Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Mám doma placku z nějakého herního časáku starou 5 let (nebo ještě déle). Občas jsem F.E.A.R. rozehrál, ale pokaždé jsem to vzdal. Až letos na jaře jsem se zakousnul a dotáhl to až do konce. Naštěstí to nebylo zase tak moc dlouhé.

Přišel jsem na to, co mi na F.E.A.R. vadilo: prostředí. Nenápadité šedivé a bezbarvé prostředí výrobních hal, skládek surovin, velkokapacitních kanceláří, vstupních hal s fíkusem, trubních kolektorů, firemních čajových kuchyněk, nádvorních čistíren odpadních vod a podzemních přečerpávacích stanic. Prostředí rozestavěných baráků s úhledně vyskládanými hromadami sádrokartonových desek. Sádrokarton, chápete? Sádroš, sádroš, všude samej sádroš. Připadal jsem si, jako kdybych přišel na kontrolní den na stavbě.

Plus mě iritovaly ty záznamníky s namluvenými vzkazy, které jakoby "posouvaly děj a odhalovaly pozadí". To bylo okopčené ze stařičkého SystemShocku a později použité v Bioshocku... Na konci jsem měl pocit, že hraju jakési pokračování Bioshocku, ale v sádrokartonovém provedení.

Taky mě iritoval ten tlustej týpek, schovávající se za fíkus. Iritovalo mě skoro všechno. Ne, F.E.A.R mi ani trochu nesedl. Jsem rád, že už ho mám za sebou.

EDIT: F.E.A.R. tady byl samozřejmě dřív, než Bioshock. Netvrdím, že F.E.A.R. kopíruje Bioshock (kopíruje System Shock)... Ale než jsem překousal F.E.A.R. , tak jsem měl Bioshock dohraný 2 x (a to mám obě hry zhruba stejně dlouho). Tolik tedy k mému subjektivnímu pocitu "sádrošovitého" BS.
+10 +16 −6
  • PC 50
Přesně patřím do opačného tábora hráčů této hry. Nikdy jsem nepochopil revolučnost a vyjímečnost FEARU, nikdy jsem nesympatizoval s "lehkým" a plovoucím pohybem v této hře a ve většině her od Monolithu, nikdy jsem "neuvěřil" hororovým prokladům téhle hry. Pravdou je, že má FEAR především zdaleka jeden z nejhorších level-designů (ještě společně se sérií Halo) všech dob, pokud hovoříme o TOP tituly..Něco tak nudného a ubíjejícího jsem fakt u teda, jakože kvalitní hry, dlouho nezažil..

Kde FEAR překvapuje, jsou pak výborné přestřelky a některé hororové momenty. Příběh je podáván velmi nepoddajnou a nezáživnou formou, o tom jestli je dobrý nebo není, tak vlastně ani nedokážu spekulovat, jelikož jsem ho circa od poloviny hry přestal kompletně sledovat..

Jinými slovy, abych vnímal atmosféru a špičkovost hry jako druhý tábor sympatizantů, musel bych bez ztráty pozornosti ke hře přejít přes děsný design levelů, přes design nepřátel, přes design zbraní, přes rozpohybování hl. postavy, přes nedotažený design lekacích částí, jež se tak míjí svým vytouženým účinkem..Což moc dobře nejde, že?..V závěru tak tato hra, u mě rozhodně nemá šanci..50% (snad jen za ty přestřelky)

Pro: přestřelky, některé lepší momenty, pokud bych měl vůli sledovat, tak se o FEARU tvrdí, že má dobrý příběh..

Proti: design všeho..A k čemu je mi pak dobrá grafika, když je celá hra šedá, že?..

+9 +15 −6
  • PC 90
Tak ve srovnání s HL2, kterej vyšel o rok dřív, je to krok zpět. HL byl potom v tomto směru revoluční, popravdě jsem myslel, že ty hry vyšly obráceně, minimálně to tak na mě pusobilo, přesto je FEAR nezapomenutelnou akcí, která vás ale někde v polovině začne nudit, protože se neustále opakuje totéž a ani bullet-time nedokáže zastavit blížící se nudu. Rozhodně na něm není nic strašidelnýho. Nepamatuji si jedinej moment, kdy bych se klepal strachy, v podstatě mi ta holka přijde navíc. Ale akce dobrá, určitě áčková, dobře zpracovaná hra, která nepadá a přizpusobí se vaší mašině. Granáty jsem si nastavil pod řadu G, V, B, protože je neberete do ruky (jsou to spíš předměty) a pod 4, 5, 6 jsou mimo dosah. Hážu M3, to je jasný (na myši dokážu rychleji a přesněji zamířit). Zbraně jsou super, zvláš pistole, další zher, kde musíte cvakat každej výstřel - tak to mám rád!

