodnutí může ovlivnit budoucí události nebo spustit souboj. Cílem adventurního módu je získat nejvyšší skóre ve vymezeném čase. Sedm měsíců totiž uteče velice rychle a hráčova postava pak umírá na nevyléčitelnou nemoc.
Flotilla mě nadchla od prvních momentů. Soubojový systém je jednoduchý ale zábavný a nutí alespoň k základnímu taktizování. Na grafice je vidět, že její vytvoření nebylo pro autora příliš náročné, ale je zpracována tak, že dodává Flotille unikátní stylový vzhled. Události v pestrém vesmíru během adventního módu jsou vtipné.
Jenže netrvá dlouho a hra už nemá co nového nabídnout. Druhů lodí je málo a soubojový systém je tak jednoduchý, že nabízí minimální variabilitu. Adventurní mód utíká příliš rychle, u většiny událostí se nedočkáte důsledků. To aspoň trochu zachraňuje hardcore nastavení, které dělá hru těžší a prodlužuje dobrodružství třeba až na dvě hodiny, když se budete loudat. Jen je musíte odehrát najednou, protože save funkce zde není. Události na jednotlivých planetách se sice objevují náhodně, ale není jich mnoho, takže stačí odehrát jen pár dobrodružství, abyste je poznali všechny.
Ve výsledku je Flotilla povedeným nápadem s dobrou hratelností, ale chtělo by to víc rozpracovat. Takhle působí jako kvalitní demo úspěšně lákající na větší hru, která ale neexistuje.
Jenže netrvá dlouho a hra už nemá co nového nabídnout. Druhů lodí je málo a soubojový systém je tak jednoduchý, že nabízí minimální variabilitu. Adventurní mód utíká příliš rychle, u většiny událostí se nedočkáte důsledků. To aspoň trochu zachraňuje hardcore nastavení, které dělá hru těžší a prodlužuje dobrodružství třeba až na dvě hodiny, když se budete loudat. Jen je musíte odehrát najednou, protože save funkce zde není. Události na jednotlivých planetách se sice objevují náhodně, ale není jich mnoho, takže stačí odehrát jen pár dobrodružství, abyste je poznali všechny.
Ve výsledku je Flotilla povedeným nápadem s dobrou hratelností, ale chtělo by to víc rozpracovat. Takhle působí jako kvalitní demo úspěšně lákající na větší hru, která ale neexistuje.
Pro: 3D bitvy, svět
Proti: 3D bitvy umí být pekelně těžké