Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Final Fantasy XVI: The Rising Tide

18.04.2024
80
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Jedná se o druhé příběhové rozšíření pro hru Final Fantasy XVI, které zavádí hráče do nové oblasti jménem Mysidia. Protagonista hry Clive Rosfield totiž obdrží dopis, ve kterém je uvedeno, že dominant Leviathana potřebuje jeho pomoc, a tak se Clive společně s Jill, bratrem Joshuou a Torgalem vydává na nové dobrodružství.

Krom úplně nového prostředí, čeká na hráče i několik vedlejších úkolů, noví nepřátelé (včetně jednoho ikonického nepřítele ze série Final Fantasy), souboj dvou Eikonů a samozřejmě i nové schopnosti. Pro hráče hledající výzvu je pak připravena lokace Kairos Gate, kde je možné si v několika kolových soubojích poměřit své síly se silnými nepřáteli a bossy. Odměnou jsou pak body zvyšující zdraví, sílu či obranu Cliva či body, za které je možné získávat nějaké dočasné posílení v boji.

Stejně jako u prvního rozšíření tak i zde je nutné pro vstup do nové oblasti mít splněné některé vedlejší úkoly ze základní hry a být před vstupem do její finální části.


Poslední diskuzní příspěvek

@Stapu (23.04.2024 08:04): Já v tuhle chvíli v podstatě už vůbec nepochybuju, že dostaneme DLCéčko s Vincentem, 90 % z toho bude QB. Ale vážně, ty okatě vynechaný scény z Temple of the Ancients si říkaj o zaplnění.

Jinak sdílím obavy s Peach, že na třetí část si budeme muset o to dýl počkat.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS5 80
Dobře, takže tu máme příběh o tom, že hlavní hrdina Clive musí absorbovat sílu osmi elementů, aby naplnil svůj osud. Jeden z těchto elementů, voda v zastoupení eikona Leviathana, se ve hře nakonec neobjevil, což si vyžádalo prapodivné vysvětlování na úplném konci hry, že vlastně být nekompletní zas až tak nevadí. Chápu, manažeři Square Enix potřebovali stihnout termíny, tak se to narychlo zalepilo.

Skoro o rok později se nám vynoří DLCčko, The Rising Tide, kde Clive retrospektivně porazí Leviathana a sílu vody získá. Změní to nějak scénář na konci hry? Ne...

On se jako The Rising Tide povedl, to zas ne že ne. Nová krásná lokace, dovysvětlení hluchých míst, epické souboje a spousta vedlejšáků. Jenže měl být součástí původní hry, kde by jeho dobrovolné splnění zajistilo good ending. Všechno tomu nasvědčuje, ale nestalo se tak. Stejně tak první DLC, Echoes of the Fallen, měl být bonus dungeon se superbossem, čemuž nasvědčuje nejen název finálního bosse, který se jako bonusový superboss objevuje napříč celou sérií, ale také nejlepší výbava pro Cliva, která překonává veškeré vybavení získatelné v později vydaném a obtížnostně těžším The Rising Tide.

Kompletní vydání na PC tohle trochu srovná, byť obtížnost zůstane prapodivně a skokově nevyvážená a závěr příběhově zmršený.

Pro: Všechno to moc hezky vypadá

Proti: Nedává to smysl

+15
  • PS5 80
Druhé příběhové rozšíření mě zavedlo do zcela nové oblasti, což byla dost příjemná změna. Nová lokace nabízela krásné výhledy do dáli, stromy spíše tropické povahy, občas vodopád a přidala tak na barevnosti prostředí. I nebe zmodralo. Rozlohou oblast pokrývala větší území, než jsem vlastně očekávala, a bavilo mě vrátit se, nejspíše naposledy, k šestnáctému dílu Final Fantasy a zjistit, co se stalo s chybějícím Eikonem Leviathanem.

Nová oblast nabídla i vedlejší úkoly. Hned první úkol byl, že mám popojít o pár metrů dál od zadavatele úkolu a utrhnout nějaké kytky, které rostly u vody, a dát je jednomu člověku. Říkala jsem si, jestli všechny vedlejší úkoly budou tak hloupé, ale naštěstí to byl jen zvláštní způsob, jak si hned na začátku odemknout místního kováře. Ne že by zbylé úkoly byly vrcholem tvůrčího psaní, ale už byly aspoň o něco více propracovanější a často mě zavedly k fajn soubojům.

Vyvrcholením rozšíření byl samozřejmě souboj s Leviathanem, který mě hodně bavil a pro mě osobně je jeden z nejoblíbenějších z celé hry. Sice jedna část v souboji vyžadovala jistou preciznost, rychlost a využití komb, takže než jsem na to přišla, tak mě to stálo pár opakování, ale nakonec to nebylo nic hrozného a za ten adrenalin a následné euforie z výhry to stálo. Samotné příběhové rozuzlení mě moc nebavilo a vlastně mi to přišlo jaksi navíc a zbytečné, stejně to nijak nemění základní hru (a vlastně je jedno, jestli k lepšímu či horšímu konci). 

S nově nabytými schopnosti Leviathana jsem navštívila Trial of Water a s otevřenou pusou jsem hleděla na to, jak jsou silné a účinné. Tsunami se pak stalo mojí oblíbenou metodou, jak rychle zlikvidovat skupinku nepřátel. Ještě o něco více jsem hleděla na sílu druhé sady schopností, které jsem obdržela v Kairos Gate a které mají hodně rychlé cooldowny. Je škoda, že tohle už byl můj druhý průchod a moc se mi nechce hrát potřetí, jen abych si naplno užila nové kombinace Eikonů.
+10