Change Granades - Tab
Bullet-time - Space
Jump - Alternative
Heals - Ctrl
Mele - Q

Pro: luxusní přechod z bullet-timeu!

Proti: stereotyp

+8 +14 −6
  • PC 95
Další promakaná FPS pecka. Hratelnost to ma opravdu na dost vysoké úrovni. Stejně tak audio-vizuální složku. Možná jen občas trochu divná grafika a ne uplně promyšlený příběh, který dělá z hry za určitou dobu docela tupou střílečku, který sice baví a bude bavit asi furt, ale jinak to už nenabídne fakt nic. Co se týče strachu, tak toho tu lze nalézt opravdu dost i když hru znáte nazpaměť, což je unikátní prvek, který jsem nikde jinde neviděl. Např. když znáte tuhle hru a budete jí znovu a znovu jenom přebíhat furt stejně, je to to samé dokola že. Ale když se ve hře zastavíte a trochu se podíváte kolem sebe, můžete narazit občas na zajímavé věci.

Proti: Hodně málo věcí.

+7 +9 −2
  • PC 65
Výtečně vypadající a díky A.I. občas i zábavné přestřelky vs. uniformní nudnost prostředí (s odstupem času FEAR jako celek opravdu nevypadá moc dobře)a velmi špatný level-design. Na poprvé skvělý zážitek, potom už jen údiv, jak se mi to mohlo kdysi líbit...

Pro: Umělá inteligence, silné zbraně, fyzika, ničení prostředí....

Proti: Level-design, uniformita, šeď

+6 +11 −5
  • PC 60
Naprosto otřesnej level design, příběh kterej nedává smysl a je neuvěřitelně směšnej, trapný lekačky jak z lacinýho bollywoodskýho horroru.K tomu přimíchat solidní přestřelky okořeněný bullet timem, velice slušnou AI nepřátel, pěknou atomovku na konci...a dalo mi to naprosto průměrnou hru.Kde jsou časy AvP2 a NOLFu, Monolithe?!

Pro: AI, přestřelky

Proti: stereotypnost, otřesnej level design, stereotypnost, otřesnej level design, stereotypn...

+5 +11 −6
  • PC 70
Na Fear jsem se velice těšil. Dle obrázků hra vypadala perfekně. Skutečnost ale byla taková, že sice vojáci měli velice slušnou AI, hra občas byla lekavá, ale problém byl, jak již zde bylo nastíněno, v level designu. Tak neuvěřitelně nudnou a stereotypní hru z hlediska toho, jak vypadá a neustále střídá své vlastní nápady v designu, jsem ještě neviděl. To je i důvod, proč jsem hru nedohrál. Nebýt hrátek s časem a velice obstojných soubojů, odložil bych jí daleko dříve, ale nakonec jsem to nedokázal dotáhnout do konce ani tak. Hra mě prostě nudila.

Pro: AI, protivníci, hrátky s časem, zpočátku atmosféra.

Proti: Neuvěritelně stereotypní level design.

+4 +7 −3
  • PC 85
Paradoxně při druhém hraní jsem ocenil level design a nepřišel mi vůbec špatný,právě naopak skvěle podtrhával atmosféru.Jen protivníci mi už nepřišli tak dobří a stačí trocha cviku + dobrý výběr zbraně a nejsou žádný problém.

Pro: akce, efekty, příběh, Alma a ještě Alma!

Proti: délka, určitá nudnost prostředí

+4 +9 −5
  • PC 85
Jedna z mých nejoblíbenějších her.Opět hraní poze a jedině v noci se sluchátky.Horor jedna báseň,pocit ze střelby nepřekonatelný.Příběh se mi líbil a jsem zvědav na pokračování v Project Origin.Zejména bych chtěl vyzdvyhnout zvukovou stránku hry,která byla jedním slovem dokonalá.Graficky ve své době na špičce,i dnes se nemá za co stydět.Fyzika a zejména zničitelnost prostředí na vysoké úrovni.Samozřejmě leveldesign-toť jediný kámen úrazu,ale to je prostě FEAR.Pro mě s velkým F.

Pro: Grafika,fyzika,účinek zbraní,bullet time,příběh,brutální atmosféra,špičkové nazvučení,Alma

Proti: Level design

+2 +5 −3
  • PC 75
Tahle hra má úžasné přestřelky s docela inteligentními nepřáteli v koridorech všemožných budov.

