Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Herní výzva 2023 - 9. Období páry a petroleje 

Když už jsem vloni dohrál první díl, nedalo mi to, abych nezkusil i navazující pokračování. V tom se zhostíme opět role malého človíčka (nebo kdo to je) a jak už název napovídá, nebude ovládat pozemní vozítko, ale loď/ponorku.

Místo, kde se hra odehrává, evidentně postihla obrovská přírodní katastrofa, vše je zatopené, rozbořené a nikde žádné známky života. Princip je de facto stejný jako u prvního dílu, tedy opravování závad na lodi, doplňování paliva, případně nastavování plachet a sem tam vyřešit malou logickou hádanku, jak se dostat dál.

Hratelnost je naprosto primitivní, logické puzzly jsou ještě jednodušší než minule a přišlo mi, že jsou tam vlastně jen tak do počtu, abyste také občas něco dělali. Většinu hry totiž budete sedět a koukat na monitor, jak za sebou necháváte zdevastovanou krajinu a připlouváte do jiné. Interakce je minimum, o to víc však pracuje představivost a člověk si uvědomuje, jak umí být samota ubíjející. Potěšil příjemný konec, kdy doplaveme tam, kde skončil první díl a setkáme se s jeho protagonistkou.

Pro: Melancholická atmosféra; stále se měnící prostředí; konec.

Proti: Primitivní puzzly; minimum interakce; občas zdlouhavé.

+12
  • PS5 75
Jde o pokračování FAR: Lone Sails , avšak tentokrát se vydáme skrze zaplavenou oblast zdecimovaných vesniček až po otevřené moře.

Na začátku se ocitáme ve vesničce zjevně poničené přírodní katastrofou, a tak nezbývá, než se vydat prohledávat okolí. Protloukáme se zemi zaplavenými domy až konečně narážíme na bárku, kterou se nám podaří vyrazit z vesnice do vln okolních vod.
Pokud jde o příběh, tak je spíše nejasný a smysl celé cesty, tak nějak vyplyne až po dosažení konce hry.

Na své cestě narážíme na nejrůznější stavby, které jsou koncipovány jako puzzle, jejímž vyřešením se otevírají cesty, získává se nové vybavení pro naši loďku či získáváním krabic s materiálem, který lze později využívat k pohonu lodě - spalováním.

Základním herním principem je v tomto případě, řešení hádanek a mikromanagement řízení lodi. Takže pokud nebudete sbírat potřebné krabice s "odpadem", pak jste odkázáni pouze na pohon za pomoci větru, což není zrovna nejefektivnější způsob dopravy, navíc v situacích, kdy máte modul pro potápění, je vám plachta opravdu k ničemu.
Většina puzzlů je velmi jednoduchá, atak jejich plnění je spíše natahováním herní doby, než-li výzvou, co rozkmitá mozkové závity.

Stejně jako v případě prvního dílu, je celá hra po vizuální stránce velmi podobná.
Při plavbě nic nepotěší víc, než dobře zvolená hudba a to v tomto případě, hezky doprovází atmosféru toho, co se aktuálně děje na obrazovce. Takže se setkáváme s relaxační částí , tak i s melodií gradující napětí.
dále každá interakce s různými předměty, nebo stroji je doplněna o specifické ozvučení. Menší roli nehraje ani zvuk prostředí, tudíž slyšíme zvuky větru, šum vln, či "švitoření" prolétajícího ptactva.

Celková doba k dohrání je něco okolo tři hodin, tudíž nejde o náročný titul. Spíše o příjemné vyzkoušení si něčeho odlišného. Jelikož jsme zaměstnáváni roznorodou činností, tak hra působí poměrně krátce.

Není to hra, ke které by se člověk vracel, ale rozhodně stojí za vyzkoušení.

Pro: Vizuální zpracování, mikromanagement, hudba a ozvučení

Proti: Lehké puzzle, prázdný příběh, krátká herní doba

+6