Co nemá, je alespoň průměrný level-design, neb typů prostředí je dohromady asi tak přesně dvě a obě jsou zajímavá asi jako cihla. Graficky FEAR sice disponuje nějakým tím efektem, ale prostředí je tak unifmně hnusné, že je to stejně jedno. Jak se hra táhne kilometry kancelářských prostor, přestanou po čase bavit i ty přestřelky a jediné co, táhne je dál, je příběh, který ale taky zrovna nerve koule.
Horrorové prvky jsou poměrně zajímavé, ale celkem rychle jsem se u nich přestal i lekat. Prostě se najenou ocitnu někde, kde jsem nebyl, všechno se rozmázne, zalije krví nebo zapálí, do toho nějaké zvuky na pozadí, já se pooomaaaluuu přesunu z bodu A do bodu B a jsem zas tam kde jsem byl, hurá.

Možná že v mulťáku to je docela zábavné, ale jinak je FEAR velmi monotónní a hnusná hra a přestřelky se slušnou AI zábavu až do konce prostě neudrží.

Pro: přestřelky, umělá inteligence

Proti: level-design, grafika, monotónnost

+1 +9 −8
  • PC 40
Na FEAR jsem se vůbec netěšíl. Zkusil jsem demo a po pěti minutách ho vypnul s tím, že se už ke hře nikndy nevrátím. Zahrál jsem si ji až po pěti letech, a to jenom abych se ujistil že jsme se nesplet. No, nejlepší nápad to asi nebyl.

Začátek ušel, opravdu hororová atmosféra a využití bullet timu, první tři mise jsem si užíval. Příběh jsem ignoroval, stejně ještě pokračuje v datadiscích. A co se za ty tři mise změnilo že mě hra přestala bavit? Nic. Stereotyp, ať už se to týká prostředí tak i herní náplně. Občas sice příjde pořádná porce strachu ale jinak je to pořád stejný. Skončil jsem v půlce a nazdar.

Pro: zpomalení času je skvělý a dodnes se objevuje jen výjmečně, grafika (možná), fyzika (asi ne), hororové prvky

Proti: celá hra je furt o tom stejným, v půlce mě to už brutálně nudilo, hororové prvky

  • PC 100
Tato FPS hra mě chytila a na dlouhou odbu nepustila.Už jenom kvůli skvělému AI nepřátel byla hra hned zajmavější a navíc suprova atmosfera sice občas stereotypní levely myslím disignem ,občas nudné ale ALMIČKA je uplne suprova takova mala roztomila holčička :D...U mě je to nejlepší horrorová hra skoro i svého žánru .

Pro: Grafika,Atmosféra,Hudba,Efekty,Hratelnost,Celkem dlouhá kampaň

Proti: stereotypní design levelů,

-1 +6 −7
  • PC 85
Hra určitě zaujme umělou inteligencí na vysoké úrovni a filmovými přestřelkami, ale jinak: levely jsou propracovány nepříliš podrobně a když se k tomu přidá, že hra je poměrně krátká výsledný dojem je hodně rozporuplný... Skalní příznivci akčních stříleček jistě dohrají několikrát, ti ostatní možná ani jednou.

Pro: A.I., Zpracování zbraní, Originální nápad

Proti: LEVELY, Herní doba

-3 +5 −8
  • PC 75
K této hře chovám tak velký respekt, který mi ani nedovolil ji dohrát.
-7 +2 −9
  • PC 90
Hru jsem vcera dohral a jsem mile prekvapen. Ze zacatku to vypada na hodne nadejnou hru, ale jak se dostanete dal, tak zjistite ze je to silene stereotypni hra. Ale protoze mate vychytavku v podobe zpomaleni casu, tak Vam to az tak neprijde. No hru sem nak proplul a nsatal konec. Ted sem prochazel s dokoran otevrenyma ocima. Protoze me uplne chytil a na konci pri vybuchu ty bomby a naslednym letu ve vrtulniku (+ prekvapko na konci :D ) sem byl uz skoro prilepenej na obrazovce. Zahrajte a uvidite sami...

Pro: Grafika (ale ne vsude), zpomaleni casu, efekty (hlavne krve a odletajicich casti zdi), AI, a hlavne KONEC hry

Proti: Delka hry (prilis dlouha), stereotyp prostredi a misi.

-9 +2 −11
  • PC 75
Ze začátku jsem jen kroutil hlavou nad neustálými nefunkčními lekačkami, ale v pozdější fázi a s novými protivníky už je opravdu těžké hrát F.E.A.R. v noci, a to jsem si netroufl nasadit sluchátka.
-9 +3 −12